Succesvol protocol tegen Lyme!

Webmaster

New member
Afgelopen maandag deed ik een lezing op 't Ecoloar in Wijthmen, bij Zwolle. Ik onmoette daar Adri Blonk, die er vrijwel altijd bij is als ik in de buurt van Zwolle spreek. De vorige keer dat ik met hem sprak, vertelde hij mij dat hij zichzelf succesvol had weten te bevrijden van de borellia-bacterie, die verantwoordelijk is voor de ziekte van Lyme, mede dankzij een tip die ik hem eerder had gegeven over het anaerobe karakter van borrelia, nl. ozontherapie. Afgelopen maandag vroeg ik hem zijn succesverhaal in de openbaarheid te brengen via mijn forum. Vandaag ontving ik het verhaal van Adri via email, met het verzoek dit hier te plaatsen. Bij deze:

Quote:
Ziekte van lym in relatie tot o.a. ozontherapie

Zo’n 20 jaar geleden kreeg ik klachten in de vorm van steeds erger wordende vermoeidheid. Regulier beperkte zich dat tot div. bloedonderzoeken zonder resultaat. Het lopen ging alsmaar slechter en mijn rechterteen hing er slap bij. Polineuropathie (afsterven der zenuwuiteinden), volgens de neuroloog. Voor de oorzaak naar een internist gestuurd. Ook daar weer bloedonderzoeken en een beenmergpunctie zonder resultaat en nog steeds geen diagnose “ziekte van Lyme”. Terwijl de neuroloog en andere artsen beweerden dat zij dat altijd in het bloed kunnen vinden.

Uiteindelijk is alternatief, d.m.v. een levend bloedanalyse, vastgesteld dat ik Lyme had. Een tijdige ontdekking had al mijn zenuwschade kunnen voorkomen. Helaas is hier regulier nog veel te weinig aandacht voor en houdt men vast aan onjuist gebleken bloedonderzoek. Inmiddels is het (voor zover mij bekend) regulier alleen bij het prikken van zogenaamd “dood” bloed binnen 14 dagen na de besmetting met Lyme mogelijk om dit te ontdekken. De aangerichte zenuwschade was door de chronische Lyme behoorlijk toegenomen. Ik ben uiteindelijk bij een alternatieve praktijk in Almere beland voor behandeling, alwaar ik de Lyme via een levend bloedanalyse zelf heb waargenomen.

De behandeling bestond uit een wekelijkse bioresonantie met aanvullende medicijnen e.d. Inmiddels had ik gehoord dat voldoende zuurstof in het bloed kon bijdragen aan de genezing. In overleg met mijn behandelaar heb ik toen van de ozontherapie gebruik gemaakt. Daarbij wordt afgenomen bloed vermengd met ozon en daarna weer in het lichaam gebracht. Ik kan natuurlijk niet zeggen in hoeverre dat op zich tot genezing van de Lyme zou hebben geleid, maar ik ben er wel van overtuigd dat het daaraan een bijdrage heeft geleverd. Na 1 jaar was de borrelia, die een gevolg was van de beet van een besmette teek, volledig uit mijn lichaam. Overigens is daarmede de aangerichte zenuwschade nog niet genezen. Bij ontdekking binnen 14 dagen, als het dus nog in “dood” bloed waarneembaar is, schijnt antibiotica, mits langdurig gebruikt, nog wel eens te helpen.

Tot slot nog even wat info over de ziekte van Lyme. Deze kan, voor zover mij bekend, worden overgebracht door besmette teken, dazen en muggen. De borelia is, ten opzichte van andere parasieten e.d., zeer intelligent. Zo heeft een parasiet zo’n 80% van zijn capaciteit nodig om zich voort te planten en te overleven. De borrelia heeft daarvoor maar 20% nodig. Daarom is de bestrijding ook zo moeilijk, omdat de borrelia allerlei afleidingsmanoeuvres uithaalt. Zo verstopt hij zich o.a. in de lichaamscellen en is daarbij gevrijwaard van bestrijding. Er bestaan nogal wat misverstanden over Lyme. Het is nu zo dat al 4 op de 5 teken besmet schijnen te zijn en dat 40% van de besmettingen wordt opgedaan in de eigen achtertuinen.

Zo zorgt een besmette teek (die er meer dan 24 uur heeft ingezeten) voor Lyme, zonder dat dit tot een rode kring hoeft te leiden. Van Lyme kan je zo’n 368 verschillende ziektes krijgen. Veelal wordt dan aan de hand van de symptomen regulier een ziekte vastgesteld, terwijl de Lyme doorwoekert in het lichaam en steeds grotere schade aanricht. Bij twijfel is het raadzaam om altijd een levend bloedanalyse te laten doen. Aangeraden wordt ook om altijd bedekkende kleding te dragen als er gevaar voor teken bestaat. Dit is echter onvoldoende, omdat de teek (bijv. in een broekspijp) net zolang omhoog loopt, totdat hij blote huid vindt. Beter is het om aanvullend nog anti-teekspray te gebruiken. Tot slot wil ik op deze gezondheidssite nog even een lans breken voor de energetische geneeswijzen. Ik ben me terdege bewust van het belang van goed eten en een gezonde levensstijl. Maar ik heb zelf de ervaring, zie bij belangstelling mijn website www.aider.nl, dat ook onderliggende blokkerende overtuigingen tot veel lichamelijke klachten kunnen leiden.


Mike

 
Ik kan de energetische geneeswijzen zoals Quantum-Touch en Theta-Healing ook aanraden. Ik ga nu sinds twee maanden af ten toe bij iemand langs die deze behandelingen kan geven. Wat ik met name merk is dat ik nu meer tot rust kom. Een voorbeeld hiervan is dat ik voorheen redelijk onrustig was en wanneer ik de trap op/af liep ik dit meestal gehaast deed. Inmiddels loop ik de trap weer rustig op/af en merk ik als ik halverwege ben op in gedachte 'he, ik loop rustig'.

Ik had het gevoel alsof er in mijn buik ergens een hamstertje in een rad liep, alleen deze liep niet maar was altijd aan het rennen. Sinds ik enkele behandeilngen heb gehad loopt het hamstertje weer. Uiteraard is dit figuurlijk bedoeld want ik heb niet echt een hamster in mijn buik :wink: Verder voel ik mij sindsdien ook een stuk vrolijker. Mijn vriendin kan het altijd goed merken als ik daar geweest ben want dan schijn ik extra lief en rustig te zijn. Dit ben ik normaal ook overigens, uiteraard wel op een mannelijke manier 8) Er komt dan ook een gevoel van 'enorm gelukkig' te zijn naar boven.

Kortom, het zou zomaar kunnen zijn dat dit mensen met bijnieruitputting behoorlijk zou kunnen helpen, naast de voeding uiteraard. Verder is het niet zo'n dure behandeling waardoor ik het de moeite van het proberen wel waard vond. Ik betaal per afspraak iets van 35 euro maar bij bovengenoemde link van Mike is het slechts 30 euro zag ik. Voor het alternatieve circuit dus heel betaalbaar :-)

 
4 op de 5? Ik dacht dta het veel minder was.

Nou de bosjes zitten hier vol met teken,iemand zei me hier dat het van katten is voornamelijk en dat deze niet besmet zijn vaak.

Mijn jongste dochter is echt een struiner. Wat moet je hier nou mee? Altijd helemaal bedekt de natuur in. Tekenspray? Mijn dochter vebieden de bosjes in te gaan? Ons huis zit ook vaak vol met muggen. Dat is toch geen leven meer om altijd daar rekening mee te moeten houden.

Wel mooi dat die man na 20 jaar van zijn lyme af is!

 
Quote:
Mijn dochter vebieden de bosjes in te gaan? Ons huis zit ook vaak vol met muggen. Dat is toch geen leven meer om altijd daar rekening mee te moeten houden.


@ Debsy: precies.

En in reactie op het stuk aangehaalde tekst door Mike: een teek die er korter dan 24 uur in gezeten heeft die kan nog net zo goed ook tot besmetting geleid hebben.

 
Quote:
Dat is toch geen leven meer om altijd daar rekening mee te moeten houden.


Een afstervend zenuwstelsel en alle andere symptomen die borellia kan veroorzaken draagt ook niet bepaald bij aan de kwaliteit van leven lijkt me.

Ook hier geldt weer: beter voorkomen, dan genezen.

 
hoi Vrysuyver,
Quote:
beter voorkomen, dan genezen



Ja punt is: dan moet je bijv. ook geen rauwe melk meer drinken of rauw vlees eten en geen seks zonder condoom hebben. Ook geen zoenen meer geven. Het eind is zoek.

 
Zo fijn om te lezen dat ozontherapie zoveel goeds gedaan heeft!

Soms kun je zo'n besmetting volgens mij ook niet voorkomen..want als je altijd door muggen geprikt wordt zoals ik al m'n hele leven en ook weleens door een daas..dan hoeft het dus nieteens een teek te zijn waardoor je besmet raakt.

Nu vraag ik mij wel af..of je dmv voldoende zuurstof in je lijf eigenlijk van alle slechte bacterieen en schimmels etc. af kan komen?

 
Quote:
Nu vraag ik mij wel af..of je dmv voldoende zuurstof in je lijf eigenlijk van alle slechte bacterieen en schimmels etc. af kan komen?


Hoi L-lady: volgens mij is het vooral belangrijk dat ze niet de overhand krijgen: uitroeien is niet nodig. En met een zuurstofrijk milieu voorkom je dat je ziek wordt.

 
Kan je kinderen bv 3x per dag 1 druppel H202 geven van 35%.

Dat bedoel ik ook liever gezond. Heb begrepen dat je die mini teken niet eens ziet en die kunnen je ook besmetten.

 
hoi Debsy,
Quote:
Heb begrepen dat je die mini teken niet eens ziet en die kunnen je ook besmetten.



Dat klopt, dat is ook mijn ervaring.

Ik ging toen ik al ziek was (van de lyme) eens wandelen op de Veluwe.

De dag erna zat ik wat te pulken aan mijn been tijdens een telefoongesprek en ineens zag ik dat het niet alleen een klein wondje was, maar dat er een teekje in zat.

Maar het is zo klein: je ziet het zo over het hoofd.

En het waren er dus drie tegelijk bij nader inzien.

Typisch is dan weer dat mijn vriend helemaal geen teek had/zei te hebben: die was ook mee gaan wandelen.

 
Zo, weer terug van 3 weken fietsvakantie. 1700 km gefietst in 3 weken tijd en gekampeerd in weilanden e.d. Teken? een aantal. Uit het bos blijven scheelt een boel, maar voorkomen is onmogelijk. Kleding dragen tegen teken vind ik onzinnig, liever zo veel mogelijk blote huid, dan zie je ze veel snellen. Zitten de teken eenmaal in de kleding dan zie je ze niet meer en gaan ze rustig op zoek naar een zacht plekje op je lijf, in het kruis bijvoorbeeld.

Ik vraag me af of het superintelligente lichaam zelf niet in staat is om de betreffende bacterie onschadelijk te maken, net als alle mogelijke andere bacteriën. Voorwaarde zou dan moeten zijn dat het lichaam daar ook de gelegenheid toe krijgt, wellicht dat ozon net dat beetje kan geven dat het lichaam door onze levenswijzen vaak tekort komt. Vergeet niet dat binnenshuis en in de stad niet bepaald de meest gezonde omgevingen zijn, zuurstof en ozon zijn dat minder aanwezig. We bewegen te weinig, daardoor vindt er onvoldoende circulatie plaats en dus minder gasuitwisseling.

 
@ Gerard;
Quote:
Ik vraag me af of het superintelligente lichaam zelf niet in staat is om de betreffende bacterie onschadelijk te maken.


Gerard, onze lichamen zijn/worden van alle kanten belaagd.

Een superlichaam kan veel, maar niet alles.

Een superintelligent lichaam kan ook niet op tegen genetisch gemodificeerde voeding.

En de lymebacterie die is ook genetisch gemodificeerd.

Als je gezond bent en jezelf aan niet te veel onnatuurlijke / giftige invloeden blootstelt en je hebt deze genetisch gemodificeerde bacterie in je lijf: dan gaat het nog wel.

Owee als dat niet het geval is: vroeg of laat gaat die bij aanwezigheid in je lichaam je immuunsysteem uitschakelen.

 
Hahah wat een episch mooie synchroniciteit, mooie vondsten allemaal!

Loop nu net de laatste week rond met een steeds duidelijker wordende "EM" kring na een tijdje geleden enkele teken niet tijdig heb weten te verwijderen :(.

Ik had al niet zo'n trek om langs de huisarts te gaan aangezien je vrij weinig aan reguliere artsen hebt met Lyme maar ik wilde misschien nog wel even kijken of een bloedmonster niet toch nog wat kan vinden (volgens bronnen die ik heb gelezen wordt er gesproken over mogelijke detectie na pas 2 maanden o_O). Wel had ik levend bloedanalyse al op het oog.

Iemand enig idee welke praktijk in Almere dat was? Is voor mij erg dichtbij dan. Ik zal Adri zelf anders nog wel een berichtje sturen.

Lievergezond, ik ben erg benieuwd naar jouw Lyme ervaringen, als je daar nog wat over kan vertellen graag.

Ik ga maar asap aan de H202! Ondertussen eens kijken welke alternatieve behandelingen ik kan betalen x_X

Nog een hele mooie bron over Lyme; http://www.gezondbeterworden.nl/dig...-lyme-een-natuurgeneeskundig-perspectief.html

Peace,

Aardeman

 
Hoi MGK, het kan wel belangrijk zijn dat je je huisarts de EM laat constateren en heel schools laat registreren in je medisch dossier voor als het eens uit de hand loopt (totaal geen must).

In elk geval wordt dat geaccepteerd als bewijs voor de lyme: de EM is het beste bewijs voor de lymebesmetting: nog meer dan uitslagen van onbetrouwbare bloedtests in de reguliere geneeskunde die standaard 50% van de lymepatienten over het hoofd zien, ook na die 2 maanden waar jij het terecht over hebt.

Hier een adres voor levend bloedanalyse in Almere zie ik: http://www.healthybalance.nl/page/levend-bloed-analyse

H202 is zeker een aanrader.

Weet overigens dat de lyme jarenlang (dat kan makkelijk 20 jaar zijn) in je lichaam kan sluimeren vooraleer die toeslaat bij verminderde weerstand.

De rol van de lyme daarbij is meestal: het immuunsysteem (de witte bloedcellen) direct aanvallen.

Dat doet geen enkele andere infectie.

Dit verklaart de uiteenlopende klachten omdat de borrelia de poort wagenwijd openzet voor het toeslaan van andere infecties.

Verder: veel mensen rondom het Zwarte Woud hebben volgens lyme-arts Dietrich Klinghardt de borrelia in het lijf: maar hebben meestal geen lyme (daar is dus verschil: lyme hebben en de bacterie in je lijf dragen).

Het zwarte woud is 1 van de plekken waar in Europa voor het eerst de lyme zich manifesteerde.

Cats claw is toch wel mijn favoriete kruid geweest in het geweer tegen lyme.

Ik gebruikte tinctuur ervan: makkelijk te doseren in druppeltjes.

Een andere favoriet is geweest: kaardeboltinctuur.

Mijn ervaring met de lyme: geen idee waar te beginnen: ik heb nooit bewust een rode vlek gezien.

Dat hoeft ook niet: meer dan 50% van de lymepatienten herinnert zich die niet.

Niet alle borreliasoorten leiden tot een EM.

Ik ben erg ziek geweest en de lyme kwam uit een test van een arts die me binnenste buiten keerde, wat haast niet meer voorkomt tegenwoordig.

Toen ik eenmaal de diagnose had, was ik blij, maar het was een lange weg.

Ik deed veel zelf omdat ik geen heil zag in antibioticabehandelingen omdat die me juist al zeer slecht bekomen waren (ik had veel last van ontstekingen en vroeg een antibioticakuur aan en daarna ging het nog slechter).

Nu zoveel jaren later ben ik eindelijk aan het opkrabbelen, maar wat een lange weg!

Ik zou toch eigenlijk iedereen (ook de klachtenlozen) met de borrelia in het lijf aanraden eens in de zoveel tijd het beestje te laten weghalen middels resonantietherapie.

 
Weer nuttige info, Lievergezond! Ik kwam, op zoek naar meer info, dit tegen:

Verschillen met de ’gewone’ Cat’s Claw

Het verschil tussen Samento® en alle andere niet TOA vrije varianten van Cat’s Claw kan worden verklaard door de samenstelling van de inhoudstoffen: Samento bevat Pentacyclische Oxyindol Alkaloïden (zogenaamde POA’s). Deze POA’s stimuleren het immuunsysteem door het bevorderen van het afweersysteem van de lichaamscellen. Alle andere Cat’s Claw preparaten bevatten naast POA’s ook Tetracyclische Oxyindol Alkaloïden (zogenaamde TOA’s), die de positieve invloed van de POA’s heel sterk verminderen. In Oostenrijk is vastgesteld dat een kleine hoeveelheid van 1% TOA’s in Cat’s Claw preparaten de voordelen van de POA’s met 30% verminderen. En dan te bedenken dat sommige Cat’s Claw producten meer dan 80% TOA’s bevatten! Mede de gegarandeerde afwezigheid van TOA’s in Samento verklaart de veel sterkere invloed. Bovendien is de tinctuur een extract (concentraat) van de TOA-vrije Cat’s Claw variant, waardoor deze nog sterker is!

Product: Samento Tinctuur

Is dat wat jij ook gebruikte?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan