syndroom van tietze

G

Guest

Guest
ik weet niet waarom ik de link er niet op krijg, maar hij reageert niet op quote :-(

Wie is er bekend met syndroom van tietze?

hier een willekeurige link;

http://www.zegersfysiotherapie.nl/fysiotherapie_elst_aandoeningen/55_Syndroom_van_Tietze

ik lees ontsteking en behandeling ontstekingsremmende medicatie en denk ppfff nee!

Nu is het zo dat mijn dochter van 12 de afgelopen anderhalf jaar al heel veel heeft laten vallen qua toevoegingen enz, maar ik krijg haar niet aan de sole (ja ik kook ermee..... voeg het stiekum aan water bij de maaltijd toe)

De afgelopen anderhalf jaar heeft ze dus van die pijnaanvallen en kruipt dan in elkaar, durft bijna niet te ademen en uitelkaar te komen, het duurt ongeveer een kwartier tot half uur, soms langer/korter.

Ze heeft het gevoel dat haar hart het begeeft zegt ze, heel angstig en pijnlijk.

Het was eerst eens per maand en nu is het wel 2 keer op een dag de afgelopen week, zweet breekt haar uit, hoofdpijn komt erbij en duizeligheid. Het zijn soms ook hele korte pijnaanvallen.

Toch maar naar de ha vanmorgen, de ha luistert en drukt wat op de borst en zegt ik denk aan tietze, maar we maken voor de zekerheid een foto.

Hart en longen klinken goed.

Op de vraag hoe dit ontstaat kon ze me geen antwoord geven, wisten ze niet en dat ze het kon zien op de foto betwijfelde ze, ik vraag of ze dan iets wil uitsluiten, heel vaag allemaal.

Het was wel een /irritatie/ontsteking van het longslijmvlies en de aanhechting van de ribben, maar waarschijnlijk niet te zien in het bloed, wellicht onder microscoop.

Bloedprikken zou ook geen of weinig ontstekingswaarden laten zien.

Toen ik zei dat de bloedwaarden die ze als gemiddeld vergelijken, toch van de westerse ondervoede mens van nu is, zowel de zieke als de "gezonde", dat dat dus geen garantie is of de diagnose goed is.

Kortom we weten nog niks, maken ak woensdag een foto van de ribben en longen links en zien dan weer.

iemand enige logica over dit "syndroom"?

ze eet weitebrood, drinkt gepasturiseerde melk, tenzij ik het inschenk, neemt suiker al is het 60% minder dan anderhalf jaar terug, ze eet dus niet zoals ik het zou zien.

Het is een puber................ zucht.

kan iemand mij wat onrust wegnemen?

groetjes ratel

 
Hoi Rateltje, ik heb ook tietze gehad en wat al niet meer.

Het is een symptoom van iets.

Maar tegenwoordig delen ze alles op in symptomencategorieen zonder dat men de ziekte zegt te kunnen achterhalen: wat zijn het voor dombo's dan?

Van een ziekte weet men de oorzaak en dan kun je aan de slag tenminste.

Tietze sec zegt helemaal niets.

Het zet je als patient gevangen in een rijtje symptomen.

Ze hebben ook een gevangenis ingericht voor dit soort patienten: dat noemen ze een patientenvereniging.

En dan kunnen ze de hele dag met elkaar in vicieuze cirkels blijven draaien in zo'n vereniging.

"Heb jij dit ook?" "Ja nou nou erg he?"

Ik dacht destijds dat ik het aan mijn hart had, maar de dokter zei dat het de aanhechting was.

En het ging ook weer een soort van weg, maar 10 jaar later kwam het weer terug toen de klachten van de ziekte van lyme bij mij tot een hoogtepunt kwamen en na een half jaar ging ik na bij mijn huisarts tegen een muur oplopen naar een vrijgevestigde arts en die vond bij mij de lyme.

Bingo, sindsdien kon ik tenminste aan de slag.

Wat mij betreft is het iets van een infectie van het kraakbeen in je borstbeen.

Of dat een geruststelling is, dat mag je zelf uitmaken.

Wat mij alleen gerust zou stellen is een oorzaak achterhalen.

Misschien kun je ook de h202 bij je dochter introduceren?

Of cats claw(tinctuur)?

Kijken hoe ze erop reageert?

Als de klachten verhevigen daardoor dan zit je goed met die middelen.

 
Weitebrood is volkorenbrood dat chemisch gebleekt wordt tot een 'witbrood'. Nu kan men zeggen dat het 'alle goede van volkoren brood heeft, met het uiterlijk van witbrood'. Gepasteuriseerde melk (waarschijnlijk halfvol) is ook al geen goed idee. Je noemt preceis de twee dingen die maar al te vaak dit soort rare ontstekingsklachten geven, nl. gluten en gebroken caseine.

Mike

 
Mijn dochter heeft ook last gehad van Tietze. Bij haar was de oorzaak een blessure bij voetbal. Ze kreeg een stoot met een elleboog op haar borstbeen. Aangezien er aan de aanhechtingen van de ribben amper bloed stroomt, kan het lichaam deze ontsteking (irritatie) moeilijk herstellen en wordt het een langdurige geschiedenis. Naar mijn weten is Tietze geen infectie maar een steriele ontsteking. Mijn dochter heeft baadt gehad bij mijn behandelingen. Bij Tietze is er sprake van een beschadigd hartchakra. Ik heb dit met chakrahealing en energiebehandelingen van de Tietze afgekregen. Na elke behandeling was de Tietze een periode weg. Na een aantal heeft ze er nooit last meer van gehad, terwijl ze toch jaren met Tietze heeft gezeten.

Denk ook dat je in de voeding zeer zeker de nachtschades moet elimineren.

Beestenbottenbouillon lijkt mij ook een goed idee.

Verder magnesiumolie op de plek smeren, levertraan/boterolie, vitamine C en H2O2.

 
Hoi Annes,

over je citaat over Tietze:

Quote:
Naar mijn weten is Tietze geen infectie maar een steriele ontsteking.


In principe is Tietze een symptoomomschrijving en daarbij gaat het al te ver om te speculeren over de oorzaak.

Tietze zegt dus niets over de grondslag zelf en wij simpele zielen worden ook niet geacht verder te kijken dan de symptomen: stel je toch eens voor!

Uiteraard wil men ook liever de infecties buiten het zicht houden als die er zouden zijn.

Want infecties kun je verhelpen en ook allergieen.

Zie hier de beschrijving bij costochondritis (wat neerkomt op Tietze):

http://costohope.blogspot.nl/2009/11/costochondritis-different-types.html

Quote:
The different kinds of costochondritis are inflammatory costo and Infectious Costo. Below you'll find the different kinds and how they are generally daignosed. You'll read about the different causes of infectious costochondritis as well. My goal is to put as much information out there so all of us crazy cats can heal!


 
Quote:
Dus: gluten, nachtschades en gebroken caseine elimineren


Iets snap ik nog steeds niet. Gebroken caseine door verhitting van melk is een probleem voor de vertering. En hoe zit dat dan met proteinen in vlees dat verhit is? Bij het verhitten van vlees breken de eiwitten niet?

Als caseine door verhitting wordt afgebroken tot kleinere verbindingen van aminozuren, zou het dan niet juist beter verteerbaar moeten worden?

 
Je hebt in zoverre een punt dat niet iedereen gebroken eiwitten in andere dierlijke producten dan melk goed kan verteren. Eiwitvertering is het meest intensieve proces van de algehele spijsvertering. Het kost bijv. bijzonder veel water en schildklierhormoon. Caseine in koemelk is echter een nog groter probleem voor menigeen, omdat dit melkeiwit NOG GROTER is en dus een nog groter beroep doet op de spijsverteringscapaciteit.

Mike

 
Tietze is geen costochondritis. Laatst genoemde is idd infectueuze aandoening. Maar bij Tietze is sprake van een steriele ontsteking (irritatie, trauma e.d.)

http://en.wikipedia.org/wiki/Tietze_syndrome

 
hoi Annes,

Tietze is geen costochondritis zeg je: en je zegt op basis van de info bij Wikipedia: bij Tietze is er een zwelling van het kraakbeen en bij costochondritis is het ontstoken kraakbeen.

Hoe dan ook: is er bij de dochter van Rateltje vastgesteld of het een zwelling betreft of een ontsteking?

En dan de vraag: hoe kan iets overigens dan zwellen zonder dat het ontstoken is?

Mogelijk bedoelt men bij Tietze dus: er is een ontsteking EN een zwelling: dat zegt nog steeds niets over de grondslag van de evt. ontsteking/zwelling.

En: costochondritis wil dus kennelijk zeggen: sec: ontsteking van het kraakbeen, maar dat hoeft niet alleen te komen van een infectie dus zoals jij zegt, maar kan ook komen van autoimmuuntoestanden (dat zijn die steriele ontstekingen waar je het eerder al over had).

 
Hoe interessant is dit gemuggezift nu werkelijk? Feit is dat we te maken hebben met kraakbeen dat verzwakt raakt en uiteindelijk oplost, dus de volgende klacht, artrose, ligt op de loer. Wat vroorzaakt deze aantasting van het kraakbeen? Modern, zwaar bewerkt gemaksvoedsel. Wat eet de dochter van rateltje? Modern, zwaar bewerkt gemaksvoedsel! Waarom zouden we het moeilijk maken als het ook makkelijk kan?

Mike

 
Hoi Mike, ik ben het in de grond met je eens.

De basis moet goed zijn.

Maar dat is die bij velen van ons allang niet meer.

En dan is de vraag: hoe kom je weer thuis.

Uiteraard door de voeding te eten die het lichaam WEL aankan en nodig heeft en de voeding weghalen die het lichaam schaadt.

Maar als er infecties in het spel zijn, dan heeft het ook in mijn optiek ook echt zin om deze direct aan te pakken omdat het lichaam vaak al een adequaat immmuunsysteem ontbeert bovenop de ondergrond beter maken.

Infecties vormen namelijk zelf ook weer een extra bron van toxinen in het lichaam zijn met de nodige orgaanschade etc vandien.

In het geval van Andreas Moritz bijv: voor hemzelf zag het er kennelijk zo uit vlak voor zijn dood zoals hij het beschreef: snijden in zijn hart om zijn hart beter te maken of de dood tegemoet zien.

Ik denk dan: was er niet iets te doen geweest aan zijn hart met bijv. resonantietherapie door de infectie van zijn hart af te halen?

Uiteraard was zijn ondergrond niet goed en mogelijk ook zijn voedingspatroon niet.

 
@lievergezond. De kenmerken van een ontsteking zijn roodheid zwelling, pijn en warm aanvoelen. Dit wil nog niet zeggen dat het een infectie is. Denk maar aan een blauwe bult als je je hoofd stoot. Wanneer de ontsteking het gevolg is van een bacterie, virus of schimmel, spreekt men van een infectie. Ook kan een ontsteking, denk aan een open wondje, ontaarden in een infectie.

Een ontsteking zonder infectie noemt men ook wel eens een steriele ontsteking.

 
@ Annes:
Quote:
Dit wil nog niet zeggen dat het een infectie is


Dat hoeft niet, het kan wel.

Evenmin kun je met het blote oog uitsluiten dat er geen infectie bij betrokken is bij dit probleem.

Wat een ontsteking is weet ik al en ook dat die steriel kan zijn zoals jij het zegt en dat een infectie weer iets anders is dan een steriele ontsteking.

Hebben wij een discussie?

Zoja kun je mij dan uitleggen waar die volgens jou nog over gaat.

Dan kan ik weer instappen, want ik ben de boot kwijt.

 
wij weten nog niks, behalve dat de ha aangeeft dat ze vermoed dat het syndroom van tietze kan zijn.

bij het drukken op het borstbeen gaf mijn dochter pijn aan.

Zoals ik al zei wij eten biologisch, geen paprika, geen tomaten, 2-3 keer per week eet zij aardappelen, die heb ik zelf al geschrapt uit mijn maaltijden.

het enige wat ze krijgen aan koekjes zijn die van spelt en verder enkele keer ontbijtkoek.

Ik zelf drink rauwe melk, deze lust ze wel als hij verwarmd is, het is zowiezo geen drinker, ook nooit geweest.

Hoe ga ik een puber die walgt van sole, niet bid voor rijst, allegisch is voor vet (zo voelt het) aan het verstand krijgen dat dit beter voor haar is.

Mijn jongsten drinken rauwe melk en sole en vragen er zelfs om, de jongste vindt mijn speltbrood lekkerder dan de weitebrood die de rest eet.

Elke dag eten op tafel zetten voor een gezin van 5 en soms voor die gewend zijn geraakt aan het moderne eten van nu is erg lastig en als ik kijk wat en hoe we nu eten en een anderhalf jaar geleden denk ik dat we al meer dan de helft hebben verwijderd en/of aangepast naar biologisch.

Zelf leef ik op smoothie, levertraan,biefstuk of ander biologisch vlees( kids ook, man niet), sole, kefir ( lust ook de jongste met een scheitje diksap), bak alles in gehee of biologisch roomboter.

Eet elke dag 2 soorten groente, geen nachtschades en drink rauwe melk.

Ik voel mij een stuk beter en vele van mijn klachten zijn verdwenen en zichtbaar voor anderen.

Mijn vriend verteld derden bv dat e nummers slecht zijn als hij een collega treft metbv gedragsproblemen en deelt dan onze ervaringen na adhd wat er niet wat of iemand met exceem dat rauwe melk een optie kan zijn enz, maar zelf wil hij er niet aan.

Ik weet inmiddels waarom, financien!! het is onmogenlijk voor ons als grootgezin om puur alleen maar biologisch zonder nachtschades enz enz te eten, dan gaan wij failliet.

Verder dat het mij niet lukt elke dag een menu op tafel te zetten die iedereen naar wens is en ik wil de stress er niet meer van hebben, vandaar dat ik alleen nog mijn kids een stuk betrek en meeneem in mijn manier/visie van eten.

Ik heb de keuze gemaakt omdat ik het zo wil en weet/voel dat het beter voor mij is, ik kan het mijn kinderen bij brengen, met name de jongsten, lastiger wordt het wanneer je een puber van 13 totaal anders laat eten en drinken, er is veel weerstand.

Stiekum neemt ze toch dingen op school van vriendinnen en wij merken het binnen 2-3 dagen en dan komt de aap weer uit de mouw.

De jongsten talen niet meer naar snoep en koekjes, hebben bv rozijnen als er een traktatie is op school, ook dit is best lastig je weg in te vinden,maar ik wil het gewoon niet en moet zeggen dat de juffen hier begrip en respect voor hebben.

Wat ik wel zou willen is een kookboek vol recepten vanuit de visie van westonprice.

Over de tietze (een naam)die de ha vermoed, het zegt mij niets, ik denk dat het lichaam aangeeft dat het van binnen niet goed zit en nu een weg zoeken met mijn puber die maakt dat de klachten weggaan en zij zich beter gaat voelen.

 
Quote:
Ik weet inmiddels waarom, financien!! het is onmogenlijk voor ons als grootgezin om puur alleen maar biologisch zonder nachtschades enz enz te eten, dan gaan wij failliet.


Wow, dit vindt ik wel heftig. Op het forum lees ik regelmatig over partners die niet mee willen doen. Jouw partner draagt wel de boodschap uit, maar ziet niet de mogelijkheid om mee te doen.

Kan je met je dochter in gesprek in wat ze wel wil op het gebied van voeding? Blijkbaar ervaart ze wel last als ze iets eet van vriendinnen. Kan er een vorm gevonden worden waarin ze t merendeel wapf eet? En iet t gevoel hoeft te hebben stiekem te moeten eten wat eigenlijk iet mag. Ik denk dat dat haar op deze leeftijd geen goed zal doen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan