Stress buiten de deur houden

Iklustvet

New member
Ik voel heel duidelijk dat ik beter dingen naast me neer kan leggen sinds ik WAPF eet. Ik kan het beter van me af zetten en ben een stuk minder snel geraakt. Toch vind ik het moeilijk om stress van me af te zetten. Mijn familie maakt een crisis door, overspannen familieleden die helemaal niet meer weten waar ze het moeten zoeken en iedereen mee willen slepen. Ik heb er een paar maand geleden afstand van genomen maar via via komen er toch steeds dingen aan en ik heb het er moeilijk mee. Wat kun je nou doen om stress buiten te houden? Op een eiland op een berg gaan wonen? Hoe gaan jullie om met stress waar je zelf weinig of geen invloed op hebt?

 
@ Iklustvet

Quote:
Hoe gaan jullie om met stress waar je zelf weinig of geen invloed op hebt?


Allereerst kijken waar de stress echt vandaan komt (misschien ook van meerdere oorzaken & factoren) die jouw de stress geven zoals je hierboven al beschrijft mogelijk ook van meerdere factoren.

Ik ga ze te lijf door met kristallen en chembusters te werken maar daarnaast ook door meer/anders te eten en mediteren.

Ik zie stress ook als straling, en er zijn er maar 3 die goed zijn namelijk:

Lach :D , Liefde en Licht(zon/wit)

Kijk ook eens op de onderstaande post op dit forum:

Electrostress.

Straling Wifi.

Ontwikkelingsachterstand.

 
Mediteren helpt tegen stress, diep ademhalen helpt om de energie beter te doen stromen, maar ik vergeet het zelf vaak om het geregeld te doen.

 
Ik ben ook wel vaak gestrest ik woon nog thuis en ik ken niet veel mensen die biologisch eten ik heb denk ik de fout gemaakt om tegen veel mensen uitgebreid over me voeding te vertellen want heel veel mensen hebben er niks mee als je vertelt dat je rauwe melk en rauwe eieren eet en geen tot weinnig granen eet en geen aardappels eet dan vinden se je gauw extreem en ik word er gestrest van dat je aangevallen word over je voeding dat je niet gezond leeft en dat mensen het extreem vinden en dat se vragen wanneer ga je weer normaal eten ik heb er nog geen balans in gevonden hoe ik daar mee om moet gaan hoe gaan jullie daar mee om ?

 
Wifi en netwerken en zo heb ik hier op de buiten niet in huis dat is een geluk. Stress van andere mensen over mijn eten heb ik ook niet dat kan me niks (meer) schelen. Het is vooral dat het met mensen die ik graag zie slecht gaat en ik maak me daar zorgen over. Ik heb te veel verantwoordelijkheidsgevoel, ik heb nu ook gezegd ik maak me alleen nog druk over mijn eigen gezin maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Mediteren is misschien een idee maar hoe doe je dat en wanneer? Ik heb twee kleine kinderen waarvan er een altijd bij mij is, mediteer dan maar eens ;-) Het trekt me ook totaal niet moet ik zeggen, ademhalingsoefeningen, ik zou het savonds kunnen doen maar tegen dat de kinderen in bed liggen kan ik meestal geen pap meer zeggen, of zou dat niet uitmaken? In de zomer werk ik in de tuin maar daar valt niet veel te halen op het moment :)

 
Ook ik heb vreselijk veel stress , maar ik merk gewoon als ik weer een B12 injectie heb gehad kan ik er veel beter mee omgaan .

Ik kan dan beter relativeren en alles in mijn bovenkamer op orde houden .

Voor mij werkt B12 echt uitstekend .

 
Let go and let god.

Die heeft mij wel eens geholpen. Laat ander mensen jouw geluk niet wegnemen, dat kunnen ze niet zonder jou toestemming.

Pak een bepaalt onderwerp van stress en beantwoord de volgende vragen:

Kan ik er nu wat aan doen?

Zo ja,dan doe er wat aan. Zo nee, laat het dan gaan, voor al als dit andermans stress of probleem is, als je hun kunt helpen, ok, maar het is niet jouw verantwoordelijkheid.

Kan ik er later wat aan doen?

Zo ja, plan dan in je agenda wanneer dat is zodat je je er dan mee bezig kan gaan en dan hoef je je nu er niet meer druk over te maken.

Leer goed aarden, daar ge je steviger van in je schoenen staan en wordt je stressbestendiger van. Helemaal in combinatie met de juiste voeding en juiste balans van vitaminen. De tip van de B12 is denk ik ook een goede om naar te kijken.

 
Volgens Adelle Davis is pantotheenzuur (vit.B5) de vitamine tegen stress samen met vitamine C

Iedere cel heeft pantotheenzuur nodig en bij iedere vorm van stress wordt de behoefte groter.

Bron van pantotheenzuur zijn: lever, nieren, biergist en tarwekiemen.

Rauwe koemelk is ook zeer rijk aan deze vitamine. Zelf maak ik kefir van rauwe melk en

het drinken hiervan geeft mij al een heerlijk gevoel, het heet niet voor niks 'De drank van de Profeet'.

Beweging is ook goed voor stress, ons lichaam en voornamelijk onze spieren zijn gemaakt om te bewegen. Ik ben ermee eens dat je dit niet moet overdrijven maar ik heb al jaren een kleine trampoline waar ik regelmatig ongeveer 10 min. staat te swingen op muziek van de jaren 50 0f 60. Daar knap ik altijd van op en ik ben gelijk goed geaard.

Wat ik ook belangrijk vind, is dat ik mijn eigen leven mag leiden zoals ik wil. Vroeger trok ik me van alles aan.....en dat is pas echt stressen. Je kan nooit iedereen naar zijn zin maken, ik doe mijn best en meer kan ik niet doen.

Groetjes Peti

 
Hoi Iklustvet,

Misschien een dooddoener, maar wandelen helpt echt! Stress buiten de deur houden is denk ik erg lastig, dan moet je idd op een berg gaan zitten. Ik merk het aan mezelf, wandelen ontspant. En mijn partner ziet ook dat als ik met een gezicht op onweer ga wandelen, ik aan het eind ontspannen ben en een "zachter" gezicht heb.

Wat Peti hierboven ook zegt, je kan het niet iedereen naar de zin maken. Mijn partner verwoordde het laatst zo mooi, toen ik vertwijfeld riep hoe het kwam dat hij zich zelden zorgen maakt (fantastische eigenschap): "Tja, ik heb een bepaalde circle of influence, en wat daarbuiten valt dat laat ik daar". Geweldig!

 
Iklustvet

Hoe bedoel je een van je kinderen is altijd bij jou

Nooit ff in bedje zonder jou?

 
Mediteren helpt. Wandelen ook maar dat is ook een soort mediteren. Het is even aan niks denken waardoor je daarna weer vrij kan gaan denken. Het beste kun je mediteren voor het slapen gaan en als je op staat. Begin eens 10 minuten te zitten en denk aan niets. Alles wat dan nog in je op komt ben je aan het verwerken. In het begin zou je vaak moeite hebben met het aan niks denken en telkens ga je weer ergens tegen in. Laat het gaan en zelfs als het miditeren moeilijk gaat dan is het een goede oefening geweest.

Vaak zul je merken dat je flexibeler wordt door aan meditatie te doen. Welke vorm van meditatie is niet zo belangrijk als je maar even aan niks kunt denken. De strijd opgeven met je zelf is het moeilijkst. Op een gegeven moment voel je een betere flow. Ik richt me eigenlijk op niks en laat het op me afkomen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.700
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan