Stuk van mijn kies afgebroken. Wat nu?

G

Guest

Guest
Volgende week moet ik naar de tandarts. Ben niet bang dat hij het druk krijgt hoor. Moet zeggen dat sinds ik aan de Wapf ben ik een steeds beter gebit krijg. Het tandvlees gaat zich weer meer rond mijn tandhalzen vormen. Het tandsteen is niet erger geworden. Kortom het gaat steeds beter. Ik zal mijn tandsteen wat er zit, laten verwijderen en dan denk ik, althans dat hoop ik, dat het niet terug komt.

Ik loop nu al een aantal maanden met een afgebroken kies. Aangezien het een kies is die een aanzienlijke hoeveelheid amalgaan bevat ben ik niet van plan deze kies te laten vullen omdat hij dan alle amalgaan er eerst uit gaat halen en dan weer opnieuw gaat vullen.

Een kies waar een stuk afgeknapt is is toch geen probleem? Ik heb er in ieder geval geen last van. Of zie ik dat verkeerd. Of moet ik nu de kies laten boren en overnieuw laten vullen met composiet?

Wie weet hoeveel dat ongeveer kost? Ik bedoel een kies laten uitboren en deze weer laten vullen met composiet?

Wie kan mij een antwoord geven. Ik wil goed geïnformeerd naar de tandarts.

 
Kun je dat niet aan de tandarts vragen hoeveel het kost?

Is denk ik heel verschillend,desnoods bel je anoniem of met een andere tandarts.

 
Als er een stuk kies is afgebroken, dan kan het zijn dat de vulling lek is, m.a.w. de kies kan verder gaan bederven. Ook kan het zijn dat de vulling nu iets los zit. Als er aan de vulling gewerkt gaat worden, dan is de cofferdam -zo ziet dat er uit- methode hiervoor geschikt. Hierbij wordt de kies geïsoleerd van de rest van de mond. Er is daarbij wel goed afzuiging nodig van het stof en de damp die vrijkomt als er in amalgaam geboord wordt.

Misschien is het beter om een kroon te nemen. Een porseleinen kroon is minder chemisch van samenstelling dan een composietvulling.

Trekken is ook een optie, maar niet aan te bevelen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.850
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan