Stop de Lockdown

Ohja thuiswerken doe ik nu ook iets meer dat is wel een voordeel en ik hoef niet meer naar gezellige feestjes in december want tegen die tijd zitten we in een echte lockdown. Dat zei ik in september al en toen werd er wat gegniffeld van joh stel je niet aan. Ik denk dat ik in maart volgend jaar terug ga gniffelen.
 
Ohja thuiswerken doe ik nu ook iets meer dat is wel een voordeel en ik hoef niet meer naar gezellige feestjes in december want tegen die tijd zitten we in een echte lockdown. Dat zei ik in september al en toen werd er wat gegniffeld van joh stel je niet aan. Ik denk dat ik in maart volgend jaar terug ga gniffelen.
Verschrikkelijk hè die feestdagen😤 al die verplichtingen en dat gourmetten enzo. Van mij hoeft het niet. Ik ga dan altijd de bossen in om te bushcraften/wildkamperen een paar dagen met mijn broer.
 
Vandaag op het plein in Heerhugowaard een mooie bijeenkomst van het FvD, ik ga erop stemmen met de gemeenteraadsverkiezingen.

Eindelijk wat gelijkgestemden gesproken ook! TOP.
Ook een goede kennis was er weer bij die zelf gevaccineerd is, hij was al snel afgehaakt.

Wel jammer dat er wat geluidsproblemen waren (het debat dat in de tussentijd plaats vond werd uitgezonden op het TV scherm waarbij partijen als VVD en PvdA aan het woord kwamen over diverse onderwerpen, bijvoorbeeld dat mensen in de bijstand vrijwilligerswerk of werk zouden moeten doen - waar niet iedereen het mee eens was- en dat er een vast aantal woningen beschikbaar moeten komen voor sociale huur en ook genoeg betaalbare koopwoningen zodat de woningen makkelijker beschikbaar worden voor meerdere groepen mensen in de samenleving met verschillende inkomens). De FvD is van mening dat er voldoende huizen moeten komen.

Ikzelf ben trouwens wel een voorstander van vrijwilligerswerk (als opstap naar betaald werk)voor mensen met een uitkering, dan kom je ook onder de mensen en kun je werken aan je sociale vaardigheden. Een punt was in dat debat dat sommige partijleden zeiden dat een werkgever niets heeft aan een werknemer die dingen met tegenzin doet. Maar juist als je vrijwilligerswerk gaat doen raak je weer gemotiveerd (heb ik een tijd terug ook gedaan), en ontmoet je leuke mensen die jouw talenten naar boven kunnen halen!

Het debat op het TV-scherm was echter wel wat langdradig en sommige mensen haakten af, het werd op sommige momenten wat zeurderig, dat we dat hele debat moesten kijken maar desalniettemin wat het ook wel weer goed om dit te zien om er later met de andere mensen in het publiek over te sparren.

Ook een vrouw uit de zorg ontmoet, die komt bijna niet meer aan het werk omdat zij overal haar QR code moet laten zien, moet nu zelfs haar huisje gaan verhuren om rond te kunnen komen en zelf logeren bij vrienden. Dit soort situaties ontstaan er nu!

Het was weer een mooie avond. Jammer van het geluid. Leuke spreuk over de QR-codes hadden ze ophangen. Ze zeiden sterke dingen dat we terecht gekomen zijn in een 'spreadsheet maatschappij' waarin de menselijke maat wordt vergeten.

Er was trouwens een man die liet zich in het begin nogal horen: "ER IS NOOIT EEN PANDEMIE GEWEEST!" riep mee. Ook de buurman was weer van de partij.

17 november.jpg
 
Hebben jullie nou het gevoel dat er een lockdown is? Ik merk er niets van en ik merk het verschil nieteens tussen deze week en de weken ervoor met die persconferentie die er schijnt geweest te zijn. Ik heb er weinig van meegekregen. Misschien mijn manier om ermee om te gaan. Als je kinderen hebt zal dat vast anders zijn.
Nee merk er ook niks van en heb wel kinderen. Ik had eerder op de avond een toneelavond van mijn jongste zoon. Er mocht 1 ouder komen kijken en ze hadden alle stoeltjes op1,5m gezet. Verder voelde het eigenlijk normaal en heb na 2 jr genoten van eindelijk weer een toneelvoorstelling van mijn kind. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat ze ouders zouden uitnodigen.

Hoe je er zelf mee omgaat speelt zeker een grote rol. Ik doe eigenlijk gewoon nog steeds mijn ding niet anders dan anders.
 

ING: pinomzet horeca fors gedaald sinds invoering coronapas​

De pinomzet van restaurants en cafés is flink gedaald sinds de invoering van de coronapas. Dat meldt ING op basis van transactiedata. Vanaf eind september moet iedereen vanaf dertien jaar een coronatoegangsbewijs bij zich hebben voor een bezoek aan een horecazaak.
Nadat de maatregel werd ingevoerd daalde de pinomzet in restaurants en cafés in oktober met 20 procent. De afgelopen weken is ook het aantal coronabesmettingen in Nederland enorm toegenomen.
 
Deze maar even hier, Pierre Capel brengt zijn boodschap op 'eigen wijze' ;) :
 
Vandaag de HR gesproken , ik zou me moeten laten testen maar na wat heen en weer gebel respecteren ze mijn mening, geen test. Voelt goed..

Ze zei nog "ik weet hoe je er in staat", maar dat weten ze helemaal niet , ze denken dat ze het weten... maar ach...
Ben heel benieuwd wat je erover gezegd hebt, kan ons wellicht ook helpen als we hier tegenaan lopen. Wil je het delen?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.475
Berichten
503.362
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan