Stop de Lockdown

Kan iemand mij uitleggen waarom een mondkapje wel een virusdeeltje doorlaat maar geen zuurstof of co2 doorlaat, of het slecht doorlaat? Ik kan dit niet goed uitleggen

Ik neem aan dat je dit vraagt omdat je verwikkeld raakt in discussies met 'normies' en daarom al uitgaat van de AANNAME dat virussen bestaan. Dat doen ze nl. niet, maar dat is al helemaal een brug te ver als je met deze mensen in gesprek treedt.

Hieronder een citaat van een pagina van de Amerikaanse Van Dale, Merriam-Webster, over de afmeting van een virus vs. een bacterie:
Bacteria are giants when compared to viruses. The smallest bacteria are about 0.4 micron (one millionth of a meter) in diameter while viruses range in size from 0.02 to 0.25 micron. This makes most viruses submicroscopic, unable to be seen in an ordinary light microscope. They are typically studied with an electron microscope.
https://www.merriam-webster.com/words-at-play/virus-vs-bacteria-difference

Het mag dus duidelijk zijn dat met zulke kleine deeltjes het onmogelijk is om deze met een lapje stof te kunnen weren. Hoe zit dat dan met gassen, zoals zuurstof en CO2? Deze kun je wel degelijk 'vangen' door je neus en mond letterlijk te verstikken met een lapje stof. Gassen zijn als water, ze stromen vrij totdat je ze afgrenst en vasthoudt in een bepaalde begrensde omgeving. Dit geldt niet voor miniscule deeltjes, aangezien deze de porieen van de stof kunnen doordringen.

Hopelijk beantwoordt dit je vraag, Jeroen.

Mike

Ik neem aan dat er een mondkapjesplicht gaat komen. Nu kan ik wel stoer doen en er geen opdoen of de neus niet bedekken, maar ik denk dat ik er niet aan zal ontkomen. Mijn mondkapje met gaten zal wel niet getolereerd worden.

Ja, nu ben ik overstag gegaan en heb een mondkapje besteld van plastic, waarbij de ogen NIET bedekt zijn, wel neus en mond, maar er zit zoveel ruimte tussen dat je goed kunt ademen. Ik moet meehuilen met de wolf, teken mijn eigen graf, maar kan wel ademen.

https://www.bol.com/nl/p/10-transparant-mondkapje-herbruikbare-mondmasker-mondkapjes-elastiek-mondkapjes-herbruikbaar-hygienisch/9300000003697521/?bltg=itm_event%3Dclick%26mmt_id%3DX5lEe0C3dwDQ2t9GTl75aAAABcA%26slt_type%3Drecommendations%26pg_nm%3Dpdp%26slt_id%3Dprd_reco%26slt_nm%3Dproduct_recommendations%26slt_pos%3DC1%26slt_owner%3Dccs%26itm_type%3Dproduct%26itm_lp%3D5%26itm_id%3D9300000003697521&bltgh=t2m2C8hQGTV24WMDKHlM9A.1_8_9.14.ProductImage

En ja, shame on me, bij Bol.com, maar ik vond geen andere die hem in singel verkocht.

Dorothé

Dat is een mondscherm, geen mondkapje. Ik herinner je aan je eigen woorden van gisteren:
Ik weet, dankzij dit forum, dat mijn wereldbeeld allang veranderd is. Dus ik ga ervan uit dat ik dit kan dragen. Misschien zit ik fout.
Als je nu al buigt, wat zegt dat over de (veer)kracht van jouw karakter?

Mike

7571a6euo9rueuafdrgylvtuhrh6gu1r.jpg

Mike

Nee, ik geloof er zelf niet in Mike. Maar ik denk dat die plicht er gaat komen en ik heb mijn gatenmondkapje. Ik denk echter dat ze dat niet zullen accepteren.

Ik kan mezelf wel opsluiten, maar ik wil toch naar mijn vader met de trein.

Ik wil ook over straat kunnen lopen.

Waarschijnlijk zullen ze dan dit scherm ook niet accepteren. Het belangrijkste is dat ik in al die ellende gewoon kan ademen.

Hoe pak jij dat dan aan? Jij gaat de boete waarschijnlijk niet betalen, mar zover ben ik nog niet. Misschien dat ik toch ook eens overstag zal gaan en burgerlijk ongehoorzaam word. Tja, mijn gatenmondkapje was wel burgerlijk ongehoorzamer dan dat spatmasker.

Dorothé

@Godsgeschenk:

Het punt is niet zozeer dat je overstag gaat, maar dat je nu al buigt als riet bij de minste geringste druk, nog voordat het zover is. We zagen dat eerder al met het invullen van je gegevens bij horecagelegenheden. Let wel, dit is geen aanval en ik neem je niets kwalijk, ik constateer slechts. Sterker nog, ik denk dat jij de moed hebt om het uit te spreken en dat zeker 95% van alle forumleden en -lezers hier als het puntje bij het paaltje komt precies dezelfde mentaliteit hebben als jij. En juist dat baart mij zorgen. Wij zijn een land van volgers, niet van leiders. Hoe denken jullie opgewassen te zijn aan een snel veranderende wereld waarin we onszelf en elkaar compleet opnieuw uit moeten gaan vinden? Maar goed, ik heb je hulp aangeboden, aan jou de keus.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.602
Leden
8.686
Nieuwste lid
Normandië
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan