Stop de Lockdown

Stress en angst zijn voor de gezondheid van ouderen gevaarlijker dan corona

https://www.hpdetijd.nl/2020-10-12/stress-en-angst-zijn-voor-de-gezondheid-van-ouderen-gevaarlijker-dan-corona/

Mike

In Belgie mag je 1 iemand aanwijzen die je dan mag knuffelen? Begrijp ik dit zo goed? Dus andere mensen mag dan niet? Dat is toch echt wel heel ongeloofwaardig. Als dat zo is, wie controleert dat dan? En hoe? Lijkt me zeer moeilijk te handhaven.

Als je met meer dan 1 persoon in huis bent en je geeft 2 mensen een knuffel ben ik wel benieuwd hoe ze dat willen controleren. Eerlijk gezegd kijk ik er wel elke keer van op. Telkens komt er weer waanzin bij in deze wereld die totaal verneukt is. Sorry voor mijn woord gebruik maar kan er echt depri van worden. Desondanks, het lijkt mij onmogelijk om dit werkelijk te handhaven. Degenen die geloven in het virus zullen dit waarschijnlijk uit zichzelf doen omdat zo een bericht de wereld in word gegooid.

Klinkt het heel erg egoïstisch als ik zeg: Ga lekker naar buiten, geniet van elke dag en maak je niet teveel druk om elke regel die men hier of in België denkt te moeten invoeren. Hoe en of ze dat wel of niet gaan handhaven, als je je daar mee bezig houdt ben je onderdeel van het probleem en niet van de oplossing. Vertrouw er nu maar op dat het na 4-11 het wereldwijd Game Over is. Die regeltjes die ze bedenken zijn nodig om dat kleine groepje te bereiken, het spel is al uit. En als je voor je ziet dat het spel uit is dan gebeurt dat ook. Lees het boek Think and Grow Rich er maar eens op na, vooral het hoofdstuk visualiseren. Als je depri wordt van regeltjes, wacht dan maar af hoe de slapende 5% er straks bijloopt.

Egoïstisch niet vind ik. Alleen, is er buiten nog een plek te vinden waar men niet met dezelfde onzin geconfronteerd word? Zoals angstige mensen die ontwijken. Mensen die met kapjes op lopen etc. Volgens mij zijn zij degenen die onderdeel uit maken van het probleem. Net als degenen die luisteren naar zulke regels in België en het dan ook opvolgen. België is voor mij een ver van me bed show voor wat betreft afstand. Daar gaat het niet om. Het is een optel som van alles bij elkaar. Niet alleen social media of hier. Ook buiten. Dit pest virus is overal waar je jezelf naar verplaatst.

Ik snap wat je zegt, iedereen is er op zijn of haar manier mee bezig. Voor mij hielp een lange strandwandeling om even uit te zoomen van wat er om me heen aan de gang is. Doe wat goed voelt voor je en houd vol.

Ti2flr2vd3zvj4qydzndji81dla8d6hh5.jpg

Je hebt gelijk Alpha. Iedereen moet een manier vinden ermee om te gaan. Ik denk dat voor mezelf isolatie het beste werkt om zo min mogelijk ervan mee te krijgen.

@Binc, ik hoor het de laatste tijd ook heel veel van mensen dat ze het bijna niet meer volhouden dit achterlijke corona spel. Op sociale media krijg ik zelfs priveberichten van onbekende mensen die zeggen dat ze depri worden van alles wat er nu gaande is en ze vragen mij hoe ik ermee omga.

Zoek afleiding, ga er niet de hele dag inzitten of elke dag mee bezig houden. Mijn kids zijn eigenlijk al afleiding genoeg. De jongste wil heel graag naar de bioscoop voor de grote Sinterklaas film. Heerlijk ben zelf gek op het sinterklaasfeest dus ik kijk daar ook naar uit. Gewoon even niet met corona shit bezig zijn.
Ook geloof ik dat er een kentering gaat komen, ik pin mij niet vast op 4nov want dan kan het alleen maar meevallen als de kentering pas later komt.
Maar ook ik heb moeite met alle regels en het negatieve nieuws uit Australië en canada. Het blijft af en toe zeker moeilijk om positief te zijn, ook ik heb momenten dat ik me wanhopig voel.
Oja en ik ga ook zo min mogelijk naar winkels enzo, alleen voor het hoognodige.

Iedereen weet voor zichzelf natuurlijk het beste hoe ermee om te gaan. Voor de 1 is dat strand, voor de ander misschien bos. Voor mij is dat mezelf er vanaf sluiten. Maar of ik het wil of niet, ik word al 4 weken lang geconfronteerd met dat corona. Gedwongen.
Buiten dat, het is gewoon alles wat er aan de hand is in deze wereld waarvan ik mezelf afvraag of dat ooit wel te fixen is. Tuurlijk is corona op de voorgrond nu en hoop ik dat dit snel eens afgelopen is. Als het november niet word dan hoop ik op de verkiezingen in maart. In elk geval gelezen dat de stembureaus gewoon open zijn. Hopelijk blijft dat zo en hoeven we niet per post te gaan stemmen. Daarnaast is er nog de eerste kamer waar deze achterlijke wet nog doorheen moet. Het is gewoon de aanblik van mensen. De regels, en gewoon de werkelijke onnozelheid van burgers maar ook van de medische wereld die het niet begrijpen.

Fijn dat je afleiding hebt met de kids. Hier afleiding vanwege een patiëntje in huis die ze bijna hebben vermoord vanwege een verkeerde dosering bètablokkers ivm hartfalen. Dat is dus exact de gedwongen corona hype waar ik mee te maken heb. Nog tig keer bij de dierenarts geweest en dus verplicht muilkorf. Dat is mijn afleiding terwijl er eigenlijk andere projecten op de planning stonden. Het nieuws heb ik al geen behoefte meer aan om te volgen. Mensen in me omgeving die geloven in corona ook geen behoefte aan. Ja, in de winkels is het het ergste. Hier ook alleen voor het hoognodige. Als het even kan vlak voor sluitingstijd. Of als ze net open zijn. Verder was ik gisteren op de boerderij voor het eerst sinds een paar weken om boodschappen te halen. Maar helaas, ook daar corona regels. Niet omdat de eigenaresse erin gelooft maar uiteraard vanwege klanten die erin geloven.

https://debataafschecourant.wordpress.com/2020/10/17/neurologe-wat-mondkapjes-aanrichten-behalve-vroege-dementie/

Forum statistieken

Onderwerpen
4.602
Leden
8.686
Nieuwste lid
Normandië
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan