Stop de Lockdown

Ik heb van het begin af aan al een hekel gehad aan FB, Binc. Kan het niet uitleggen, iets voelt vreselijk fout aan dat platform. Ik ben ook geen lid van FB-groepen, want dat vind ik al totale onzin. Godzijdank zijn er ook geen Twitter-groepen! Ik heb het gevoel dat meer vrouwen dan mannen zich aangetrokken voelen tot FB. Ik ken echt veel vrouwen die altijd eerst hun FB-tijdlijn checken. FB is een platform voor normies en ik denk dan ook dat VW een inschattingsfout maakt door FB als voornaamste platform te kiezen i.p.v. Twitter.

Mike

Ik heb geen facebook, ook nooit gehad en geen smartphone. LinkedIn heb ik alleen omdat dat vaak gevraagd wordt i.v.m. werk, maar ik heb bijna geen contacten en check het nooit.

Waarom heb ik dat niet; Voor mijn privacy. Ik wil vrij zijn en niet de gehele tijd het gevoel hebben dat ik bereikbaar ben, dat ik te zien ben en dat ik misschien dan uit fatsoen ook moet reageren. Het geeft een ongelooflijke vrijheid als men dat alles niet heeft. Ik ga de stad in of ik ga wandelen en weet dat niemand maar dan ook niemand mij stoort omdat ook bijna niemand mijn nummer heeft.

Dorothé

Nou, ik ga hier maar eens een nachtje over slapen. Ik weet niet eens wat bots zijn. Of ze een inschatting fout maken weet ik niet. Ze zijn actief op beide platwormen. Maar op FB meer mensen voorzover in gezien heb. Of ze moeten net als op fb ook op Twitter meerdere accounts hebben. Misschien is er op Twitter meer kritiek waar VW niet op zit te wachten vanwege hun liefde filosofie. Dus wellicht daarom ook 1 van de redenen dat ze op fb zitten. Strategisch gekozen misschien.

Maar of je er een hekel aan hebt of niet. Je kunt wel veel meer kwijt op Fb dan Twitter. Als je in Twitter een verhaal kwijt wil moet dat in meerdere Posts of draadje. Ik werd er destijds door een ervaren iemand op gewezen dat weinig mensen dat lezen en het beter gelezen word als men het in een document zet en daarvan dan de link plaatsen. Voor mij is dat Twitter onoverzichtelijk. Komen soms zoveel reacties tegelijk en Dan zit ik naar de verkeerde te reageren of kan de berichten niet meer terug vinden. Ieder ze ding. Iets beter dan niets. Denk dat je gewoonlijk kijken ook naar de hoeveelheid volgers. Zijn de volgers op Twitter laag dan post je meer op fb en andersom. Maar het bereik word groter als je je boodschap ook in groepen verspreid omdat je dan een grotere doelgroep bereikt.

Twitter is een heel gericht en redelijk strak platform puur gericht op het delen van informatie en 'wat je doet en meemaakt'... Dus in dat kader vind ik het niet gek dat veel intelligent uitpluiswerk daar gedaan word.

Facebook is een veel 'breder' platform die veel word gebruikt voor huis-tuin-keuken dingen, amusement, vakantiefoto's en nieuws etc etc... Dus logisch dat FB normies en gekkies aantrekt! Het niveau is gewoon lager!

Gebruik FB alleen voor noodzakelijke dingen die je niet op Twitter vind zoals livestreams, media zoals VirusWaanzin etc. En verder moeten we ons niet zo druk maken om Fakebook! That's it!

Kevin

Ik denk dat je juist geen onderscheid moet maken en het verzenden van de boodschap beter samen kan laten vloeien. Zo die VW dit ook. Is ook een stukje netwerken. Als men op Fb naast belangrijke wereld dingen privé dingen kwijt wil danverander je gewoon de zichtbaarheid bij het plaatsen van dat bericht. Selecteer vrienden behalve vrienden waarvan je niet wilt dat ze privé dingen zien. Wil je dat al je vrienden de wereld problemen zien dan kies je voor delen met vrienden.

Het werkt heel simpel. Als je reageert op mensen in groepen uit welke naam dan ook word je vanzelf groter! Iedereen wil nu alles volgen. Dus eigenlijk moet je omdraaien. Wat je plaatst van anderen op je site maak je groter. Je maakt jezelf groter door overal te reageren en te delen op andere pagina’s. FUCK THE LOCKDOWN!

En de servers maar zwoegen, we moesten toch zuinig zijn met energie?

De circa 200 Nederlandse datacenters hebben een gezamenlijke capaciteit van 1.300 megawatt. Uitgaande van een conservatieve, internationaal gangbare bezettingsgraad van 35 procent, zou hun verbruik uitkomen op zo'n vier miljard kilowattuur per jaar.14 mei 2019

Goedemorgen en FUCK FACEBOOK! De reden waarom ik hier regelmatig FB-links plaats is omdat veel live-video's van gebeurtenissen aangaande demonstraties van boeren en burgers nu eenmaal op FB zitren. Soms embedden deze video's hier wel, soms ook niet. Vaak lopen video en audio niet synchroon of doet het geluid het eerst niet maar na een paar keer klikken op de video ineens weer wel. Kortom, FB is een Kwalitatief Uitermate Teleurstellend platform. FUCK FACEBOOK!​
Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.585
Leden
8.683
Nieuwste lid
urehrwjqnb
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan