supps

Dirtsa

New member
beste forummers,

Ik weet dat WP geen voorstander is van supplementen, maar mogelijk dat er toch forumleden zijn die noodzakelijk bepaalde supplementen moeten nemen omdat het lichaam te ver verzwakt is.

Omdat ik zelf het afgelopen jaar wat getopt hebt met een b12 en b-in zijn algemeen tekort heb ik een aantal supplementen die ik niet meer gebruik en waarvan de potjes nog zo goed als vol zijn!

Misschien kan ik er hier iemand mee blijmaken.

wat ik heb:

- b complex Thorne 3x (een basic, en één met meer b6 en b12)

- 250 gram chlorella poeder ongeopend en dicht gesaild

- colostrum grote pot

- glucomannan powder volle ongeopende pot, dit is een poeder van de konjac root wat helpt tegen obstipatie en groei van goede bacterien helpt bevorderen.

(ook te gebruiken als natuurlijk bindmiddel voor baksels, soepen, sausen, smoothies)

- b2 thorne (nieuw)

zie:

Vitamine B2 of Riboflavine is de stress vitamine. Deze zorgt voor geestelijke veerkracht als er veel van je gevraagd wordt. Vitamine B2 zorgt er voor dat je overgangssituaties beter aankunt. Dit vitamine geeft je de flexibiliteit én de innerlijke rust die nodig is om jezelf aan te passen aan een veranderende omgeving. Het is de "omzetter" van de familie, de "het moet ineens anders en dat regel ik even" man. Een tekort aan B2 geeft dan ook een bepaald papperig gevoel, een gevoel dat je het allemaal niet aankunt, het gevoel dat je eigenlijk nog je moeder nodig hebt om op je te passen.

Symptomen bij een tekort

- Zere mond en lippen, rode tong, gescheurde mondhoeken

- Gebarsten, schilferige rode huid

- Eczeem, brandend gevoel op de huid

- Vermoeidheid, slapeloosheid

- Branderige of bloeddoorlopen ogen

Therapeutisch gebruik

- Bevordert een gezonde huid, nagels en haar

- Helpt bij de stofwisseling van vetten, eiwitten en koolhydraten

- In te zetten bij problemen met het gezichtsvermogen

- Bevordert het goed functioneren van het voortplantingsmechanisme

- Biedt bescherming tegen bloedarmoede

Hoop dat iemand één van de producten gebruikt.

Hoi Ikke,

Wat vriendelijk dat je dat aanbied! Ik las toevallig jouw onderwerp omdat ik nieuwsgierig was naar wat je bedoelde met supps! Ik heb eigenlijk nog nooit eerder gehoord van vit b2 apart. Heb je een bloedtest gedaan om er achter te komen of je b2 miste?

Groetjes,

Frida

- 250 gram chlorella poeder ongeopend en dicht gesaild

Deze wil ik graag van je overnemen.

Groetjes

@my body

Vraag even via de mail aan Mike mijn emailgegevens,

dan communiceren we daar even verder

Ikke, ik heb een email verstuurd, voor je emailgegevens.

Ik laat je iets weten.

De b'tjes zijn belangrijk voor energie- omzetting, maar ook voor hormonen (schildklier). Bij stress zijn dit de eerste vitaminen waar je een tekort van krijgt!

Een teveel plas je uit.

Hoi Ikke, heb je de B2 nog? Ik wil deze wel graag proberen. Groetjes!

hoi Ikke, heb Lia )is toch haar emailadres, een mailtje gestuurd!

even iets anders, kennen jullie F.O.S. fructo oligo sacharide, het schijnt een prebiotica te zijn om betere stoelgang te krijgen. Mijn schoonvader gebruikt het nu.

Volgens mij is het ordinaire suiker. Vroeger werd het me eens aangeraden voor onze dochter maar had weerstand voor FOS vanwege de suikers. Klopt mijn weerstand en weet iemand van jullie of het totaal anders zit?

Dit zijn onverteerbare vezels die als voedsel voor je darmflora zouden dienen.

FOS
Quote:
You might be seeing the term fructooligosaccharide show up more, along with new buzz terms like prebiotic. The root "oligo" means few, and saccharide means sugar, so quite literally FOS consist of a few chains of fructose molecules. FOS are starches that your body can't fully digest. Rather than provide you with calories, the undigested FOS in your food "feed" the bacteria in your gut. This makes it a prebiotic, which is not to be confused with probiotics, which are the bacteria themselves. You can eat FOS in whole foods, such as asparagus, Jerusalem artichoke, leeks, onions, burdock, chicory, dandelion and soybeans.

sinds kort gebruikt mijn moeder Astaxanthin en acerolabes. Ze gebruikt ook nog andere supps al langer. Sinds de Astaxanthin en acerolabes lijkt het alsof ze iets vrolijker is en helderder. Nu heb ik gekeken wat die Astaxanthin is en het is een alg, geen dierlijk produkt. Ik dacht steeds dat het een concentraat was uit zalm of krill of iets dergelijks.

Feit blijft dat het beter gaat met mijn moeder, kan dat nu aan de combinatie liggen van Astax. en C of???

Ze gebruikt al heel lang levertraan van green pasture en geelwortel en chlorella.

En div.medicijnen tegen hoge bloeddruk.

Een tekort aan B2 geeft dan ook een bepaald papperig gevoel, een gevoel dat je het allemaal niet aankunt, het gevoel dat je eigenlijk nog je moeder nodig hebt

Jee dat gevoel heb ik sterk,altijd al gehad.helaas ik mijn moeder overleden..maar dit gevoel heb ik sterk

Dank voor de tip

Daniellemv4,

waar reageer jij op, ik neem aan niet op mijn laatste bericht :roll:

Oh,sorry

Ik reageerde op ikke

Helemaal bovenaan en dan halverwege het verhaal..

hoi ikke ik weet niet of je de b complexen van thorne nog hebt anders zou ik die wel willen kopen

groetjes metske

Forum statistieken

Onderwerpen
4.528
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan