Stoppen met prednison, maagzuurremmers en vezelpreperaat

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Om maar met de deur in huis te vallen, het gaat niet goed met mijn vader. Die is net weer uit het ziekenhuis ivm opname van longontsteking en griep. De 2e keer in korte tijd. Toevallig ging ik vanmiddag langs en zie mijn vader en moeder op en huilend van de stress. Hij was nog niet uit het ziekenhuis em een dag later stond de ambulance weer voor de deur. Paniekaanval. Ik denk bijwerking van de prednison. Hyperventilatie erbij.
Inmiddels meerdere malen een klysma gehad. Vanmiddag moest ie weer naar de spoedeisende hulp vanwege verstopping dus weer een klysma. Ik heb aangegeven dat dit zo niet langer kan. Eerder al maar mijn vader durfde niet zijn medicijnen af te bouwen.
Nu ziet ie ook wel dat dit niet meer gaat en wil graag een andere route bewandelen.
Met mijn hulp. En uiteraard wil ik hem helpen maar weet buiten te starten met goeie voeding niet waar te beginnen met al die gif die hij neemt. Mijn idee zou zijn om te beginnen te stoppen met de maagzuur remmers. Bottenbouillon gaan drinken. Ik heb nu sinds vanmiddag 2 pannen op staan om overmorgen te brengen. Ondertussen heeft hij vandaag moviclon gekregen.
Heeft iemand een idee hoe te stoppen met de prednison? Dat mag niet ineens dacht ik maar moet afgebouwd worden?
Hij heeft reuma medicijnen, iets met tax of zo. Me moeder kon even niet op de naam komen.
En als hij stopt met de maagzuurremmers mag hij dan betaine hcl? Of kan dat ook niet meteen? Ik weet gewoon niet waar te beginnen en heb aangegeven dat evt de mogelijkheid bestaat een beroep te doen op Mike zijn advies en begeleiding. Althans ik dacht begrepen te hebben via de site dat die mogelijkheid bestaat. Of dat nog zo is weet ik niet? Wel weet ik dat de complete inhoud van de koelkast in de kliko mag. Overmorgen ga ik kefir en bouillon brengen. Ik dacht ook aan linzen in de bouillon ivm zijn verstopping.
Die ben ik aan het weken.
Mike,misschien kun je aangeven of je nog steeds mensen begeleid?
Dat zou ik erg op prijs stellen.
Dank alvast.
 
Oh ja, oxazepam neemt ie ook nog omdat ie niet slaapt. Was ik vergeten. Kan beter wietolie nemen in mijn beleving.
 
Hoi Binc, wat spijtig voor je vader.
Stoelgangthee kan helpen. of anders bitterzout.
Hij moet er rekening mee houden dat hij een tijdje in een overgangsfase zit en dat even voor lief neemt.
Prednison geeft veel klachten, slaapproblemen en stoelgang.
Laat hem zelf eens zoeken op internet. Dat houdt hem meteen bezig en is interessant. Griep kun je gewoon uitzieken maar longontsteking niet denk ik.
Mijn manier van aanpak is: zoeken op: longontsteking alternatief behandelen en dan kom ik veel tegen.
Extra vit C wordt ook altijd aangeraden.
Maagklachten - extra goed kouwen, niet drinken bij het eten (dan verdun je het maagzuur) in bed eventueel wat hoger gaan liggen met kussens.
Stoelgangthee kan tijdelijk helpen of bitterzout.
Die vezelzakjes worden altijd voorgeschreven door het ziekenhuis gewoon omdat ze niets anders weten.
Lijkt me als hij al die rommel laat staan dat hij binnen no time weer in orde is.
Aspirine wordt gemaakt van wilgenbast. zoek bij fytotherapie naar wilgenbast.
Succes
 
Ik zat idd zelf ook al aan bitterzout te denken.
Ik heb alleen geen idee of dat in combi met maagzuurremmers een tegenover gesteld effect zal hebben. Hij neemt ze recentelijk nog.
Ik viel gister echt met de deur in huis. Ik kwam onverwacht en schrok me kapot om 2 huilende en ruzie makende ouders te treffen.
Mijn moeder wil namelijk ook dat ie stopt met medicatie.
Zelf zoeken op internet zal hem momenteel niet lukken aangezien hij nauwelijks zijn handen kan gebruiken vanwege de stijfheid van de reuma. Zijn vingers zijn continue gebogen en nauwelijks te bewegen.
Daarbij is er ook heel veel gezeik op ze werk. Ze willen hen er al lange tijd uit hebben. Over 8 maanden gaat ie met pensioen. Maar al lange tijd word ie getreiterd en achter gesteld tegenover collega's.
Met de kerst heeft hij zich ziek gemeld vanwege de benauwdheid.
Dat werd ruzie aan de telefoon. Paar dagen later beland ie in het ziekenhuis. Nu blijkt afgelopen week dat ze hem helemaal niet ziek hebben gezet in het systeem.
Nu ga ik vandaag er weer naar toe om te helpen met inschakelen van de rechtsbijstand en andere zaken regelen.
In elk geval heb ik aangegeven dat hij niks meer telefonisch moet communiceren en alleen nog per email. Er speelt dus ook wel een heleboel stress. Want leuk is het niet als je zo behandeld word terwijl je 35 jaar in dienst bent. Ik heb hem dus ook mee gegeven dat ie vandaag tegen de controle arts moet zeggen dat ie ook overspannen is, en benadrukken dat dat werkgerelateerd is. Ook komt de psycholoog er aan te pas. Die afspraak heeft ie vandaag ook.
Zijn werkgever heeft nu dus door het niet ziek melden zijn adv en vakantie dagen gelikt. En van de zomer hebben ze dat ook gedaan.
Ze zijn beiden te trots om hulp van de kids te vragen. Ik wist dit alles ook helemaal niet, tot gisteren.

Ik kan hooguit wat informatie voor hem printen zodat hij kan lezen. Totdat ie zelf zijn handen kan gebruiken als hij wat herstelt is.
 
Ik heb veel resultaat geboekt vandaag bij mijn vader.
Ik heb vanochtend linzen soep gemaakt met als basis botten bouillon. Hiervan heb ik 2 liter mee genomen. Daarnaast heb ik flessen melk kefir, water kefir en yoghurt mee genomen. De laatste tijd wil ie alleen karnemelk. Maar dan neemt ie die van de supermarkt. Hij heeft een liter soep gedronken vandaag en een beker kefir.
Verder had ik probiotica mee genomen. De Prescript assist, acerola poeder, bitterzout om in te nemen. Magnesium spray.
Daarnaast kokosmelk om door zijn yoghurt smoothie te doen. Gierst witte basmati rijst. Verder ontzettend veel botten gehaald bij de bio slager. Gember, gelantine van Great lakes, slagroom, pruimen blauwe bessen en ik zal wel iets meer mee genomen hebben maar dat ben ik even kwijt.
Daarnaast heb ik aangegeven dat ie er goed aan zou doen contact op te nemen met de longarts om per direct de prednison af te bouwen omdat hij duidelijk last heeft van de bijwerkingen. Paniekaanvallen, huil buien en hyperventilatie, slapeloosheid en verstopping.
Vanaf morgen gaat ie van 10 Mg naar 7,5 voor 5 dagen. Dan 5 dagen 5 Mg. Hij wil liever morgen al meteen op die 5 Mg maar durft ook het advies van de arts niet te negeren. En dan mag ie hopelijk stoppen. Verder heb ik duidelijk gemaskt dat het van belang is te stoppen met de maagzuur remmers.
Daarnaast heeft ie reuma medicijnen. Maar die hoeft ie nu niet te nemen aangezien de prednison al alles plat legt.
Hij heeft het bitterzout genomen vanmiddag. Al snel had ie een stuk minder buikpijn. Toen ik net binnen kwam stond ie te huilen van de pijn. Daarna een glas vitamine c. Hij heeft nogmaals gezegd vanmiddag dat ie het dieet echt een kans wil geven zonder medicatie. Bloedverdunners heeft ie ook ivm trombose. Ik weet niet of ie daarmee zo kan stoppen? Iemand die dat wel weet?
Voor mijn ouders zijn het verder allemaal onbekende producten en heb dan ook alles maar opgeschreven en op aangedrongen brood en aardappels te laten staan incl alle nachtschades en zijn eten zo vloeibaar mogelijk eten. Ook had ik thee mee genomen met kruiden van anijs en venkel en nog andere kruiden erin maar geen Senna. Althans dat stond niet op de verpakking.

Verder helaas niet zoveel kunnen regelen met dat gedoe van zijn werk maar ga van de week nog weer.
Daarnaast staat ie open voor wietolie en wietzalf.
Nu nog gefermenteerde levertraan erbij aanschaffen. Maar kan niet alkes tegelijk. Hij heeft nu een calcium en d complex van de reumatoloog ?
Op zich wel grappig dat hij over de wietolie begon. Ik weet nog toen ik als puber wiet rookte samen met mijn broer dat het huis te klein was en we ruzie hadden over de angst voor verslaving van wiet ?
Gelukkig denken mijn ouders daar nu anders iver.

Maar ik heb dus letterlijk mijn eigen voorraadkast aan mijn vader gedoneerd vandaag.
Iemand nog andere tips?
Wat te doen met die bloedverdunners?
 
Goed bezig Binc. Ik zou het wel langzaam af- en opbouwen, ook om te zien waar hij goed en slecht op reageert alsmede de dosis waarmee dat gebeurt. CBD-olie is een goede optie tegen de pijn.

Ik weet niet wat je met die bloedverdunners aanmoet en of je dat snel kunt afbouwen. Misschien toch even met een arts overleggen daarvoor.

Mark
 
Ja denk ook maar dat een arts zich moet uit laten over de bloedverdunners.
Ik heb ook geen idee of het een optie is hem contact op te laten nemen met een orthomoleculaire arts.
Die gaat vast zeggen dat ie minder dierlijke vetten en vlees moet eten, terwijl ik met het tegenovergestelde aan kom zetten. Ik hoop dat mijn vader wat geduld kan hebben met alle veranderingen. Geduld is niet iets wat in zijn woordenboek voor komt. Maar denk dat ie echt even geen andere keuze heeft. Het roer moet gewoon om. Doet pijn om je ouders zo aan te treffen. Mijn moeder is ook de jongste niet meer.
Maar goed, ze gaat wel bouillon en smoothies maken voor hem voorlopig.
 
Hoi Binc, fijn dat je ouders er nu voor openstaan om het anders aan te pakken.
Je weet vast wel dat vit C ook op de darmen werkt. Ergens is er een grens dat je er diaree van krijgt. Misschien gaat de stoelgang spontaan van zelf.
Volgens mij zijn orth.mol artsen voorstander van vlees. Vlees is het probleem misschien niet maar de vetten moet hij hebben. Ik zie steeds juist op orth.m websites dat ze weten dat bv een te hoog cholesterol geen bezwaar is.
Je hebt dus al slagroom en bouillon en kokosolie.
Die thee, stond er op dat het stoelgang thee is? Als je wat meer tijd hebt kun je nog eens naar de ingredienten kijken/zoeken.
Hoe is het met zijn longen? Over die prednison zou ik nog eens goed nadenken, eerst even aankijken hoe goed hij reageert op de voeding. Anders gewoon een beetje eigenwijs zijn. Misschien heeft een orth.mol. arts daar een andere mening over.
Succes Binc
 
wat een ellende Binc. Fijn dat ie open staat voor andere aanpak en het roer omgooit.
Oxy powder helpt heel erg goed bij ontlasting, geen buikpijn en je wordt lekker leeg,

Met wietolie zou ik zeker beginnen, daardoor kan hij veel medicatie afbouwen.
Misschien kan hij het gastenboek lezen bij www.stichtingmediwiet.nl waar veel ervaringsverhalen te lezen zijn van zeer diverse klachten.
 
Ik heb deze thee voor hem gekocht.

https://www.reformwinkel.nl/salus-kruidenthee-20-darmvita-15st.html

Daarnaast magnesium zout waarvan op de verpakking staat, 1 maal daags 2 thee lepeltjes in water.
Geen idee of hij naast dit alles dan ook nog oxypowder mag hebben? Word dat misschien niet teveel tegelijk?

Verder dacht ik vanwege ook zijn slaap probleem aan wiet olie idd. Of 5htp. Die wietolie ook ivm pijn die hij ervaart, en dat opvangen met zalf.
Of ik er goed aan heb gedaan om hem acerolapoeder te geven. Misschien was ascorbinezuur effectiever geweest?

Met zijn longen gaat het helemaal niet goed. Hij is benauwd. Fysio was er gisteren en toen moest ie een soort van uit blazen doen vanuit zijn keel als oefening. Dan komt de boel los. Hij gaf aan dat ie een soort brok voelt aan de zijkant van zijn keel. Soort slijm. Zo omschreef hij het. Dus ik denk meteen aan zijn schildklier.
Of is dat te voorbarig gedacht van mij?

Gisteren heeft de huisarts ook een psycholoog gestuurd vanuit een crisis dienst. Daar hebben ze een gesprek mee gehad. Mijn vader heeft aangegeven dat ie zich schuldig voelt naar mijn moeder toe. En dat mens gaat daar helemaal op in. Iplv even andersom te denken en te handelen worden die gevoelens uiteindelijk dieper opgerakeld.
Zal ik misschien wel achterlijk zijn maar ik heb die uitspraak volledig weten te weerleggen.
Ik heb aangegeven dat er helemaal geen sprake is van een terecht schuldgevoel en überhaupt niet mag zijn.
Dat dat gevoel beter omschreven kan worden aan onwetendheid.
Immers, hij weet niet beter.
Hij is iemand die Naar de huidarts gaat als hij iets heeft.
En huisarts schrijft een pilletje voor. Die neemt hij braaf en zo komt er telkens een pilletje bij met alle gevolgen van dien. Dus beter is het om het schuldgevoel los te laten ook ivm stress reduceren.

Ik weet wel zeker dat er een hele hoop zooi op te ruimen valt. Ik hoop maar dat dat nog haalbaar is met voeding.

Ik dacht dat veel ortho artsen
Terughoudend zijn met vlees.
Verder denk ik aan in elk geval zuurstof therapie. Ozon behandeling. En hormonen laten controleren alsmede ook b12.

En sowieso deze week dat gezeik met zijn werk in orde maken.

Ik hoop maar dat ie vandaag toch echt zelf naar de toilet kam.
De thee die ik gehaald heb, is die goed? Ik had idd ook thee gezien met stoelgang erop. Maar zo een beetje dezelfde ingrediënten op de Senna peulen na.
 
Vanmorgen gebeld. Hij heeft aangegeven een vreselijk vol gevoel in zijn maag te hebben.
Maar wat heeft ie gedaan uit automatisme. Een maagzuur remmer genomen. Dus niet zo gek dat ie een zwaar en vol gevoel op zijn maag heeft. Dat in combi met de spullen die ik gegeven heb.
Ik heb hem gezegd nu maar even niks te nemen als hij zich zi vol voelt. Hij krijgt een glas vitamine c niet naar binnen nu.
Het is gewoon te veel onbekende informatie wat ie niet in zijn kop kan verwerken. Dus nu maar even geen vetten en eiwitten denk ik?
Wat is het alternatief? Ik heb geen flauw idee. En ik weet ook niet hoe lamg die maagzuur remmer werkt.
 
Hoi Binc, die thee lijkt me rustgevend voor zijn maag en darmen, ik zie er geen spullen in (die ik zelf ken) die zorgen dat de stoelgang op gang komt.
Dus kan op een andere manier wel prettig zijn voor hem.
Neem zelf ook eens zo,n kopje om te proberen.
Wat betreft eten, hij moet in ieder geval met kleine hapjes en langzaam eten, zodat het eigen maagzuur zijn werk kan doen. En luisteren naar zijn lichaam. Even niet eten als hij geen trek heeft.
Wat zou er mis zijn met Acerola? Maar EN magnesium EN vit C waar hij niet aan gewend is lijkt me te veel voor zijn maag. Dit zeg ik gevoelsmatig. Ik ben geen dokter. Zijn lijf is dit niet gewend. Goede voeding en thee is al heel wat.
Laat hem opschrijven wat hij voelt. En misschien even wachten of hij vanzelf naar het toilet kan voordat hij bitterzout neemt.
Hij moet erop rekenen dat hij nog minstens een week ziek zal zijn. Laat hem lekker rusten en slapen. Wat is zijn leeftijd?
 
Volgende keer bij vol gevoel een glas water met appelazijn drinken, eventueel met een tl sole erbij.
Daar zou hij nu toch een gewoonte van kunnen maken om maagzuur te ondersteunen.

Ga niet teveel in 1 keer afbouwen/veranderen. Zo kan hij en zijn lichaam er rustig aan wennen. Begin inderdaad bijvoorbeeld met kefir en weglaten maagzuurremmers.
 
Binc ik had ook zo,n vader en moeder. Altijd goed voor hun gezin gezorgd maar nooit aan zichzelf gewerkt. Vaak ook een beetje eigenwijs en vastgeroest in hun relatie. Niet willen luisteren dat het ook anders kan. Ik denk dat dat een generatie-probleem is.
en veranderen willen (en kunnen) ze op die leeftijd niet.
Als kind wil je het graag anders zien.
Ik ben gescheiden omdat ik geen relatie wilde zoals mijn vader en moeder dat hadden. Nou dan weet je het wel.
Ze zullen het absolaat waarderen dat je de touwtjes even in handen neemt.
 
Nee niet teveel ineens af bouwen.
Maar noodzakelijk lijkt mij wel om de prednison direct af te bouwen en idd die maagzuurremmers per direct te stoppen. Ik ga er zo weer naar toe en neem ik die dingen mee.
Duvel ik ze bij mezelf thuis in de kliko. Hij raakt volledig in paniek als ie de koelkast open doet waar alle voor hem onbekende spullen staan.
Dat is ook bijwerking van de prednison. Zit ook nog te denken aan enzymen die ik hier heb staan van now.
Misschien kan ik beter een weekje bij hun gaan slapen om te helpen en ondersteunen.
Anderzijds heb ik hier ook 2 katten die medische zorg nodig hebben. Moeilijke keuzes allemaal.
 
Ben vandaag toch erheen gegaan.
De maagzuurremmers zijn uit huis gehaald. Hij is in de veronderstelling dat ie alles moet nemen. Dus yoghurt en kefir en soep en supplementen. Ik had idd alpelazijn mee genomen gister en zout. Maar hij heeft dus alles naat binnen zitten werken. Dus toch maar uitgelegd dat ie het moet zien als voeding en niet dat ie het allemaal verplicht elke dag alles naar binnen moet werken als hij vol zit. Vanmiddag heeft ie idd 2 glazen appelazijn en sole genomen. De acerola poeder vind ie vies helaas.

Mijn moeder had vandaag een pan bouillon op staan.
Verder een hoop stress. Wederom 2 huilende ouders. Eindelijk heeft de bedrijfsarts vandaan contact opgenomen. Hrt blijkt idd ook dat hij niet ziek gemeld is en dat ze dus zijn dagen aan het pikken zijn ondanks zijn ziekenhuis opname. Hij heeft de bedrijfsarts wel achter zich staan.

Ik kijk een paar dagen hoe het gaat met de appelazijn em sole.
Anders is het denk ik wel verstandig hem op enzymen met betaine te zetten?
Die maagzuur remmers slikt ie dus al jaren dagelijks achtereen ?
 
Net nog even gebeld.
Hij geeft aan dat ie door de appelazijn en sole een heel vervelend en zeurend gevoel in zijn maag heeft. Is dat de aanmaak van maagzuur? Of neemt ie teveel ervan?
 
Waarschijnlijk slechte staat van maagslijmvlies waardoor hij het zuur slecht verdraagt. Melkwei (uit de kefir bv) of molkosan kan als alternatief worden gebruikt.
En veel bouillon/gelatine om maagslijmvlies weer op te bouwen. Sterkte ermee.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan