Tandpijn acuut probleem, wat is wijsheid?

S

sprout

Guest
Hallo allemaal,
sinds enkele dagen heb ik tandpijn, kan er niet meer goed door functioneren.
Ondanks alle goede voeding en goede mondverzorging is het dus toch 'raak'.
Baal er enorm van, wil z.s.m. een röntgenfoto laten maken wat er aan de hand is.

Het doet pijn tussen de ruimte van een verstandskies boven en de voorliggende kies.
Het lijkt erop dat het probleem wat dieper onder het tandvlees zit. Ben met colloïdaal zilver aan het aanmodderen maar dat helpt niet. Een druppel H2O2 5% op mijn tong en deze tegen de zere plek aanduwen geeft soms een pijnscheut. Wil z.s.m. van dit gevoel af omdat het slapen heel moeilijk maakt en het overdag de concentratie verstoord.

Maandag a.s. wil ik een röntgenfoto laten maken. Ik ben enigszins bang over wat hier uit gaat komen.
Stel de wortel van de verstandskies is ontstoken, is het trekken van deze kies dat verstandig? Zo ja, hoe zit het dan ook weer met de bloedprop die ze achterlaten in je tand, deze dient toch verwijdert te worden?

Als er geboord en gevuld moet worden is glasionomeer dan een aan te bevelen materiaal (bij gebrek aan beter). Het type boor; hoge snelheid, lage snelheid of zandstraalboor is moeilijk na te gaan bij tandartsen. De zandstraalboor zou het minste schade achterlaten maar kan zo even geen tandarts vinden die daarmee werkt. Iemand?

Ik weet niet of ozontandzorg nog iets kan betekenen maar dit lijkt me een geval waar het "point of no return" (zoals op de website omschreven) overschreden is.

Veel biologische tandartsen hebben en te lange wachttijd dus is het moeilijk om daar terecht te kunnen. Ik wil niet nog dagen rondlopen met dit probleem omdat het alleen maar erger wordt.
Kan iemand een tandarts aanbevelen in de omgeving van Eindhoven/Den Bosch (of net over de grens in België)?

Maasdriel mondzorg (de tandarts van Mike) heeft pas midden of eind augustus tijd en er dienen 2 eerdere afspraken van ongeveer € 850,- doorlopen te worden voordat er begonnen wordt.

Alvast erg bedankt voor het meedenken.
 
Hi Sprout, klote voor je, klinkt als een ontsteking inderdaad, kruidnagel bijten is licht pijnstillend voor nu. Heb je het protocol van Nagel al opgevolgd? Ozon is misschien nog niet te laat voor, valt te proberen.

Ik zou toch proberen om bij een biologische tandarts met je acute klacht ertussen te piepen. Ik weet uit ervaring dat als de ontsteking langer blijft zitten, je zenuw afsterft en je met een dode kies achterblijft (hoewel de pijn dan weg is, duurde bij mij wel een behoorlijke poos). Eventueel zou je een wortelkanaal behandeling kunnen overwegen en de kies dan fatsoenlijk laten verwijderen door iemand die weet waar hij mee bezig is.

Sterkte ermee...
 
In Geel heb je de biologische tandartspraktijk van Erna Andries http://praktijkandries.be/tarieven_en_betaling.html. Ik ging daar naartoe toen ik nog in België woonde en was prima tevreden. Die hebben ook een wachtlijst, maar het valt te proberen voor een spoedgeval.
 
Eet al jaren wp en Ramiel Nagel style, heeft dus niet mogen baten. Misschien zat de ontsteking er al en is nu doorgedrongen, heb nooit eerder op deze plek gevoeligheid ervaren, was juist zo tevreden de laatste tijd over het solide gevoel van mijn gebit.

Wil nu wel zo snel mogelijk geholpen worden liefs door een (bio) tandarts die in overleg een weloverwogen keuze maakt en werkt met lage snelheidsboor en vult met glasionomeer, geen standaard tandarts die even met een hoge snelheidsboor de boel naar de haaien helpt.
De röntgenfoto laat ik maandag bij een standaard tandarts maken, dan weet ik in ieder geval wat er aan de hand is en wat de gebruikelijke opties zijn. Misschien kan ik de röntgenfoto naar ozontandzorg sturen en zo horen of dit nog een optie is.

Kun je een indicatie geven Tanja van hoelang het duurde voordat de zenuw afstierf. Heb nu enkele dagen klachten. Toen de klachten als eerst verschenen werkte grondig spoelen met magnesiumolie en kzz nog om de nu bijna permanente tinteling weg te houden.
Ik spoel uren per dag met colloïdaal zilver, dat verzacht met tijd en wijlen, 's avonds pijnstiller om te slapen (je moet wat), 's ochtends heb ik vrijwel geen last later gedurende de dag begint het weer na eten bewegen praten etc.. Probeer het kauwen van plantaardig voedsel even te mijden omdat dat de pijn verergert en de zetmelen (ook die van zetmeelarme groente) zijn weg vinden naar de pijnlijke plek welke nauwelijks schoon te maken is, misschien wel met een waterpik maar deze heb ik helaas niet.
Bedankt voor de adressen Alethea ik zal beide adressen maandagochtend bellen voor meer info.

Als nog iemand anders adviezen of adressen heeft hoor ik dat graag. Erg bedankt.
 
Vandaag een x-ray laten maken, gelukkig toch niks aan de hand, pfff. Waarschijnlijk een tandvlees ontsteking, voel het overigens nog steeds, blijft komen en gaan. De tandarts adviseerde een of andere chemische mondspoeling wat ik natuurlijk niet ga doen.

De zwarte plekjes / gaatjes op mijn tanden waren keihard. :)

Eentje is iets verder naar binnen geplooid, het was verstandig om deze toch te laten vullen. Dat wil ik misschien ook laten doen want dit is het enige plekje dat onlangs iets is verergert, de bacteriën kunnen in deze kiesplooi ongestoord verder fermenteren zonder dat ik deze plek schoon krijg, de tand vlak rondom dit plekje is grijzig.
Wat zijn goede alternatieven voor het BPA bevattende composiet?
Glasionomeer is niet aan te bevelen omdat het snel slijt, bovendien geeft het fluor af.
 
De hardste vulling is niet perse de beste, omdat die schade kan geven aan de tov gelegen kies. Als je een goede tandarts hebt, en zo klinkt het, dan zou ik daar al je vragen neerleggen.

Het kan zo zijn dat je pijn bij de kies vandaan komt, het kan ook zo zijn dat er een verstoring op een andere plek op die meridiaan zit en klachten geeft op de plek van die kies. Waarschijnlijk kun jezelf via internet wel uitvinden welke meridiaan het is bij jouw en waar die allemaal langs loopt. Want misschien heb je wel helemaal geen gebitsprobleem.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan