Stop de Lockdown

Als ik de uitleg van Jeroen goed begrijp dan geld het erkennen van de macht van de staat nu ook door het aanspannen van deze rechtszaak.

In zekere zin wel. Maar een kort geding is civiel recht en dat geeft wel meer mogelijkheden. Op het moment dat je een bestuursrechtelijke procedure aanspant ben je al bij voorbaat verloren.

Mike

Ja, alleen diezelfde rechter. Is het dan al niet bij voorbaat verloren denk ik dan. Dan toch maar de toolkit van Burgerfront en Bond tegen Overheidszaken denk ik dan, en dat deze rechter maar snel van onze planeet mag verdwijnen!

Uiteraard mocht het niet baten.

https://amp.nos.nl/artikel/2353085-rechter-wijst-eis-ondernemers-af-horeca-blijft-voorlopig-dicht.html?__twitter_impression=true

Tijdens die zitting vanmiddag werd aangehaald dat veel ondernemers failliet zijn. Of technisch failliet. Ook als ze in februari gestart waren geen beroep konden doen op noodsteun.
Dit is dus precies waar het om gaat zoals Jensen ook zegt. Naar de regels luisteren en handelen. Jezelf conformeren aan wat de overheid wil en nog erger in de put belanden. Ik hoor die advocaat van de staat nog benadrukken tijdens die zitting dat er voor degenen die het moeilijk hebben een steun pakket is.
Oftewel, handhaaf de regels en je hebt tenminste nog enigszins iets om te besteden.

?s=20

DE REDEN ACHTER DE 'NIET-MEDISCHE MONDKAPJES'. WAUW... 😱😷

Ik heb mij steeds afgevraagd waarom we in godsnaam (we doen het dus ook niet vanuit godsnaam, maar dat terzijde) niet-medische mondkapjes moeten dragen.

En nu snap ik het. Wauw... slim. 👏

Ik verdiep mij nooit in wet -en regelgeving, maar als t moet...krijg ik de geestdrift 😁😘.
Ik ging op zoek naar een paar dingen. Onder andere de grondwet, artikel 11 Onaantastbaarheid Lichaam.
"Dit artikel hoort bij artikel 10 (Recht op privacy). Iedereen is de baas over zijn eigen lichaam. De overheid mag niets met je lichaam doen, als je dat niet wilt. Ook anderen mogen niets met je lichaam doen, als je dat niet wilt. Niemand mag je bijvoorbeeld pijn doen. Ook mag niemand je medicijnen geven, als je dat niet wilt. Zelfs medische keuring, of het knippen van je haren mag niet, als je daarvoor geen toestemming geeft."

Oké... niemand mag jou dus ZONDER TOESTEMMING medicijnen, medische keuring oid geven... voel je m al aankomen? 😉
Een medisch mondkapje zou dus TEGEN dit artikel van de grondwet ingaan. Maarr.. omdat je een NIET-MEDISCH mondkapje moet dragen, is het dus géén schending van de grondwet. Snap ie? Heel slim. Dat moet je ze toch nageven. 👌

~~~~~~~~~~~
Nog even iets anders waar ik vervolgens in mijn geestdrift op uit kom..🤪

MONDKAPJE VERPLICHT IN PUBLIEKE RUIMTE
Ook interessant: ik lees net dat een supermarkt of winkel geen publieke/openbare ruimte is, maar privé terrein.
Kortom: zij hoeven dus niet hun klanten te verplichten een mondkapje te dragen. Right?
Ze mogen dat zelf bepalen. Geen wettelijke verplichting, maar zie het als 'huisregels'.

HUISREGELS
Maar... kun je iemand op je privé terrein - dat je openstelt voor iedereen - weigeren omdat ie niet aan de huisregels voldoet? 🤔
Ja, dat kan MITS je die huisregel zichtbaar bij de opening hebt hangen en deze voldoet aan de volgende 4 criteria:

1. Het doel van de regel.
2. De inhoud van de regel.
3. Het waarom van de regel.
4. De sanctie wanneer de regel overtreden wordt.

Bij het opstellen en het handhaven van huisregels moet ervoor gezorgd worden dat ze niet in strijd zijn met artikel 1 van onze Grondwet. Deze schrijft voor:
"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."

Kortom.... Heeft iemand al een huisregel zien hangen wat betreft mondkapjes?
Zo niet, zou je een toegangsverbod/weigering dus onder discriminatie (van levensovertuiging) kunnen gooien. Toch?
Ik ben heel benieuwd hoe jullie dit lezen (ook hoe jullie er mee omgaan). 😘

O JA... EVEN MIJN 'HUISREGEL' (sorry, heb m niet meteen bij de 'opening' van mijn post geplaatst.. 😁)
Ik heb geen behoefte aan gefrustreerde antwoorden over hoe belachelijk die mondkapjesregel is, of (ver)oordelende berichten van mensen die wel geloven dat mondkapjes helpen en dat degenendie dat niet doen slecht zijn. Dit soort berichten zal ik verwijderen. Waarom? Omdat die niets toevoegen aan mijn, jouw, onze gezondheid.
Ik 'zoek' naar de vrijheid, vreugde, frequentie verhogende oplossingen vanuit een open hart en open mind om bij te kunnen dragen aan het grootste event op Aarde: the Great Awakening!
En deel dit op mijn tijdslijn ter inspiratie, leg niemand iets op en neem ik verantwoordelijkheid voor mijn eigen geluk en welzijn.
Iedereen mag zijn of haar eigen mening hebben (dus als jij wel een mondkapje wilt dragen of iets anders dan ik vind, en je deelt jouw waarheid vanuit liefde, in verbinding, helemaal goed. Welkom zelfs 🙏💕).

Ik heb niet behoefte enige strijd aan te gaan, want daar gaat het hier niet om.
Het voelt voor mij als een spel, de grote Escape Room waar we met zn allen in zitten.
Net zoals je vrijwillig kiest mee doet aan een escape room, heb je hier ook ooit vrijwillig voor gekozen. Dat wordt voor mij steeds duidelijker.
Dit hele gebeuren gaat niet over eerlijk of oneerlijk, boosheid, angst of frustratie, maar om de 'sleutel' te vinden, om volledigte Ontwakenen ons Goddelijk potentieel te gaan leven. Be-leven. .
Ik zie het als een uitdaging om te kijken of ik iets kan vinden, zodat ik zelf kan kiezen of ik wel of geen mondkapje draag (net zoals ik zelf mag kiezen mij wel of niet te laten vaccineren).
Ik vind het geen drama en het is voor mij geen principe kwestie, maar ik zie het als een uitnodiging om verder te kijken dan onze overtuigingen, emotionele en mentale patronen, de wetten, zogenaamde autoriteit. Want in wezen zijn wij gewoon soeverein, dus als je echt wilt, moet er helemaal niets. Heb je altijd de keuze. Maar durf je ook de (ogenschijnlijke en eventuele) consequenties te nemen? That's the big question. 👑

Be smart(er) en in liefde, volg je eigen grenzen, behoeften en verlangens, dát is wat de hele situatie vraagt. En dat kan voor iedereen anders zijn. Das dus het mooie!
We are doing it! Samen! 👊🔥💥
#TheGreatAwaking #dekrachtvansamen #dekrachtvanintentie #drakenliefde

https://www.denederlandsegrondwet.nl/9353000/1/j9vvkl1oucfq6v2/vgrnblu821m2

Bron: Erika Warners

Ik heb niet de indruk dat hij praat over de reis Griekenland. Ik vraag me ook serieus af of hij uiteindelijk de spoedwetgeving zal ondertekenen. Heb daar toch mijn twijfels bij.

?s=20

Spijtbetuiging Willem Alexander , de prinsesjes bleven wel in Griekenland , wat een kromme betuiging ! Gr Assie

Hij had zelf ook moeten blijven. Zo krom vind ik deze spijt betuiging niet. Hij heeft het maar kort over dat ze niet hadden moeten gaan. Net goed dat dat de meiden blijven. In alles geeft hij de indruk niet met deze maatregelen eens te zijn.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.602
Leden
8.686
Nieuwste lid
Normandië
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan