Suppletie voor ernstige bijnieruitputting?

StormenRegen

New member
Goedemorgen allemaal,

Na een nacht niet slapen, heb ik wederom aan de bel getrokken bij mijn hulpverleenster (hormoondeskundig), want: wat moet ik nou?

Ik lig in bed, en ik voel niets anders dan pure adrenaline. Het siddert door mijn lijf heen, en ik kan er geen grip op krijgen. Je gaat je bijna indenken dat je het mentaal zelf aanstuurt, wat de boel niet makkelijker maakt.

Ik heb werkelijk waar geen oog dicht gedaan, ook geen uurtje, helemaal niets! Dit bevestigt wel hoe ernstig ik er nu aan lijk toe te zijn.

Hulpverleenster drong er op aan: 'ga een bijnierconcentraat slikken', omdat de gradatie van mijn uitputting dus te heftig is om alleen aan te sturen met voeding en goede leefregels.

Om snel resultaat te hebben, adviseerde ze me 'toch naar de huisarts te gaan en daar een bijnierconcentraat te regelen', omdat dat het snelste werkt. Dit, omdat het ernstig bij me is, en er in haar ogen snel iets gedaan moet worden. Als ik het op natuurlijke wijze (orthomoleculair) aan zal pakken, zal ik een aantal dagen verder zijn alvorens ik dus iets op zal merken.

Natuurlijk gaan mijn haren recht overeind staan, als ik hoor 'huisarts raadplegen'. Laat staan dat ik daar überhaupt iets krijg, wanneer ik aan kom met 'mijn ernstige bijnieruitputting'. Ik ben al duizend keer gezond verklaard daar!

Nu is mijn vraag: wordt dat wel vaker gedaan, in ernstige stadium van bijnieruitputting? Synthetisch?

En als ik besluit om dat niet te doen (en dat is absoluut welke richting ik in wil) en het natuurlijk aan te pakken.. welke wordt me dan aanbevolen?

Ik lees hier zoveel over Adrenal, Adrenanorm, Adrenal Cortex.. and name it. Zoveel gebruikers, zoveel ervaringen.

Kan iemand mij nu mijn wazige hoofdje duidelijk maken wat vermoedelijk voor mij het goede zal zijn?

Ik heb een primaire bijnieruitputting, en een secundaire schildklieruitputting.

Ik hoop heel erg op adviezen, waarna ik vol goede moed mijn genezingsproces weer voort kan zetten!

 
Advies van een "ervaringsdeskundige": zoek een ortho moleculair arts die je hormoon levels test en indien nodig bio identieke hormonen kan voorschrijven.

 
Vreemd advies om je naar een huisarts te sturen. Die heeft 9 van de 10 keer nog nooit gehoord van bijnieruitputting en zal je geen bijnierextract voorschrijven, omdat dit 'onzin is'. Bovendien kun je vrijelijk dierlijk bijnierextract zonder doktersrecept verkrijgen! De beste, in mijn visie, is deze:

http://www.vitamientjenodig.nl/producten/nutricology-adrenal-bijnier-glandular-100-mg

Als deze verkeerd uitpakt (omdat het supplement ook adreline bevat) dan deze:

http://www.vitamientjenodig.nl/producten/nutricology-adrenal-cortex

Mike

 
Bedankt voor jullie reacties!

Mijn hormoonlevels worden tijdens mijn eerst volgende menstruatie getest.

Thanks Mike.

Ik vind het advies ook wat vreemd, maar ze meende dat dat op dit moment het snelste wat zal doen. Ik vermoed dat ze hydrocortison bedoelt, wat ik ook voorbij zag komen op het forum van hormonaledisbal (waar Marja dit iemand ook adviseerde).

Welke van de twee zal het beste zijn vermoed je? Of beide aanschaffen en dus maar proberen? Ik begin liever met het een, om vervolgens pas een stap te maken naar een ander.

Is Cytozyme ook een goede overigens?

 
Bij Iherb zijn deze producten een heel stuk goedkoper. He is echt een uitproberen op welke je het beste reageert. Ik herken wel wat je zegt, zelf adrenaline "aanjagen" zonder reden. Ik reageer ondanks dat heel goed op de eerste vorm, ondanks dat er ook adrenaline in zit.

Wat denkt de hormoondeskundige dan dat de huisarts voor gaat schrijven? Volgens mij is er helemaal geen recept voor bijnierextract. Als je laat weten waar je woont, misschien woont er iemand in de buurt die je een voor een paar dagen adrenal kan geven, totdat de bestelling binnen is. Lijkt me de snelste manier.

 
Dan ben ik dus niet de enige, die die adrenaline zo ervaart. Heb je daar nog steeds last van nu je Adrenal gebruikt?

Lief, dat je zo met me mee denkt.. Ik woon zelf in Haarlem en pendel wat heen en weer naar Uitgeest (waar m'n vriend woont).

Het zal fijn zijn als die mogelijkheid er is, en anders bestel ik het binnen NL, de nood is nu hoog.

Ik denk dat de huisarts dan hydrocortison voorschrijft, maar dat weet ik niet zeker. Omdat ik zo in nood zit, zal vast de reden zijn geweest waarom de hormoondeskundige dit mij aan heeft bevolen. Met als insteek: 'als je niet slaapt, komen je hormonen ook niet in balans'.

Lastig pakketje dus...

 
Wat denken jullie dan van hydrocortison? Aangezien ik wel heel vaak lees dat dit geadviseerd wordt bij ernstige bijnieruitputting?

 
Nee, ik heb er geen last meer van. Ik ervaar nu alleen nog adrenaline nav een schrikreactie bijvoorbeeld, maar dat is een gezonde reactie. Toen ik ging minderen met de adrenal kwam het af en toe weer terug. Voor mij een teken dat ik weer terug moest gaan naar de maximale hoeveelheid.

Ik heb geen idee wat hydrocortison is. Als het chemisch is, dan moet je het ook weer uit je systeem zien te werken. Ik zou liever nog een nacht niet slapen, dan aan de chemische rotzooi gaan. Je stort vanzelf in en dan slaap je wel. Ik zou mezelf ook afvragen wat de reden is dat de boel opeens zo op hol geslagen is.

 
Als het moet dan moet het. Heb je het boek van james wilson als eens bekeken over bijnieruitputting ? Ik heb de diagnos reumagekregen maar deze gewrichtspijn kan dus ook komen door bijnieruitputing. Uit de vragenlijst uithet boek blijkt dat ik een matige uitputting heb. Vorige week heb ik een injectie depomedrol( prednisolonacetaat) gekregen omdat het niet meer anders ging. Ik heb ook het advies gekregen : breng je lijf even tot rust met indien nodig medicatie en ga ondertussen op zoek naar een alternatief. Zelf vindt ik het moeilijk om de juiste voedings suplementen te vinden en ook mijn portemonnee vind het niet leuk. De alternatieve kant heeft mij in ierder geval /helaas niks goed gedaan. Succes met alles.

 
Ik herken het zo erg dat adrenaline gevoel..gek wordt je ervan! ik reageer wel op adrenal..1tje is genoeg voor mij per dag.Dus ik stap over op de cortex zodra mn portomonee het weer toelaat.

Jeanny: van wat ik begrepen heb,putten coistericiden {valt prednison ook onder} juist je bijnieren uit..

 
Quote:
“Bij de geboorte van hun kinderen

zullen wij die injecteren met gif

en hen ervan overtuigen

dat dit voor hun bestwil is.

Wij zullen daar vroeg mee beginnen,

wanneer de hersenen nog jong zijn.

Wij zullen hun kinderen bestoken

met wat ze het liefste hebben:

suiker, snoepgoed.

Wanneer hun tanden

door de suikers aangetast raken,

zullen wij die vullen met metalen

die hun hersenen vernietigen

en hun toekomst stelen.

Wanneer hun leervermogen is beschadigd,

zullen wij medicijnen aanbieden

die nog meer schade veroorzaken

en die weer andere ziektes doen ontstaan,

waarvoor we vervolgens

nog weer meer medicijnen zullen creëren.”



Uit het topic over vaccinaties.

Moest hieraan denken toen Jeanny schreef:
Quote:
Als het moet, dan moet het.


Je hebt op de 1 of andere manier er jaren over gedaan om jezelf de vernieling in te werken en verwacht vervolgens een oplossing die per direct werkt. Als dat niet door voeding en natuurlijke supplementen kan, dan moet je maar naar de chemische.

Door onwetendheid heb ik me jarenlang vergiftigd, door onmacht en onkunde heb ik vanaf kinds af aan al stress en heb ik voornamelijk slechts vulling gekregen. Blijft voor mij staan dat ik blijf zoeken en vinden naar natuurlijke oplossingen en het grootste goed daarin is tijd! Heel veel tijd! En eigenlijk, als je dan ziet hoelang het duurde voordat ik pijnvrij was van lever,gal en alvleesklier ellende, dat was in dagen geregeld! En vanuit daar moet je dan weer gaan opbouwen. Ik heb er 37 jaar over gedaan om af te breken, ben ervan overtuigd dat begon in de baarmoeder. Niet leuk, niet bewust en zeker nooit de intentie geweest van mijn ouders. Maar het is de realiteit. Opbouwen is wat je moet doen. En als dat betekend nog een nacht niet slapen, van ellende niet rechtop kunnen staan of anderszins, dan moet dat maar! Maar mezelf daarom wederom gaan vergiftigen, nu met de kennis die ik heb, daar begin ik niet meer aan!

 
StormenRegen, een paar slapeloze nachten ga je niet dood van hoor, gewoon ondergaan. Je bijnieruitputting zal het geen goed doen, maar synthetische hormonen helpen je van de regen in de drup. Inderdaad stort je waarschijnlijk wel een keer in. Ik zou in de buidel tasten en adrenal cortex bestellen.

 
Bedankt allemaal voor de reacties..

Op een later moment reageer ik hier op! Maar nu ga ik eerst bestellen..

Voordat ik zo ga bestellen (ik moet het morgen in huis hebben om zo snel mogelijk te starten, volgende lading is iHerb), wil ik nog even weten: waarom cortex in mijn geval? Is de gewone Adrenal niet beter? Of zal ik dit juist niet moeten nemen gezien de intense adrenaline?

 
Hoi StormenRegen, heb nog een half potje raw adrenal glandular staan ik gebruik het niet meer ik reageer nl veel beter op de Cytozyme-ad dus...wil het je wel toesturen...

 
Alexandra en Tanja,

Ik wil wel even kwijt dat ik jullie bijdrages op dit forum bijzonder waardeer, er spreekt veel wijsheid en ervaring uit, chapeaux.

Daar wil ik anderen niet mee te kort doen hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik wou dit eventjes kwijt.

Lia

 
I-Lady zover ik weet legen ze de bijnieren stil wat idd niet goed is. Maar op dit moment moet ik kiezen. 'S morgens niet mijn bed uit kunnen van de pijn,niet kunnen lopen en mijn handen amper kunnen gebruiken. Ik ben een tegenstandr van medicijnen en zal ze ook met tegenzin gaan gebruiken maar ik zie geen andere keuze, acupunctuur,kurkuma,het weglaten van nachtschade en tarwe het heeft nog niet gewerkt. Voor mij voelt het alsof ik geen keuze meer heb. Maar het bijnier spplement spreekt me wel aan,alleen welke dan ?

 
Storm, het is echt een kwestie van uitproberen. I-lady en ik herkennen beide de adrenaline-rushes en ik kan de adrenal heel goed verdragen, zij helemaal niet. Er is volgens mij geen peil op te trekken.

Zekere voor het onzekere, nu de cortex en dan in ieder geval daarna en adrenal uitproberen. Ten eerste is die gemaakt van de complete bijnier en als je het er goed op doet, vele malen goedkoper.

Dank je wel Poekie voor de complimenten. Mis jou wel hoor als je op vakantie bent! Zeker zoals jij onze nieuwe leden keer op keer hartelijk weet te verwelkomen!

 
Jeanny:ik heb op het moment ook continu pijn..{door fybro oa},algehele uitputting en ellende..echter hoef ik die troep nooit meer in mijn lijf.

Wat wel voor mij inhoudt dat ik momenteel andere "pijnlijke en moeilijke" keuzes moet maken..

Ik denk dat coistericiden je van de regen in de drup helpen..het zal lijken te helpen in het begin totdat het uitgewerkt is en dan komt het 3x zo hard terug..en wbt het bijniersupplement,gewoon adrenal bestellen kijken of dat werkt voor jou.

Ik ben het trouwens met Poekie eens..bedankt Tanja en Alexandra

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan