Stop de Lockdown

Zie eerder op de dag, vanaf hier:


Mike
 
Haha, ik krijg het idee dat de bobo's geen grip meer hebben op de demo zoals in Den Bosch op Hemelvaartsdag. Ze dreigen met ingrijpen.. maar we zullen zien.

 
[Doorgestuurd van Police For Freedom]
Voorbeeld van rectificatie verzoek;

Goedendag,

In uw artikel betreffende de mars van Police for Freedom, geeft u meerdere zaken weer die absoluut niet kloppen!!!
Ten eerste, er liepen ruim 8000 mensen mee. Geen 800-1000. Waarom het verzet altijd zo bagatelliseren en minimaliseren?

In uw artikel schrijft u dat een aantal demonstranten geweld tegen de ME heeft gebruikt. Indien u de moeite had genomen de talloze beelden van livestreamers te bekijken vanuit verschillende hoeken gefilmd, heeft u kunnen opmerken dat dit geenszins het geval is. Het was de ME welke geweld gebruikte en mensen hebben zich daartegen verweerd. Door de ME weg te duwen. En van stalen pijpen en stenen was al helemáál geen sprake!!

Ook is de noodverordening (centrum verboden toegang) pas tijdens de mars uitgereikt aan Dennis Spaanstra. Geen Edwin zoals u hem in uw artikel noemt. Deze onzinnige fout geeft wel aan dat u absoluut niet goed bent geïnformeerd.
Eerder dan gepland na een korte boswandeling omdat de route door de politie was gewijzigd, was de stoet terug bij het beginpunt. Kasteel de Schaffelaar.

Duizenden mensen konden zich er niet in vinden 'onzichtbaar' de mars te hebben moeten lopen en hebben ter plekke besloten alsnog naar het centrum te vertrekken. Om een statement te maken. De aanvaring met de ME bij de spoorweg overgang ging hardhandig vanuit de ME!!!
Vanuit de Defend groepen die ons beschermden en voorop liepen, was het niet meer dan wat duw en trekwerk tot er een doorgang was gecreëerd en we het centrum inkonden.

De tocht door het centrum heeft nog geen 10 minuten geduurd. Daarna teruggekeerd naar het kasteel. Het statement was gemaakt en dat was voldoende. Duizenden mensen liepen in een stoet door het centrum. Nog geen terrasstoel, reclameborden of auto is aangeraakt, niemand bedreigd, geen agressie, afval werd keurig in de prullenbakken gedeponeerd. We zijn gezien en gehoord maar na 10 minuten was er geen spoor meer te zien van de duizenden mensen die kort ervoor daar had gelopen.

Waarom dan een artikel schrijven wat de indruk wekt was het één groot drama veroorzaakt door een tiental gemaskerde mensen in het zwart met enkele sympathisanten er achteraan? Ons als misdadigers weg te zetten? De opkomst te minimaliseren? Ons gedrag in het negatieve te trekken terwijl we daar vreedzaam liepen?

En de groepen die u benoemd zoals veteranen, zorgpersoneel, leerkrachten, liepen niet volgens de organisatie mee, maar liepen daadwerkelijk mee! Het is de msm gewoon deze groepen belachelijk te maken en hen weg te zetten als 'verklede demonstranten'.

Het is overduidelijk dat u niemand van de organisatie of demonstranten zelf heeft gesproken of de talloze beelden van hoe de mars en het opstootje met de ME is verlopen. Anders had u nooit dit artikel geplaatst.

Hecht de journalistiek geen waarde meer aan de Code van Bordeaux? Hoor en wederhoor waarbij beide partijen door minstens 2 personen per partij worden gehoord? Hoor en wederhoor om subjectiviteit zoveel mogelijk uit te sluiten en de journalistiek zo objectief mogelijk te houden? Daaraan schort het nogal eens, zeker betreft het demonstraties tegen het huidige overheidsbeleid.

Is de journalistiek nu werkelijk aanbeland in de situatie 'bijt niet in de hand die je voedt' en is objectiviteit en onafhankelijkheid van politiek werkelijk teloor gegaan?

Indien u dit bestrijd verwacht ik dan ook een rectificatie want dit bericht slaat de plank volledig mis maar past wel precies in het straatje van wat de overheid wil uitdragen aan een negatief beeld t.a.v degenen die zich verzetten tegen hun huidig beleid.

Ik verwacht, eis een rectificatie uiterlijk vrijdag 15 mei 2021. Daarmee geef ik u voldoende tijd om ook mensen van de organisatie en de door u benoemde doelgroepen en aanwezige demonstranten nog te benaderen om hen hun verhaal te laten doen én alle beelden van het opstootje zorgvuldig te bestuderen.

Weliswaar zal de rectificatie goed leesbaar op de voorpagina van uw krant moeyen verschijnen en opvallend in uw online berichtgeving vermeld. Met minder neem ik geen genoegen.
 
Vanmiddag sprak een vrouw mij aan in de supermarkt. Ze zei, jij loopt zonder mondkapje. Dat wil ik ook maar durf het niet omdat mensen dan zo naar je kijken en erop aangesproken word. Ik zei dat ze ze dan maar gewoon gedag moet zeggen en vragen of ze naast de regels voor het verplicht dragen van een mondkapje ook op de hoogte zijn van de uitzonderingen.
na nog wat langer gekletst te hebben deden zij en haar dochter het mondkapje resoluut af en zijn verder zonder mondkapje boodschappen wezen doen. Ik had haar een link gestuurd waar ze het pasje kan krijgen voor de uitzondering. Voortaan gaat zij geen mondkapje meer dragen. Goed zo!
 
Een platvorm voor mensen om straks nog wel naar de kapper, tandarts enz te kunnen. Frank Ruesink, Anna Zeven, Rob Elens en nog een aantal zijn ambassadeur. De spreker is Olaf Weller
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.822
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan