Supplementen

Ja echt? Ik weet niet wat de goede hoeveelheid is. Als je een tekort hebt. Had 48 terwijl 50 de ondergrens is
De standaard aanbevelingen liggen te laag: zie dit bijv. : maar is nog erg conservatief; maar je ziet dat ze ervan terug aan het komen zijn: https://www.ntvg.nl/artikelen/nieuw-licht-op-vitamine-d

Ik vroeg grok en die zei dit: De sweet spot voor de meeste mensen ligt rond 80–120 nmol/L
Ik vroeg ook is 100 nmol/L bijv. beter dan 75 nmol/L en toen zei die van ja.
Deze arts heeft er bijv. een item over gemaakt ook:
Tijdstempel waar hij zegt dat de standaardaanbevelingen te laag liggen:

Zelf gebruikt hij dus 8000IU per dag.
Ik gebruik 10.000IU per dag.
Dus ik zou persoonlijk in jouw geval echt hoger gaan zitten ook omdat je klachten hebt.

Synthetische vitamine D wordt niet opgenomen in het lichaam omdat er geen zwavel bij zit en daarom heb je er dus helemaal niks aan. Sally Fallon Morell geeft uitleg in de podcast vanaf minuut 18

Selenium zeker suppleren of elke dag paranoten eten: zit niet meer in onze grond.
Mijn kennis zegt als je paranoten neemt krijg je teveel als je ook nog selenium suppleert

En vitamine e suppleer je dat ook? Van solgar hoge dosering. Ik nam dat een tijdje voelde me er wel goed bij

Mijn kennis zegt als je paranoten neemt krijg je teveel als je ook nog selenium suppleert

En vitamine e suppleer je dat ook? Van solgar hoge dosering. Ik nam dat een tijdje voelde me er wel goed bij
Ok het is aan jou naar wie je luistert uiteraard.
Ik zou er niet mee zitten om bijv. op een dag een zak paranoten te eten: denkbeeldig bedoel ik:
persoonlijk weet ik dat ik dat overigens toch niet zal doen:
zo lekker vind ik ze nou ook weer niet: daarom suppleer ik persoonlijk.
Je kan je overal angst voor laten aanpraten.
Vitamine E suppleer ik persoonlijk niet.
Eerder deed ik het wel met tarwekiemolie, maar ik hou suppleren voor mezelf voor mij tot een bepaald minimum nu: anders word ik gek.
Ieder de eigen grenzen uiteraard.

Ik heb dit een tijdje genomen. Ik neem aan dat niemand hier dit gebruikt?

Het is een tamelijk hoge K2 (ik neem altijd 2 capsules) plus wat druppels d3.
De meningen zijn hierover verdeeld. Sommigen raden het wel aan, anderen niet.

Twijfel of ik het weer moet bestellen.

Bijlagen

• IMG_8885.jpg
    IMG_8885.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 0
Ik heb dit een tijdje genomen. Ik neem aan dat niemand hier dit gebruikt?

Het is een tamelijk hoge K2 (ik neem altijd 2 capsules) plus wat druppels d3.
De meningen zijn hierover verdeeld. Sommigen raden het wel aan, anderen niet.

Twijfel of ik het weer moet bestellen.
Wat is de bron van de K2 en D3?

Ik weet niet exact wat je bedoelt. In ieder geval is het synthetisch, als je dat soms bedoelt.
En ik heb gelezen dat Daan de Wit dit ook gebruikt, heb daar al eens eerder over gepost. https://weetwatjeeethetboek.nl/daans-supplementen/ Toen kreeg ik als antwoord van een forumlid dat zij van mening was dat hij wel erg veel suppletie tot zich neemt.
Ja dat vind ik ook. Hij spreekt wel van terug naar de natuur maar dan spreekt ie zich zelf tegen door synthetische vitamine te slikken. Waarom zou je die vitaminen niet gewoon uit je voeding halen? Ik ga het niet allemaal opnoemen waar het allemaal in zit want die informatie is allemaal terug te vinden op de website van de Weston A Price foundation. Als je mij vraagt of je die supplementen wel of niet moet aanschaffen zou ik zeggen doe het niet, eet gewoon wat de natuur je te bieden heeft, het geeft je een voldaan gevoel en je wordt er erg blij van.

Ik moedig bij deze iedereen aan om als het over voeding gaat de site westonaprice.org te bezoeken, daar is heel veel informatie te vinden die ook nog eens wetenschappelijk is onderzocht. Heel veel interessante artikelen en heel veel podcasts. Er zijn ook heel veel artikels vertaald naar het nederlands, als je rechtsboven in de zoekbalk dutch translation intypt dan komen daar allemaal nederlandse vertalingen van artikels tevoorschijn.

Laatst bewerkt:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.669
Leden
8.699
Nieuwste lid
Golden Bay
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan