Sungazing besproken op NLse tv. [Video]

Dat heeft een Australisch TV-station gedaan bij Jasmuheen, die hopeloos faalt in haar poging om een week lang niets te eten, behalve een 'hap lucht':



Mike

 
Quote:
Als we konden leven van lucht waren we wel een wandelende long geworden.


Voor mij valt deze zin ongeveer in dezelfde categorie als 'melk is voor kalfjes'. Zouden mensen met mediamieke of telepathische vermogens dan ook geen reguliere zintuigen hoeven te hebben? Het is misschien nog niet de beste vergelijking, maar de mens is naar mijn idee juist een wezen die zijn eigen natuur kan verlaten of overstijgen en zeker na intensieve training tot zeer ongewone dingen in staat is. Kijk bijvoorbeeld eens naar wat voor een rare onmogelijke fratsen die yogi's soms uithalen. Ik zeg niet dat dit voor iedereen is weggelegd nu of dat dit het doel van het doel is. Maar naar mijn idee is een mens echt meer dan een denkende en creërende verteringsmachine. Naar mijn idee kunnen we ons er geen voorstelling van maken wat onze mogelijkheden zouden zijn als wij onze potentie gaan ontdekken en manifesteren...

 
Waar ik moeite mee heb is het voortdurend ontkennen van de aardse ervaring die wij als bewuste zielen mogen meemaken. Bij de aardse ervaring hoort een fysiek lichaam dat fysiek gevoed moet worden. Als ik zo'n magere yogi zie die allerlei kapriolen uithaalt, dan is de eerste gedachte die in mij opkomt: eet nou toch eens beter (en meer!). Uitsluitend of hoofdzakelijk in hemelse sferen blijven hangen is evengoed gebrek aan balans, als je het mij vraagt.

De mens is hemel en aarde, niet hemel alleen, noch aarde alleen. Gezien onze aardse ervaring zie ik het als 70-30% in het voordeel van de aarde. De aarde is opbouw, de hemel is afbraak. Je kunt het ook zien als: aarde = vrouwelijk = yin = opbouw = zuren = negatief geladen; hemel = mannelijk = yang = afbraak = basen = positief geladen. Om onszelf fysiek in goede gezondheid in stand te houden, horen we ons dus voor 70% te richten op gezond, aards voedsel. Dit maakt ons tegelijk ook spiritueler en intuitiever, is mijn ervaring. Wie hoog wil reiken, moet diep geworteld zijn.

Mike

 
Okay, dan is denk ik belangrijk dat we een onderscheid maken tussen:

-wat is er allemaal mogelijk met ons menselijk lichaam?

-wat is voor je lichaam en geest gezond als duurzame levensstijl?

-wat is de manier van leven die je in deze fase van je zielsontwikkeling het meeste oplevert?

Ik geloof dat leven van de lucht wel mogelijk is voor bepaalde mensen in dit stadium van hun zijn. Of het voor iedereen zo maar mogelijk is, weet ik niet. Of het voor iedereen te ontwikkelen is weet ik ook niet. En of het de bedoeling is dat we of dat iemand deze kant op gaat weet ik evenmin. Wat ik wel denk is dat we niet kunnen overzien met hoe oneindig veel motieven en zielsprogramma's mensen naar de aarde zijn gekomen. Ook al heb je een menselijjk lichaam met spijsverteringsorganen, dat wil voor mij nog niet zeggen dat daarmee ook bepaald is dat je je hele leven van jong tot oud zou moeten blijven binden aan de spijsvertering. Misschien zijn er wel zielen die zo veel levens, zo enorm aards geleefd hebben en daar zo eenzijdig in geworden zijn, dat ze het haast niet meer voor elkaar krijgen om daar nog van los te komen. Voor zo'n ziel kan het misschien wel goed zijn om eens een fase in zijn leven helemaal los te komen van aardse behoeftes als je lichaam voeden met grofstoffelijke materie. De ontwikkelingslijnen van mensen zijn ondoorgrondelijk en de mensheid is een zeer complex geheel met een grote uiteenlopende variëteit aan levensstijlen. Ik vraag me af of het de bedoeling is dat we allemaal naar één bepaalde biologisch-omlijnde levensstijl moeten gaan. Ik weet het ook niet.

 
Er heerst in spirituele kringen de mythe dat 'we allemaal verschillend zijn'. Op zielsniveau zijn we zeer zeker allemaal unieke expressies van de oerenergie die verantwoordelijk is voor alle leven op aarde en daarbuiten, maar fysiek gezien zijn we niet zo 'uniek' als we allemaal zo graag willen geloven. Fysiek en biologisch gezien delen we meer overeenkomsten dan verschillen.

Het onderzoek van Weston Price toont dit ook feilloos aan. De voeduingspatronen van de volkeren die hij bestudeerde leken heel erg te verzchillen en uiteen te lopen, maar bij nader onderzoek bleken ook hier de overeenkomsten vele malen groter te zijn dan de verschillen.

Ik denk dat je je menselijke potentieel pas volledig waar kunt maken als je je allereerst goed voedt. Daarmee begint alles. Alle volkeren die Price onderzocht waren zich hier terdege van bewust. Je zag daar ook geen sungazers en breatharians tussen. Deze mensen waren aards en nuchter en tegelijkertijd diep spiritueel (Price spreekt hier herhaaldelijk zijn diepe bewondering voor uit). Deze mensen maakten hun menselijk potentieel waar, zonder te hoeven bewijzen dat ze geen voedsel nodig hebben.

Het valt me vandaag de dag op hoe belangrijk aarding en gronding is en hoe weinig mensen hierover beschikken. Dit kan alleen maar komen d.m.v. volledige en volwaardige aardse voeding van de allerbeste kwaliteit, er is geen andere manier. Je kunt niet 'bedenken' dat je moet aarden, want dan probeer je het probleem op te lossen op het niveau waarop het is ontstaan, nl. vanuit je hoofd. De energie moet van onderen naar boven stromen. Eerst vruchtbare bodem creeren, dan pas kan er werkelijke groei ontstaan.

Mike

 
Ik heb soms wel het idee dat het met dit soort dingen net zo is als met mode en politiek... op elke actie volgt een reactie, op elke stroming een tegenstroming ... eerst in uitersten en daarna in gematigder versie en uiteindelijk eindig je met een toestand die licht gewijzigd is ten opzichte van de eerste toestand, als is het maar door meer ervaring en veranderd inzicht.

Zoiets als 'leven van lucht' lijkt mij een extreme (maar op bepaald niveau wel begrijpelijke) reactie op al de ongezonde waren die in de winkel liggen, wat feitelijk met voeding niets meer te maken heeft. Het doorslaan van ongezonde vulling, naar zon en niet-vullen. Maar ook hier komt dan weer een reactie op. Uiteindelijk.

Als ik het goed begrepen heb heeft Mike ook een heel proces doorlopen voordat hij was waar hij nu is. Superongezond geleefd, daarna eerst richting het extreme (vegetarisch, raw-food) en dan weer een slinger de andere kant op ... en uiteindelijk nu toch gezonder dan in de eerste situatie, zonder in een extreem patroon te leven.

Ik denk dat om evenwicht te vinden mensen soms eerst de ervaring van de uitersten nodig hebben.

 
In september komt een lezing in Eindhoven. Ik wil zijn verhaal wel eens horen en misschien koop ik zijn boek daarna ook wel. En het een hoeft het ander ook niet verdrukken. Misschien is sungazing wel een hele goede aanvulling op een WAPF-dieet en krijg ik er zo veel hoog-frequente energie van dat ik helemaal geen plantaardige voeding meer nodig heb... :)

 
@Dennis, ik wil even reageren op je laatste zin uit je voorlaatste reactie:*** Ik vraag me af of het de bedoeling is dat we allemaal naar één bepaalde biologisch-omlijnde levensstijl moeten gaan.***

Ik denk dat het andersom is. De jager-verzamelaar had die bepaalde biologisch-omlijnde levensstijl, en daar zijn we van afgeweken...

 
@Mike, wilde het niet verklappen aangezien in de docu ook een spanningsboog wordt opgebouwd rondom HRM.

Maar inderdaad hij schijnt, weer, te eten. Al blijven de andere zaken in de docu wel bijzonder. Ook ik geloof niet dat je niet zonder eten kunt en dat je niet voor niks tanden, een maag, darmen en wat al niet meer hebt om te kunnen eten.

Dus HRM 'poept' ook, net als ieder ander ;-)

 
Misschien is leven zonder voedsel ook wel alleen iets wat je slechts voor een beperkte tijd kunt volhouden, zoals vasten. Maar dan mogelijk wat langer omdat je via de zon toch extra energie tot je neemt.

 
Misschien is leven zonder voedsel simpelweg geen optie voor aardse wezens zoals wij. Misschien houdt iedereen die denkt dit wel te kunnen zichzelf voor de gek.

Mike

 
Ook dat zou kunnen Mike. We zullen er in een verdere toekomst misschien nog achter komen en misschien ook niet...

 
Ik heb in vorig jaar ergens gelezen of gehoord waarom drinkwater temperatuur niet hoger kon/mag zijn als 9gr op dit moment kan ik die nergens meer terug vinden of vind teveel andere informatie wie weet hierover meer en de reden ervan/voor.

Zonnegroet Remco

Energie die goed is, ja weer een 3eenheid.

Lach Liefde en Licht (zon en wit)


 
In elk geval lijkt het me zeer waarschijnlijk dat je ook via de ogen apart de zon nog kan toelaten, naast op de huid. Uiteraard een kwestie van doseren. Via de ogen halen we ook iets binnen wat voor ons belangrijk is van de zon: de zonnebril kan ons om deze reden dan ook in de weg zitten (behalve met autorijden).

 
Ik gebruik nooit meer een zonnebril, ook niet tijdens het autorijden. Wel gebruik ik het klepje boven het stuur, als de zon heel fel is. Ik kan ook buiten lopen in de felle zon zonder zonnebril. Dat was vroeger wel anders! Vol-spectrum zonlicht op de ogen (ook indirect) is zeer gezond en een onderschat aspect van heling, zoveel is mij wel duidelijk.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.263
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan