Syrie

Mensen, er schijnen geluiden in NL te zijn om na de IS-vrouwen, nu ook de IS-mannen terug te halen. Ik ben veel tijdens de oorlog in Syrie geweest - altijd bang om ontvoerd te worden door IS. Ik heb een fiks aantal IS-mannen gesproken, sommigen liepen vrij rond anderen zaten in Koerdische gevangenissen. Nooit enig berouw gezien of gehoord. Twee van de IS-Beatles ontmoet die gevangenen hebben onthoofd. Psychopaten waren het, geen andere woorden voor. Ik heb overal de verwoeste steden gezien waar IS heeft huisgehouden. Heb in de stinkende massagraven gestaan toen overlevenden bezig waren met het opgraven van lijken - de handboeien nog steeds om en een paar gaten in de schedel. Ik heb de door IS tot slaaf gemaakte Jezidi-meisjes gesproken. 12 jr, 15 jr, 18 jr. Ontelbare keren verkracht, mishandeld, vernederd. Getraumatiseerd voor het leven. En dan in de wetenschap dat IS in veel gevallen alle manlijke familieden al had geexecuteerd. Alleen vergelijkbaar met hoe de nazi's door Europa trokken van 1939-1945. Ik heb jongens gesproken wiens vaders door IS zijn onthoofd, kinderen die iedereen kwijt waren, sadistische moorden, opgeblazen huizen, platgewalste moskeeën. En zo kan ik nog wel even dooraan. Wat ik eigenlijk alleen maar wil zeggen is dit: ik ga hier op twitter de komende tijd niet weer met allerlei verontwaardigde of cynische tweets komen over het mogelijk ophalen van NLse IS-mannen in Syrie door de NLse staat. Echt, dat heb ik de afgelopen jaren genoeg gedaan rond de terugkeer van IS-vrouwen en dit wordt alleen maar een herhaling van zetten. Het is volstrekt duidelijk wie die IS-mannen zijn, waar ze voor staan en wat voor intenties ze hadden toen ze destijds vrijwillig naar Syrie gingen - om te zuiveren en te moorden. Als ik nieuws te melden heb ik over de eventuele terugkeer van de NLse IS-mannen zal ik dat hier op twitter melden, ik ben immers een journalist. Maar geen verontwaardigde tweets meer, geen discussies, geen uitleg. Uiteindelijk moet NL zelf maar weten wat ze doet. Lage straffen, geen straffen, toneelstukken, jankboekjes, talkshowgasten - de dader ombouwen tot slachtoffer. Van mij mag het allemaal - ik woon al 30 jaar geeneens in NL dus waar bemoei ik me eigenlijk mee. Na al die oorlogen, aanslagen en video's is het vrij duidelijk waar IS voor staat. Als dat kwartje nog steeds niet is gevallen, dan gaat dat ook niet meer gebeuren.















 
Today is 6 years since the Douma atrocity in Syria, which became one of the biggest pro-war deceptions since Iraq WMDs.

Insurgents claimed that Syria’s army used chemical weapons, killing 40+ people. The US and its allies bombed Syria in purported response.

The OPCW — the world’s top chemical watchdog — sent a team to investigate. Leaked documents show that OPCW inspectors found no evidence of a chemical attack — raising the prospect that the incident was staged by insurgents. But the OPCW’s findings were doctored and censored.

Meanwhile, journalists including the late Robert Fisk and BBC’s @Dalatrm confirmed that a Douma hospital scene was staged by the NATO-funded, insurgent-allied White Helmets.

The OPCW, NATO states, and Western media have smeared or ignored the OPCW whistleblowers. That’s because they can’t refute their censored findings.

The OPCW’s Douma scandal has had many consequences: cementing pro-war propaganda and media stenography; compromising the OPCW; justifying aggression and sanctions against Syria; whitewashing the dirty war.

Foremost, the ongoing OPCW cover-up denies justice to the Douma victims. How did they really die? Not from a chlorine gas attack, that’s for sure.



Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.907
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan