Quote:
Ik kijk ook naar de RT, ik kijk naar alle kanten van het verhaal. Maar een ding zul je nooit horen op de RT en dat is kritiek op Poetin of Rusland. De focus bij de RT is op internationaal nieuws dat Rusland op een positieve manier uitdraagt. Voor feedback over de situatie in Oekraïne praat ik beter met vrienden uit die regio, zowel Russen als Oekraïners. Je moet ook steeds een onderscheid maken met wat mensen weten en denken. En zeker op internet.
Waarom zou het internet een slechtere bron zijn dan jouw vrienden? Zijn die vrienden van jou alwetend of zo? Er zitten mensen op het internet die zeer kundige en scherpe analyses verrichten. Al 10 jaar volg ik mensen als Kurt Nimmo, Stephen Lendman, Mike Whitney, Jon Rappoport, Chris Floyd, Paul Craig Roberts, Tony Cartalucci, John Pilger e.a. die allemaal dankzij het internet een platform hebben waarop ze onafhankelijk kunnen publiceren, zonder dat ze te maken hebben met een eindredactie die hen de mond snoert of dwingt om politieke correctheid te betrachten. Jij en je vrienden kunnen aan het werk van deze mensen nog wel een puntje zuigen! Ik ben dagelijks dankbaar voor sites als prisonplanet.com, infowars.com, whatreallyhappened.com, informationclearinghouse.info, globalresearch.ca en vele andere. Ook ben ik dankbaar voor RT en Al Jazeera.
Laatst hoorde ik op BNR Nieuwsradio ook iemand die 'vrienden in Rusland' had. Hij verbaasde zich erover dat zijn vrienden weliswaar kritiek op Poetin hadden, maar als het puntje bij het paaltje kwam falikant achter Poetin stonden, omdat ze een nog veel negatiever beeld van het westen hadden. In tegenstelling tot de geinterviewde verbaas ik me hier helemaal niet over, het toont eerder aan dat hij beter naar zijn Russiche vrienden moet luisteren. Alsof het westen per definitie altijd goed zit en Rusland per definitie altijd fout! Het betrof hier een documentairemaker die Rusland uit is gezet en er ook niet meer in mag komen. Als ik het zo hoor, heeft hij dit aan zichzelf te danken.
Quote:
En nogmaals, de MH17 is neer gehaald door een BUK.
Dat is helemaal nog niet bewezen. Hoe verklaar jij de kogelgaten in de cockpit? Dat ziet er toch echt uit als mitrallieurvuur. Bovendien heb ik hier eerder al een artikel geplaatst dat stelt dat het een Poolse MiG-29 is geweest die MH17 uit de lucht heeft geschoten:
http://english.pravda.ru/world/ussr/13-08-2014/128268-boeing_crash_ukraine-0/
Maar ja, dat is Pravda uit Rusland, dus dat zal per definitie wel niet deugen in jouw optiek.
Quote:
Ik heb al een paar keer hier dingen weerlegd, zoals over de dochter van Valentyn Nalyvaichenko. En over James Foley’s zuster. En ik kan nog wel meer weerleggen.
Jij hebt Iklustvet succesvol gewezen op het feit dat ze eerst moet checken wat ze hier plaatst. Maar dat geldt voor jou net zo goed. Ik heb jou herhaaldelijk gewezen op zeer dubieuze bronnen die jij aanhaalt. Wat betreft Foley's zus heb je niets weerlegd, iedereen weet dat hier crisisacteurs aan het werk zijn, behalve jij kennelijk.
Quote:
Verder hoe komt het dan dat moeders en vrouwen in Rusland hun zonen en mannen missen, missing in action in Oekraïne.
Bron graag...
Quote:
Weet je nog de Krim van de daar opgestelde militairen zonder insignia op het Oekraïense schiereiland om een snelle annexatie van het grondgebied te waarborgen. Na een maand van het ontkennen van hun bestaan, erkende Poetin nonchalant dat de duizenden goed bewapende strijders daar, die eerder waren aangeduid als "kleine groene mannetjes," in feite de Russische troepen waren.
En nu is het een ongelukje, dat Russische soldaten per ongeluk de Oekraïense grens zijn overgestoken.
Daar heb je zeker een punt. iedereen kan op zijn vingers natellen dat er militaire steun en zelfs troepen vanuit Rusland zijn gestuurd naar De Krim en Oost-Oekraine. Waar focus je je echter op, de muis of de olifant? Ik heb al eerder deze vergelijking gemaakt. Het is hetzelfde als Israel (de olifant) en Hamas (de muis). In het geval van een assymetrisch conflict moet je altijd je aandacht richten op de grootste agressor en niet de daden van het verzet hiertegen uitvergroten.
Niemand zegt dat Poetin en Rusland 100% zuiver op de graad zijn, maar ik hoor jou niet over de voortdurende leugens van Kiev en de NAVO over 'troepen aan de grens' en 'invasies'. Ik hoor jou niet over de voortdurende genocide van de Oost-Oekraiense bevolking die mogelijk wordt gemaakt door de NAVO, de EU, de IMF en de Wereldbank. Dat is de olifant, beste Amancay!
Israel krijgt 3 miljard per jaar van Amerika aan 'ontwikkelingshulp' en toen ze halverwege het conlfict in Gaza door de munitie heen waren, werd er versneld nieuw wapentuig vanuit Amerika gestuurd, zodat ze nog meer ziekenhuizen, ambulances, scholen, huizen en wijken met de grond gelijk konden maken. Moeten we het dan nog hebben over de wandaden van Hamas? Ik zeg maar 2 woorden: olifant - muis.
Quote:
Heb je trouwens Poetin gezien in Minsk, als je goed kijkt zie je dat Poetin ergens mee zit hij is niet zichzelf.
Dat viel me inderdaad ook op. Ik vind het echter helemaal niet vreemd dat hij daar stond als een boer met kiespijn. Hij doet zijn best om zaken te doen met een onbetrouwbare schurk als Porosjenko. Leuk is anders, maar hij blijft wel de diplomatieke weg bewandelen. En terwijl hij daar was, was de bende van Porosjenko alweer druk bezig om zijn naam en die van Rusland te besmeuren in een onophoudelijke poging om Rusland in het conflict te betrekken. Mijn inschatting is dat Poetins geduld echt opraakt als Porosjenko, gesteund door het westen, De Krim probeert terug te pakken.
Quote:
En je hebt het steeds over de facisten in Kiev weet jij hoe dat het daar begonnen is , ben je er zelf bij geweest? En wie daarna gebruikte de sociale media om op te roepen naar het plein te komen, zeg maar zijn naam als je dat weet! En nu niet beginnen over de CIA of huurlingen enz…….
Waarom zou ik niet mogen beweren dat de CIA hier achter zou zitten? Omdat ik dan een 'complottheorist' ben? ALLE 'kleurrevoluties in voormalige Sovjet-staten zijn het werk van de CIA, geen enkele uitgezonderd:
http://www.globalresearch.ca/colored-revolutions-a-new-form-of-regime-change-made-in-the-usa/27061
http://www.globalresearch.ca/perfecting-the-method-of-color-revolutions/32261
De staatsgreep in januari dit jaar in Kiev was hier evenmin een uitzondering op:
http://www.globalresearch.ca/ukrain...anced-color-revolution-training-group/5369906
Hetzelfde geldt voor de 'arabische lentes':
http://www.globalresearch.ca/ukrain...anced-color-revolution-training-group/5369906
Een revolutie starten is supermakkelijk. Gewoon een paar gasten zoeken die uitstraling hebben en de door jou bedachte boodschap gaan verkondigen op de juiste kanalen tegen een ontevreden massa en voor je het weet heb je je revolutie. In Rwanda was het ook al niet anders:
http://www.globalresearch.ca/western-involvement-in-the-rwandan-genocide/8189
Ik heb voor het gemak maar even globalresearch als bron genomen, er zijn meerdere goede bronnen. Valt dit ook onder 'iedereen kan wat beweren op het internet'? Weet je wie Michel Chossudovsky is?
O ja, de zoon van een Rus, vandaar zijn achternaam. Dan zal hij wel niet deugen volgens jou.
Quote:
Allebei hebben ze schuld, zowel hier als daar.
Olifant of muis, waar focus je op?
Mike