Stop de Lockdown

Van Astrid van der Velde
Een strijdende moeder deelt een gedicht en 2e tekst haar reactie op reactie van haar werkgeefster.

Ik voel me intens verdrietig.. heb een gedicht geschreven en op mijn eigen fb pagina geplaatst.. het gaat over mijn dochter.. nu MOET ik het verwijderen van mijn werkgever, anders volgen consequenties 😢 lijkt wel of alle menselijkheid en redelijkheid langzaam verdwijnt... ik weet niet wat ik nu moet doen... het gaat om dit gedicht 👇🏻 Geen keus 😞 Daar zat je dan vanmorgen, dikke tranen van verdriet. Jij gaat kapot van binnen…maar niemand die het ziet! Elke dag dezelfde vraag : “Heb jij hem al genomen?” Als je hem nu niet heel gauw haalt, mag jij straks niet meer komen! Op school, op sport en op je werk, zelfs in je vriendenkring… Lijkt niet gevaccineerd zijn heiligschennis en blijkbaar nogal een ding! Vorig jaar hield iedereen van jou zoals je was… Nu alleen nog maar met checkapp , de coronapas! Anders word je uitgesloten, mag je niet meer mee… Je jeugd definitief voorbij, over, uit, tabee! Voor ziek worden of het virus zelf, ben jij beslist niet bang… Maar de dagelijkse sociale druk is een echte martelgang! Lang hou je dit echt niet meer vol, bang onder druk te bezwijken… Anders geen terras voor jou, of naar de Bios een filmpje kijken! Fysiek naar school, of weer online…ik snap je echt heel goed. Het gevoel de keus niet zelf te maken, maar omdat het moet! Je wilt nog even wachten, maar ze gunnen je geen tijd… De tijd die dringt, de druk is hoog, dit gaat niet om gezondheid! “Maar ik moet mam, ik heb geen keus, straks mag ik echt niets meer “ “Anders zit ik weer alleen, net als de laatste keer ” “Onder sociale druk bezwijken of kapot gaan aan de eenzaamheid ”… “Bij beide schiet ik in paniek…en van beide keuzes krijg ik spijt ” “Morgen praten we verder mam, mijn hoofd kan dit nu niet aan ”! Ik zie je rode ogen … hoe moet dit nu toch verder gaan? Mijn hartje breekt als ik jou zo zie, gesloopt en aangedaan… Iedereen zet jou onder druk, waar halen zij het recht vandaan? 😥

💥💥💥💥💥💣💣💣💣💣💥💥💥💥💥




Lieve allemaal.. bedankt voor al jullie reacties en het veelvuldig delen van mijn gedicht.. wat ontzettend hartverwarmend en wat een kracht hebben wij hieruit gehaald 🥰🥰🥰 Ik heb inmiddels "het" gesprek gehad met mijn werkgever ( zij is overigens een vrouw) . Waarschijnlijk heeft ze ondertussen overal mijn gedicht voorbij zien komen en denk ook de nodige reacties gelezen ...want de zakelijke pet ging af en de privé pet ging op 🙏🏻... ze vroeg mij naar mijn motivatie waarom ik dit gedicht wèl openbaar gedeeld had, maar niet eerder bij haar aangegeven had dat het voor ons zo'n strijd is om de dagen door te komen met alle vooroordelen, uitsluitingen en sociale druk? Ze barstte is huilen uit toen ik zei dat ik geen vertrouwen in haar had en bang was voor haar reactie en oordeel juist omdat ze alleen zakelijk denkt... ook heb ik haar duidelijk gemaakt dat ik alles over heb voor het geluk van mijn kind, ik zou er zelfs mijn baan voor op het spel zetten!!! Ze heeft nu pas in de gaten dat zij in feite in een totaal andere wereld leeft dan wij en ze snapt niet dat zij zèlf zo snel geweest is met haar oordeel en het opleggen van restricties alleen uit eigenbelang... Eindconclusie ; mijn tijdelijke contact word omgezet in een vast contract voor onbepaalde tijd en voor onze dochter gaat ze zelfs mee helpen zoeken naar een bijbaan zonder dwang en drang 🥰🙏🏻🥰🙏🏻🥰 Ik wil jullie allemaal onwijs bedanken voor jullie steun en wijze woorden ❤❤❤.. ik denk dat dit wel goed gaat komen.. nu de school en sport nog..werk aan de winkel , dus ik ga aan de slag!!! Dikke knuffel voor iedereen 😉 Fijn weekend allemaal 😘😘😘
 
Tja, twee petten is.... een ander woord voor schizofreen. Wegwezen daar en je zoon van school af, schoolindoctrinatie is nog erger dan vaccinatie. We glijden als samenleving af naar de totale kunstmatigheid, totaal in tegenstelling met onze natuur, dat is alleen maar ongezond. Duidelijk?
 
Amk meldingen scholen/jeugdzorg etc, allemaal geïnfiltreerd met evil. Als ik zo n brief kreeg zou ik de ‘gespreksfase’ overslaan en meteen een advocaat inschakelen.
 
Hard tegen hard. En dat zou dan nog de nette manier zijn. Als ik mocht doen wat ik zou willen..
 
WOW........ik zeg thuishouden, geen gesprek aangaan en dikke middelvinger richting alle instanties. Pffff wat een wereld. (maar ik heb makkelijk praten, geen kinderen)
Dan krijg je te maken met veilig thuis. Ik ken dus persoonlijk ouders die in een hel zijn belandt hierdoor. Het is een wurgslangen systeem. Daarom moeten we met een meerderheid zijn, dan kunnen ze je niks maken! Als je als enige je kop boven dit onderwijs maaiveld steekt dan gaat je kop eraf.
Als wakkere ouders eens wat meer ballen zouden tonen en een vuist zouden maken dan is het voor zo een school al een stuk moeilijker om in te grijpen. Tegen 1 ouder lukt wel maar tegen 15, 20,25 ouders tja is al wat lastiger.
 
Dan krijg je te maken met veilig thuis. Ik ken dus persoonlijk ouders die in een hel zijn belandt hierdoor. Het is een wurgslangen systeem. Daarom moeten we met een meerderheid zijn, dan kunnen ze je niks maken! Als je als enige je kop boven dit onderwijs maaiveld steekt dan gaat je kop eraf.
Als wakkere ouders eens wat meer ballen zouden tonen en een vuist zouden maken dan is het voor zo een school al een stuk moeilijker om in te grijpen. Tegen 1 ouder lukt wel maar tegen 15, 20,25 ouders tja is al wat lastiger.
Ja dat snap ik ook weer. Het is heftig en de strijd zal aangegaan dienen te worden.

Hier in Portugal Nederlanders ontmoet die NL ontvlucht zijn met hun 2 pubers om dit soort praktijken te voorkomen. Uitgeschreven in NL en nergens niet meer ingeschreven. Bizarre situatie die er is en steeds heftiger wordt, zeker voor mensen met kinderen.

Maar het is idd NODIG dat mensen verenigen. Dat maakt sterk.

Sandra
 
Iets met prive gegevens enzo. Ik zou dit niet zomaar met naam en toenaam plaatsen op het internet. Dat zou je zelf ook niet willen. Vandaar dat we geen fuckbook hebben of andere sociale media etc toch?
Wat je er ook van vindt. Ik zou de namen en woonplaatsen even blurren.
Ja goed punt. Maar goed, uiteindelijk zijn het de ouders zelf geweest die de foto vd brief ergens hebben geplaatst. Ik vond het bericht op leefbewust
 
Ja dat snap ik ook weer. Het is heftig en de strijd zal aangegaan dienen te worden.

Hier in Portugal Nederlanders ontmoet die NL ontvlucht zijn met hun 2 pubers om dit soort praktijken te voorkomen. Uitgeschreven in NL en nergens niet meer ingeschreven. Bizarre situatie die er is en steeds heftiger wordt, zeker voor mensen met kinderen.

Maar het is idd NODIG dat mensen verenigen. Dat maakt sterk.

Sandra
Ja en thuisonderwijs geven is niet mogelijk als je kind al jaren in het onderwijs systeem heeft gezeten. Dan moet je eerst uitschrijven en NL verlaten en als je dan weer terugkeert dan zou je wel thuisonderwijs mogen geven. Als je kind nog onder de 5jr is dan kan je wel thuisonderwijs geven.
ze hebben het bewust natuurlijk allemaal zo moeilijk mogelijk of onmogelijk gemaakt. Ze willen dat je kind naar dat indoctrinatie hol gaat.

Dan heb je nog staatsvrije scholen maar dan moet je een dikke portemonnee hebben. Je betaald dan tussen de 300-400 euro per maand per kind.

verhuizen naar het buitenland is dan inderdaad een optie. Wel drastische oplossing maar ik snap die ouders wel.
 
Laatst bewerkt:
Ja en thuisonderwijs geven is niet mogelijk als je kind al jaren in het onderwijs systeem heeft gezeten. Dan moet je eerst uitschrijven en NL verlaten en als je dan weer terugkeert dan zou je wel thuisonderwijs mogen geven. Als je kind nog onder de 5jr is dan kan je wel thuisonderwijs geven.
ze hebben het bewust natuurlijk allemaal zo moeilijk mogelijk of onmogelijk gemaakt. Ze willen dat je kind naar dat indoctrinatie hol gaat.

Dan heb je nog staatsvrije scholen maar dan moet je een dikke portemonnee hebben. Je betaald dan tussen de 300-400 euro per maand per kind.

verhuizen naar het buitenland is dan inderdaad een optie. Wel drastische oplossing maar ik snap die ouders wel.
Oh ik heb ook heel veel moeite met het hele instituut school. Zelf na heel wat gezeik wel nog kunnen studeren maar twee van mijn kinderen heb ik met behulp van de leerplicht ambtenaar en handelingsverlegen verklaren kunnen redden uit hun klauwen. Had ik dit jaren eerder geweten.

We hebben ooit ook overwogen te emigreren maar dat had voor ons zoveel voeten in aarde (en een kind uit een eerdere relatie waarvan de ouder de kont tegen de krib gooide tot rechtzaken aan toe) dat we het hebben opgegeven. Maar het blijft een droom. Wie weet ooit.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.826
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan