stuk over cholesterol door Mike

Poekie

Administrator
Mike,

Van de week heb ik een schrijven van jouw hand gelezen over cholesterol.

Ben het vergeten op de slaan. Het was op een andere site dan leefbewust.com

Kan het niet terug vinden in de 'geschiedenis'.

Weet ook niet meer via welke site ik er opgekomen ben. :eek:oms:

Kun jij me helpen, wil het graag doorsturen naar iemand.

 
Misschien wil Mike een 'artikelen' topic op het 'alleen-lezen-forum' aanmaken waaronder meerdere van zijn hand verschenen artikelen staan? Dus niet om op te reageren, maar puur als overzichtelijk archief/naslag.

Krijg je denk ik zoiets als:

- cholesterol

- Keltisch zeezout

- H2O2

- bijnieruitputting

- basisregels gezonde voeding

- rauwe melk

- suiker

- lever/galflush

- gezonde pannen

- ......

- ......

Welke thema's zouden jullie nog meer in zo'n overzichtspost willen zien?

 
fructose/glucose herinner ik me nog vers (wel niet fruit)

hypoglycemie - koolhydraatcravings: hoe je kom je eraan, hoe kom je ervan af

maagproblemen - alvleesklierproblemen - leverproblemen - verteringsproblemen: hoe kom je eraan hoe kom je er weer vanaf

hormonale problemen hoe kom je eraan hoe kom je er weer vanaf

vet eten introduceren : hoe doe je dat bij een lever vol toxinen / stenen

 
Nou Mike, het wordt misschien gewoon tijd dat jezelf een boek gaat schrijven? :lol:

Maar ja, dat kun je dan tussentijds niet meer aanpassen he.

En op dit forum kan dat wel.

Lady Marian:

thema:

Over zichzelf (voorstellen) en hoe hij er toe gekomen is en wat hem drijft om zoveel mensen te helpen.

 
Poekie, prima idee!

Misschien helpen we hem zo wel om verdere stappen te nemen om z'n boek te gaan manifesteren. Lijkt mij een strak plan in ieder geval :wink:

 
Ik heb het al gevonden, het was niet van de hand van Mike. :mrgreen:

Het zat in een nieuwsbrief van:

http://www.warriorsforhealth.com/cholesterol.html

Is evengoed wel heel interessant om te lezen.

Ze halen veel aan van Dr. Uffe Ravnskov, ons wel bekend als de auteur van het boek ‘feiten en fabels over cholesterol’.

Stukje uit de het schrijven van warriors for health:
Quote:
Is het hartinfarct van alle tijden? Dat is handig om te weten als je wilt bepalen of een verandering in voeding of gedrag er invloed op heeft. Eisenhowers cardioloog Dr Paul Dudley White zei in 1954 in een radio-uitzending: “Ik begon mijn praktijk in 1921 en ik had duvelsgoed geleerd hoe een hartinfarct eruit ziet. Het bestond, maar het was een zeldzaam fenomeen. Het duurde tot 1928 voor ik mijn eerste infarct zag. Vanaf 1930 begon het ziektebeeld snel gebruikelijker te worden. Collega’s in Europa meldden exact hetzelfde patroon.” Hij zei ook: “ Ik twijfel sterk aan het nut en zelfs aan de veiligheid van al die ‘hartvriendelijke’ margarines en olieën. Wat aten de mensen in de hartinfarctvrije dagen? Boter, reuzel, spek, eieren, alles wat de Hartstichting nu verbiedt. Van zonnebloemolie of linolzuur hadden ze nooit gehoord.”


Maar ja, misschien heeft Mike wel ergens een publicatie staan over cholesterol.

Ik zou er niet van ophoren.

 
Er horen nog twee regels bij het stukje wat in aanhaalde hierboven:

Quote:
Dudley White werd haastig afgekapt. Later meldde hij daarover: “De uitzending stond in het teken van een campagne van de Amerikaanse Hartstichting en die ontving fondsen van de margarinebranche.”


 
Angela,

Dit is zeker ook een stuk dat ik ga lezen.

Maar het is niet wat ik bedoel.

Op heden lees ik best wel veel. Het één is van die en dat is weer van Mike.

Dus ik was dat even kwijt.

Gelukkig is Mike niet de enige die de mensen wakker schudt.

 
Jullie denken zeker dat ik niets beters te doen heb? :wink:

Ik zal kijken wat ik voor jullie kan doen!

Mike

 
@Mike.

Altijd een mooi gezicht om een zwetende, hardwerkende man te zien (eh, .....sommige dan...) :D.

Alle gekheid op een stokje. Wat ik soms als onhandig ervaar op fora is dat er vaak een aantal terugkerende kernthema’s naar voren komen die her en der verspreid herhaaldelijk besproken worden in tig posts. Vooral als het het forum inhoudelijk groeit en er meer gebruikers zijn. Sommige fora hebben een uitgebreide zoekfunctie waardoor je toch een aardige kans maakt om vrij snel de informatie te vinden die je zoekt, maar dat is bij de meeste niet het geval.

Vooral voor nieuwe gebruikers kan het handig zijn als basisinformatie op een logische plek en overzichtelijke wijze aangeboden wordt. Zodat men eerst kennis kan opdoen alvorens heel impulsief allerlei vragen af te vuren die misschien al vaker gesteld zijn en waarop al vaker antwoord is gegeven.

Voor de gevorderde forumgebruiker kan het handig zijn om weer even een thema als naslagwerk te kunnen raadplegen.

Voor jou als moderater kun je zelf natuurlijk wél nieuwe informatie aan de gesloten-thema-posts toevoegen en hebt zo voor jezelf een mooi (forum)systeempje om de boel overzichtelijk te houden en evt. nieuwe informatie aan te vullen.

Ik zou het mooi vinden als er daadwerkelijk een boek van jouw hand verscheen. En daardoor meer publiciteit voor de informatie en zienswijzen die je verstrekt waar een waardevolle boodschap voor onze gezondheid in zit. Ik vind het belangrijk dat dergelijke kennis voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk wordt. Er is tenslotte al meer dan genoeg disinformatie in omloop. Het zou toch geweldig zijn als ik in een gesprek met anderen, over bijvoorbeeld het nut van vet in voeding, zou kunnen doorverwijzen naar het boek “Van vet wordt je niet vet” van Mike Donkers :D.

Je hebt inmiddels enorm veel info bijeen gesprokkeld en bent in staat ervaringen en kennis van anderen, zoals bijvoorbeeld Weston Price, te vertalen naar hedendaagse en eigen omstandigheden. Tegelijkertijd geef je praktische handreikingen om e.e.a. meer bereikbaar en toepasbaar te maken. Je hebt een pioniersgeest, bent onderzoeker, bent je eigen proefkonijn. Je staat open voor andere zienswijzen en blijft ontwikkelen, wat je weer overbrengt bij je publiek. Je hebt de openheid anderen te laten meebeleven in jouw ervaringen. Zou mooi zijn als je die kwaliteiten ook middels een soort kennis-/ervaringsboek tot uitdrukking brengt, dan wordt het ook echt “jouw ding'”. Als je schrijverskwaliteiten vergelijkbaar zijn met je vocale presentatiekwaliteiten, heb ik er wel vertrouwen in ;).

Maarrrr ........ je moet het natuurlijk zelf wél ambiëren. De wijze waarop je nu informatie overbrengt heeft ook zijn charmes en voordelen.

Blijf je juist liever low-profile? Of heb je het idee op deze manier genoeg te kunnen bereiken? Wil je eigenlijk wel iets bereiken? Acht je de tijd nog niet rijp? Heb je het te druk met de rest van je leven? Zou je eigen boek uitbrengen even lucratief zijn als een boek vertalen? Heb je er wel zin in om een boek schrijven? Of vind je dat er al genoeg mensen zijn die over hetzelfde schrijven? Of denk je dat de vorm van een boek niet geschikt is om te vertellen wat je te vertellen hebt. Of heb je de inhoud en opbouw nog niet helder. Of.......

Benieuwd hoe jij en anderen hier over denken.....

 
Voor diegene die nog niet zo thuis zijn op, wat voor forum dan ook hier een paar richtlijnen om het lezen overzichtelijk te houden.

Voor PC gebruikers:

Klik met je rechter muisknop op een 'link' en kies daarna voor openen in nieuw tabblad.

Die tab moet je dan nog wel even aanklikken.

De overzichtspagina blijft gewoon staan en hoef je niet op te zoeken.

Als je het nieuwe tabblad gelezen hebt hoef je dat alleen maar te sluiten en de overzichtspagina komt weer tevoorschijn.

Die overzichtspagina moet je af en toe vernieuwen om de nieuwste berichten te kunnen zien.

Dat doe je door op F5 te drukken, en zie de pagina is ververst.

Het meest nieuwe bericht staat dan bovenaan.

Voor Apple gebruikers (waaronder ikzelf):

Klik met de toetsen cmd+shift (appeltje+shift) op de link en de pagina wordt automatisch in een nieuw tabblad geopend, die is direct zichtbaar.

De overzichtspagina blijft gewoon staan en hoef je niet op te zoeken.

Als je het nieuwe tabblad gelezen hebt hoef je dat alleen maar te sluiten en de overzichtspagina komt weer tevoorschijn.

Om de overzichtspagina te vernieuwen druk je op cmd+R (appeltje+R) en, voila de pagina is ververst.

Voor veel mensen misschien gesneden koek maar voor diegene die het nog niet weten maakt 't het lezen op een forum weer iets gemakkelijker c.q. overzichtelijker.

Kan misschien ook in de openingspagina erbij? :?

 
Lady Marian,

In 2008 ben ik begonnen met een boek te schrijven. Het bestond uit 10 hoofdstukken, maar heeft nog niet geleid tot een daadwerkelijke publicatie. De laatste tijd kom ik steeds meer tot de conclusie dat het boek herschreven moet worden, een andere vorm en indeling moet krijgen. Op zich een leuke uitdaging, maar het ontbreekt me inderdaad vaak aan tijd. Toch moet het er van gaan komen! Ik zoek nog naar wegen om dit mogelijk te maken. Komt goed!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan