Taking charge of your fertility

Voor de vrouwen in het forum misschien een goed boek om in de gaten te houden. 'Taking charge of your fertility' van Toni Werschler. De ondertitel is: The definative guide to natural birth control, pregnacy achievement and reproductive health.

Ik heb het boek via internet besteld en een paar dagen geleden binnen gekregen. Zoals ik het nu zie, is het inderdaad het standaard werk over natuurlijke gezondheid van vrouwen. Het is een extreem uitgebreid en diepgaand boek, inclusief een software DVD. Helaas geen NL versie van dit boek.

De pil heeft negatieve gevolgen. In het boek staat uitgebreid de natuurlijke methode (heel betrouwbare 'FAM' methode) om niet zwanger te worden, of om juist wel zwanger te worden. Ook allerlei andere zaken worden besproken, zoals de menopauze.

In Nederland wordt er niet gesproken over natuurlijke methoden van anti-conceptie. Ik wou dat ik dit boek jaren geleden al gelezen had. Een doel/resultaat van het boek is dat vrouwen meer macht krijgen over hun eigen lichaam, doordat ze de werking van hun lichaam beter begrijpen. Geen chemische troep, maar gewoon samenwerken met moeder natuur.

 
Ja, lijkt me ook een interessant boek, ben het al eerder tegengekomen, maar nog niet gelezen.

Een ander natuurlijk anticonceptiemiddel is: citroen.

The abstract of the paper says: "Historically, lemon juice on a sponge, or half a lemon placed over the cervix, was widely used as an effective contraceptive. We have shown that 20% lemon juice (final concentration) in human semen irreversibly immobilises 100% of sperm in less than 30 seconds. A similar concentration also rapidly inactivates HIV. Thus intra-vaginal lemon juice might provide a cheap, readily available and extremely effective way of stopping the sexual transmission of HIV, whilst also providing contraception."

uit een artikel van Dr Mercola

 
Het is helemaal geen technisch boek, het is juist simpel geschreven en het leest lekker weg. Alles wordt gemakkelijk uitgelegd. Voor medische professionals en voor mensen die nog dieper op de informatie willen ingaan, zijn er lange appendixen aan het einde van het boek.

Interessant dat citroen zo'n werking heeft, ik zou het alleen niet voor mezelf gebruiken als anti-conconceptie. Lijkt me toch erg bewerkelijk en te riskant.

Ik ben nu op 1/3 van het boek en heb al zoveel geleerd dat ik nergens anders gehoord heb! Hoe is het mogelijk dat er nauwelijks informatie wordt gegeven over de cyclus en bijbehorende lichamelijke symptomen! Ik was totaal onwetend.

Het is ook weer een typisch geval van de macht van de farmaceutische industrie. Dit natuurlijke en betrouwbare alternatief is niet eens bekend. De pil en de spiraal leveren enorme winsten op. Als vrouwen deze 'FAM' methode ( Fertility Awareness Method ) gebruiken, kopen ze alleen een boek (of cursus) en een thermometer. De methode wordt niet standaard aan medische professionals onderwezen, terwijl het heel wetenschappelijk is.

Voor het gebruiken van de methode check je dagelijks:

- lichaamstemperatuur tijdens wakker worden, vast tijdstip

- afscheiding

- optioneel positie van de baarmoedermond

Deze informatie wordt ingevoerd op een lijst om betrouwbare conclusies uit te trekken.

De methode is niet alleen goed voor anti-conceptie of conceptie, maar kan bijvoorbeeld ook eventuele problemen opsporen. Een extreem voorbeeld waar ik aan denk is baarmoederhalskanker.

Blijkbaar zijn de medische onderzoeken om vrouwen met vruchtbaarheidsproblemen te helpen erg heftig en worden vaak niet goed uitgevoerd (bijvoorbeeld verkeerde tijdstip in de cyclus). Als een vrouw deze FAM methode gebruikt, kan ze veel informatie verschaffen aan medische professionals waardoor het oplossen van het probleem makkelijker wordt.

Ik kom weer terug op het belang van het samenwerken met moeder natuur. Ik denk dat het vrouwen macht geeft wanneer ze meer begrip hebben van hun eigen lichaam en cyclus. En wij willen macht, haha.

 
Dit artikel gaat verder in op dit onderwerp en de verschillende methoden t.o.v. FAM. Dit boek wordt hier ook in aangehaald.

 
Dit is hetzelfde als Natural Family Planning, kortweg NFP. Daar is een hele site van in het Nederlands. www.nfp-nederland.nl

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.746
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan