Sungazing besproken op NLse tv. [Video]

Ik weet het nog niet zo net met die sungazers. De mens heeft niet voor niets een spijsverteringskanaal gekregen. Anders waren we wel gewoon planten geworden.

Mike

 
Ik denk dat sungazing zeker wel goede dingen met je kan doen, het is al een zeer oude techniek die geloof ik ook al door de maya's gebruikt werd.

Het probleem is dat mensen weer te zweverig gaan worden en denken dat je geen aards voedsel meer nodig zou hebben. Ik denk dat je het niet moet zien als een vervanging van voedsel, maar als een AANVULLING op de allerbeste dierlijke en plantaardige voeding die je maar kan vinden.

Op deze manier heeft het zeker wel helende eigenschappen.

 
ik geloof wel in het licht verhaal maar ja nu de zon nog :roll:

 
Quote:
De mens heeft niet voor niets een spijsverteringskanaal gekregen. Anders waren we wel gewoon planten geworden.


Een hele terechte opmerking. Toch is dat voor mij geen reden om vast te blijven houden aan het idee van energie onttrekken via vertering van voedsel. De mens is een uniek schepsel op Aarde en doet vanuit de natuur gezien veel rare dingen. Het spijsvertingskanaal kan bedoeld zijn als eerste opstart / als basis, maar dat wil niet zeggen dat we hier eindeloos mee door zouden moeten gaan. We hebben onszelf tijdens de eerste levensfase ook via een navelstreng gevoed, die later afgestorven is. Ook kan het zijn dat we inderdaad millennialang met ons spijsverteringsstelsel hebben gewerkt, maar dat er in deze tijd skills te ontwikkelen zijn om hier bovenuit te groeien, net zoals een vogeltje die voor het eerst zijn vleugels spreidt en zijn nest verlaat. Zo'n vogel gebruikt dan nog steeds wel eens zijn poten, maar brengt veel tijd in de lucht door.

Hoewel ik er niet aan moet denken om niet of nooit meer te eten, zou ik het ergens toch wel een fantastische ontwikkeling vinden als we werkelijk geen planten of dieren meer hoeven te doden en onszelf dagelijks goed kunnen voelen op alleen maar energie van de zon. Hoeveel ruimte komt er wel niet in je bewustzijn en je leven vrij als je niet meer hoeft te eten en naar de wc hoeft te gaan. Zou een sungazer of breatharian in een huis wonen zonder keuken en zonder wc? :mrgreen:

Hieronder een stukje tekst die naar een veganistische vriend van mij schreef in een soort discussie over voeding:

Misschien is 'breatharianisme' wel de toekomst en wijst het op een hoge staat van spirituele ontwikkeling. Maar als ik vervolgens in de spiegel kijk, dan zie ik een menselijk lichaam met naar mijn sterkr vermoeden een verteringssysteem onder mijn navel. Anno 2011 leef ik nu met de gave of de last om eten te verteren en daar voel ik me goed bij. Misschien is mezelf via vegetarisme, veganisme en frugarisme ontwikkelen tot een breatharian de roep van de toekomst. Of misschien is enkel gewoon een interessante mogelijkheid. Ook zou het een dwaalspoor kunnen zijn.

Ik kan mezelf misschien ook wel ontwikkelen tot iemand die 10 minuten lang onder het ijs verblijft zonder kleren, ademapparatuur of iets. Maar misschien is dat ook maar gewoon een onnodige skill om te ontwikkelen. Ik voel geen noodzaak of prikkel om hiervoor te gaan, maar bewonder het zeer zeker als mensen vanuit discipline tot zulke extreme daden in staat zijn. Zo zijn er nog tal van voorbeelden te noemen van yogi's die de meeste gekke fratsen uithalen. Heel bijzonder allemaal, maar niet mijn weg, althans nu niet, hier niet. Ik zou niet durven zeggen dat dit iets is wat hoger of beter is dan iemand die in de maatschappij veel goeds voor anderen en zichzelf doet.


 
Wat me trouwens opviel aan die uitzending was dat de Khumbara stam uit Kerala India vertelde dat de aarde is ontstaan uit een explosie van de zon. Dit vertelt de Keylontic Science ook! Ons hele zonnestelsel is ontstaan via de zon. Zo kan ik me ook herinneren dat vele natuurvolkeren waaronder Indianen beweren dat ze niet van de apen afstammen maar van de sterren komen. Bepaalde Indianenstammen verzetten zich ook tegen de theorie dat hun voorouders tijdens de laatste IJstijd via de Beringstraat vanuit Azië naar Amerika zijn gekomen. Naar mijn idee hebben natuurvolkoren ook op dit gebied meer kennis en wijsheid dan de hedendaagse wetenschappers!

 
Mooie post Dennis, komt grotendeels overeen met mijn visie op de vormen van Breatharaisme.

Het zou me persoonlijke niets verbazen als bepaalde delen van de mensheid binnen niet al te korte tijd naar zoiets heen zullen "evolueren" en dan met name vanuit spiritualiteit (wanneer het lichaam niet meer zo zwaar is gedegenereerd als vandaag de dag het geval is bij de meeste mensen en een goede fysieke basis heeft gemaakt van dierlijke voeding).

Ik ben redelijk bekend met Vedische kennis maar had nog niet gehoord van dat verhaal van de aarde uit de zon(mischien wel een visie dat zich concentreerd in Kerala).

Het apen afstammingsverhaal(wat ook nog eens niet zo genoemd zou moeten worden) heeft mij ook altijd niet gelegen vanuit mijn gevoel. Vooral nadat ik me iets had verdiept in een aantal filosofieen en spirituele stromingen.

Dit jaar zal ons vast meer te weten laten komen over deze soort onderwerpen, 2011 was immers niet het enige Jaar van de Onthullingen of (een) Apocalypse tijd.

Peace

 
Beste mensen,

Ik sungaze sinds 2006 en geef er lezingen over. Het heeft bij mij veel gedaan in mijn gezondheid, minder pijn en minder heftigheid in de reuma en depressiviteit en de ziektebeelden sterk verminderd. Door het sungazen ben ik veel minder gaan eten en meer kwalitatief levende voeding. Bretharianism is mogelijk, echter in het koude opeengestapelde landje waarin wij leven een moeilijk gegeven met risico's. Ik heb in Griekenland weken niet gegeten. Het is m.i. de snelste manier van duurzaam leven waarin inzichten en ervaringen ontstaan hoe ziekten zich vormen (en kunnen worden gedeformeerd), honger een onnodig gegeven behoeft te zijn en het leven weer vanuit een innerlijk geluk beleefd kan worden.

Sungazing, zonnestaren, laat je vanzelf inzien hoe de aarde is ontstaan. Deze techniek leidt tot een lichtere staat, waarin vragen zoals hierboven vanzelf een beeld geven van binnenuit. Het is niet te verklaren vanuit het brein; het is te beleven vanuit onze herinneringen, diep vanuit ons celgeheugen en intuïtie welke geactiveerd kunnen worden door (alleen) zonlicht.

Ik heb er een boekje over geschreven en geef lezingen in NL en Be.

Zie www.sungazing.eu.

Zonnegroet, Ron van Dijen

 
Dit neigt naar spam. Als het hierbij blijft laat ik het staan, maar als vervolgens te pas en te onpas deze website in je posts vermeld blijft, grijp ik in.

Mike

 
Er is niet 1 levend organisme op aarde dat zonder voeding kan leven; ik geloof er dus helemaal niets van dat de mens dat zou kunnen. Ik geloof wel dat zonlicht essentieel voor ons is. Dat voel je wanneer je na de winter voor het eerst weer de warmte van de zon op je lijf voelt, dan gaat er echt zo'n huivering van genot door je heen (bij mij althans). Verder, gewoon goed en gezond eten. er zijn door de geschiedenis heen honderden miljoenen mensen die zijn gestorven aan voedseltekort. Ik denk zo maar dat die er wat voor over hadden gehad als ze alleen van de zon konden leven.

 
Hallo Ron,

Ik heb je boek gelezen en heb een paar vraagjes.

Je zegt dat je veel minder bent gaan eten. Hoeveel eet je dan nog per dag? En wat eet je dan?

Die meneer in het filmpje doen aan sungazen met een bril met aluminiumfolie erin. Wat vind je hiervan?

 
Beset Janse,

Het gaat niet om minder eten. Dat moet niet het doel zijn, want dan kun je inderdaad tekort komen, zonder dat je het in eerste instantie merkt. Het gaat er om dat als je zonlicht toelaat het lichaam hoogwaardig genergetiseerd wordt vanuit de fotonen op celniveau. Van daar uit ontstaat vanzelf wat de behoefte is aan voeding. De ervaring van velen is dat er steeds minder "vulling"wordt gegeten en steeds meer noten-zaden-vruchten. Dat is wat ik zelf ook ervaar.

Zonnegroet, Ron van Dijen

 
Interessant Ron. Ik zal je website eens gaan bekijken en misschien ga ik je boek ook nog wel eens lezen. Ik ben wel geïnteresseerd in het principe van sungazing en naar het mechanisme daarachter, waardoor het voeding (deels) zou kunnen vervangen.

-Denk je dat sungazing en daardoor minder of niet meer eten voor iedereen is weggelegd?

-Aan wat voor een voorwaarden zou je moeten voldoen?

 
Beste Dennis,

Veel mensen willen alles begrijpen en de hersenen nog meer activeren. Gevolg: nog meer onzekerheid en nog minder zelfvertrouwen. De antwoorden vinden we niet via ons denken, hiervoor dient de intuïtie ontwikkeld te worden.

Blijf niet op een afstand staan, dan beklijft het niet. Stap er in en ervaar zelf. Dan komen de antwoorden vanzelf. Sungazing is niet een weg; sungazing is een methode, de weg volgt voor iedereen verschillend en vanzelf~~

Zonnegroet, Ron van Dijen

 
Ik heb ongeveer 6maanden aan sungazing gedaan 2010 resultaat (mijn ervaring):

Helderder rust in hoofd en een zeer snelle stofwisseling (wat voor mij ongewenst was) daarnaast voelde ik mezelf beter, nu doe ik het nog als het uitkomt en er aan denk. Ik dronk ook sungased water wat ik nu niet meer doe omdat dit sterk wordt afgeraden ivm water temperatuur boven 9 graden

 
Lezingen van Oberom, een Braziliaanse 'breatharianist'

Twaalf jaar geleden, op zijn zestiende, onderging hij samen met zeven andere gezinsleden een 21 daags proces, waarna zij overschakelden van de opname van vast voedsel (energetisch) naar pranische opname (etherisch). Oberom deelt zijn ervaringen over hoe hij/wij van prana kunnen leven.

Naast een lezing is er ook de mogelijkheid om ademhalingsoefeningen en meditatie sessies, vanuit pranisch bewustzijn, met Oberom bij te wonen.

Hieronder het programma in Augustus 2012 te Amsterdam:

Tijdens alle gelegenheden zal het Portugees worden vertaald naar het Engels.

Pranisch Bewustzijn (lezing en presentatie)

Waar ‘Club Lite’

Datum Zondag 26 Augustus 2012

Tijd 15:00 – 17:30 uur

Adres Jan Van Galenstraat 24

1051 KM Amsterdam

Kosten € 15,00

Pranisch Bewustzijn (Workshop: prana oefeningen en meditatie)

Waar ‘Club Lite’

Datum Maandag 27 Augustus 2012

Tijd 19:30 – 21:30 uur

Adres Idem als hierboven

Kosten € 25,00

Website www.clublite.nl

Waar ‘Studio Momo’

Datum Woensdag 29 Augustus 2012

Tijd 19:30 – 21:30 uur

Adres Herengracht 377

1016 BC Amsterdam

Kosten € 25,00

Website www.studiomomo.nl

Pranisch Bewustzijn (Sharing in Raw Food restaurant)

Waar Alchemist Garden / Centrum voor Energieregie

Datum Dinsdag 28 Augustus 2012

Mogelijkheid tot raw food lunch of diner à €15,- tussen 12:30 en 19:00 uur

Attentie Wegens beperkt aantal plaatsen, gelieve voor maaltijden te reserveren, via de website of onderstaand adres

Tijden 19:30 – 22:00 uur

Gelegenheid tot vraag en antwoord met Oberom in een intieme setting (minimum donatie € 5,00)

Adres Centrum voor Energieregie

Overtoom 409, Amsterdam

Telefoon 020 - 334 33 35

Website www.energieregie.nl



Voor meer informatie over Oberom, zie onderstaande links:









Contact voor registratie of aanmelding van 1 of meerdere bovenvermelde gelegenheden, gelieve contact op te nemen met: events4spirit@gmail.com

 
Ja, hihi, stiekem denk ik dat ook. Ik geloof er niet zoveel van... maar dacht... voor de mensen die interesse hebben :). Zou hem weleens een weekje willen volgen, kijken of hij echt niks eet!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.777
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan