De informatie is schokkend maar ondertussen wel bekend.
Heel veel wat er in de 2e link staat, wordt hier met name in het varkenstopic beschreven. Misschien plaats ik hem ook nog wel daar.
Hier wordt heel veel ook gesproken over NLP - Neuro linguïstisch Programmeren.
Ik heb zelf de opleiding gedaan tot het hoogste niveau (Master of NLP) en was echt gefascineerd door de opleiding. Ik deed het om me te ontwikkelen en om meer zelfverzekerd te worden. De vrouw die de opleiding gaf, heeft het heel mooi gedaan. Uiteindelijk was de laatste opdracht om op een stuk hout een tekst te schrijven, bv. iets wat je graag zou overwinnen en iets wat je belemmerde in je mens-zijn. Dit was geen dun plankje. We moesten het op 2 stenen leggen, we kregen muziek te horen, en moesten het plankje doorslaan zonder het aan te raken. Ongelooflijk, maar waar. Als je in jezelf geloofde, kon je dat. Heel vaak twijfelde ik aan mezelf en stopte op het laatste moment. Op een gegeven moment dacht ik, nou het maakt me niet uit, dan sla ik mijn hand maar kapot, maar ik doe het. En als een wonder sloeg ik door en voordat ik de plan aanraakte, brak hij al doormidden. Echt waar. Ik heb deze plank nog als bewijs voor mezelf dat ik dat echt gedaan heb.
Als ik de informatie op de site lees, herken ik weer enkele dingen, ze komen weer terug, dan weet ik weer wat NLP is. Het was in mijn geval iets positiefs.
Toch heb ik alles achter me gelaten en zou het niet meer kunnen doorvoeren. Misschien wel jammer. Maar toen heb ik me meer toegelegd op de R.E.T. rationeel emotieve gedragstherapie, en daar sta ik helemaal achter. Heeft ook met de mind te doen, maar de slogan is
'Wij voelen, dat wij denken. Het zijn niet de dingen, die ons verontrusten, maar de irrationele meningen en de irrationele visies, die wij over de dingen hebben. (Epiktet)
en
Twijfel altijd,
aan wat je gelooft.
Ik heb hier een heel trainingsbureau over opgebouwd
http://www.empowarance.com/nl/diensten/bedrijfstrainingen-en-lezingen/het-balance-programma.html
Maar helaas was het niet succesvol. Jammer.
In ieder geval gebruikt de Illuminatie de NLP NIET positief. Dus het is een instrument en een zeer effectief instrument.