Syrie

Quote:
Dit is nl. zeker geen pro-Hamas-forum. Dit forum keert zich tegen elke partij die zich schuldig maakt aan buitensporig geweld. Daarom is Israel hier volop in beeld, want aan welk geweld Hamas zich ook schuldig maakt (wat niet goed te praten valt), Israel slaat werkelijk alles. De wereld pikt het niet meer en we maken het eind van Israel mee:

Is het niet Hamas dat al meer dan 6000 raketten de afgelopen jaren heeft afgevuurd op Israel? Ik praat van Israel niets goed maar het ligt niet alleen aan dat land.

Al die raketten helpen zeker niet, maar als je de aantallen doden en gewonden naast elkaar gaat zetten komt het wel heeeeeel erg scheef uit

Eens Naief, maar actie geeft reactie. Als je maar steeds raketten blijft afvuren dan kun je een reactie verwachten.

Quote:
Zoals ik al zei, case closed.

Mike

Niet helemaal Mike, want we zitten nog steeds met die mega snelle ontbinding/geur van de slachtoffers

Quote:
Als je maar steeds raketten blijft afvuren dan kun je een reactie verwachten.

Hoe kun je nog zo'n reactie geven na alle artikelen en beelden die ik heb gepost? Ik praat Hamas niet goed, maar niets wat zij doen weegt op tegen het onevenredige kwaad dat Israel uitricht. Ongelooflijk dat mensen nog zo'n mening erop na kunnen houden! Je kunt al mijn posts nalezen en nakijken, vertel me dan nog eens dat dit een gerechtvaardigde en proportionele reactie is!

Mike

Omdat ik steeds hetzelfde lees; dat het aan Israel ligt. Een ieder heeft recht op zijn eigen mening.

Het heeft niets met een mening te maken. Heb je de beelden gezien? Voor jou is het een theoretische kwestie. Heb je het praktische en humanitaire aspect wel eens bekeken? Durf de pro-joodse propaganda eens opzij te zetten en naar de feiten te kijken! Je moet wel een hart van steen hebben, wil je dit nog goed praten!

Mike

Quote:
Omdat ik steeds hetzelfde lees; dat het aan Israel ligt.

Ook dit is niet waar. Typisch iemand die gehersenspoeld is door pro-zionistische propganda. Ik heb me herhaaldelijk uitgesproken over het verdorven karakter van Hamas, ISIS en soortgelijke groeperingen. Ik heb de holocaust op christenen in het midden-oosten aan de kaak gesteld. Mocht het tot een treffen komen tussen Israel en Hezbollah, weet dan alvast dat ik evenmin een voorstander van die lui ben. Het is zoals naief stelt:

Quote:
Al die raketten helpen zeker niet, maar als je de aantallen doden en gewonden naast elkaar gaat zetten komt het wel heeeeeel erg scheef uit

Niets meer aan toe te voegen. Ik keer me tegen gestoorde lui die uit zijn op massamoord, ongeacht hun religie of welke overtuiging ze dan ook mogen hebben.

Mike

Quote:
Een ieder heeft recht op zijn eigen mening.

Als het om leven of dood gaat van onze medemens is er geen sprake meer van een 'mening' of een 'discussie', dan geldt er alleen nog maar wat deugt en wat niet deugt. ELKE agressieve en moordlustige strijd tegen een weerloze 'vijand' dient dan veroordeeld te worden, of deze nu wordt gevoerd door een partij met een christelijke, islamistische, joodse, communistische, fascistische of atheistische overtuiging. Het deugt nl. allemaal niet als een dogma leidt tot massamoord, punt.

Mike

Ik las ergens (ik denk in het stuk van paul craig roberts) dat Rand Paul gewoon voor meer steun voor Israel gestemd heeft. Dat valt me vies tegen.

En idd, die genocide op christenen blijft bijna volledig uit de pers. Dat daar geen demonstraties voor zijn vind ik niet zo raar. In Israel wordt de massamoord uitgevoerd door een regering die daar (financiele) steun voor krijgt van zo goed als alle westerse landen. Demonstreren tegen ISIS lijkt me vrij nutteloos, dat zou een demonstratie moeten worden tegen de creatie van groeperingen als isis door het westen, dat wordt wel erg moeilijk voor het grote publiek.

Ik schrik toch wel erg van de berichtgeving in de kranten. De telegraaf roept op tot boycotten van het komende Russische WK in 2018! Russische toeristen krijgen het aan de stok met Europanen, en dat zonder bewijzen.

De vraag is wie de vijand is. Maar we worden het toch niet eens Mike, dus spaar je energie. Prettig avond nog.

Djeena, met alle respect, maar dit gaat nergens over.

Israël bezet Palestina nu al 66 jaar... Te beginnen met de Nakba.

Vervolgens wordt stelselmatig landjepik gespeeld waarbij zo ongeveer dagelijks doden vallen, aan Palestijnse kant welteverstaan. Israël lokt ook nog eens diverse oorlogen uit waarbij het op de een of andere manier (iets met mediamanipulatie) steeds haar handen in onschuld wast ("We hebben recht op zelfverdediging".).

Daar komt bij dat Israël zelf Hamas heeft opgericht. Je hebt immers een vijand nodig, al dan niet denkbeeldig. Zie de geschiedenis van Al Qaeda voor de gevolgen van dat soort tactieken.

Probeer je eens in te denken hoe jij zou reageren als je 66 jaar lang onderdrukt, gekleineerd, vermoord, verminkt en weet ik het allemaal, wordt. Dan ga je toch een poging doen tot terugvechten?! En dan hebben ze daar ook nog niet eens de wapens voor!

Die 'raketten' zijn meer een soort colaflessen onder druk. En verder hebben ze primitieve geweren en stenen. Nou, moet niet gekker worden.

Echt... Je moet je beter inlezen voor je een mening geeft.

Quote:
De vraag is wie de vijand is. Maar we worden het toch niet eens Mike, dus spaar je energie. Prettig avond nog.

De vijand is de vijand van de mensheid. Jij zit kennelijk boordevol 'joodse' propaganda. Dit is geen theoretische discussie, dit gaat om MENSENlevens, ongeacht wie het zijn! Mjnder dan 30 Israeliers (die er ook niks mee te maken hadden en eveneens onschuldig waren) in 13 jaar (!), tegenover ruim 500 (!) doden aan Palestijnse kant in de laatste 13 dagen. NIEMAND kan dit vergoeilijken, niemand.

Mike

Paradogma, wedden dat ik door types als Djeena word gezien als een 'anti-semiet'? Dat is de standaard verdediging. In werkelijkheid ben ik een anti-satanist en ik ken weinig staten op deze wereld die zo satanisch zijn als Israel!

Mike

Owh, het anti-semiet argument... Daar moet ik van binnen altijd om lachen (sorry hoor, kan dat niet serieus nemen). Hoeveel mensen die maar met die opmerking in de rondte gooien weten überhaupt wat een Semiet is? In elk geval 80% van de Israëliërs niet...

Triest.

Speciaal voor Djeena en eenieder die mijn kritische commentaar blijft zien als anti-Israelisch, anti-joods of anti-semitisch:

https://desertpeace.wordpress.com/2014/07/21/another-sane-jewish-voice-in-an-insane-world-2/

https://desertpeace.wordpress.com/2014/07/21/photos-of-the-carnage-in-gaza/

https://desertpeace.wordpress.com/2014/07/21/from-gaza-with-pain-and-dignity/

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.604
Leden
8.686
Nieuwste lid
Normandië
Word vaste donateur van dit forum
Terug