Stop de Lockdown

Uit het artikel wat tegenstrijdige tekat.

Leven is minder leuk

Verder zeggen 6 op de 10 van alle ondervraagden in het onderzoek dat hun leven minder leuk is geworden door de crisis. Dit komt vooral door de klap op sociale leven. Zo mist driekwart (72 procent) het ontmoeten van mensen en 67 procent het gaan naar kleine bijeenkomsten, zoals feestjes en verjaardagen. "Ik merk dat mijn sociale kring steeds beperkter wordt, terwijl ik heel graag onder de mensen ben. Ik heb het idee dat ik sociaal afgestompt raak", zegt een ondervraagde

Een verklaring voor het optimisme is dat veel mensen (76 procent) zich naar eigen zeggen goed konden aanpassen aan de veranderingen van het afgelopen half jaar. "In het begin had ik er nog wel moeite mee, maar alles went uiteindelijk. Voor nu is het gewoon accepteren dat het zo is, niet over nadenken, daar kom ik nergens mee." Ook prijzen veel mensen zich nog altijd gelukkig met hun eigen gezondheid en die van hun naasten.

https://eenvandaag.avrotros.nl/panels/opiniepanel/alle-uitslagen/item/meerderheid-heeft-psychische-klachten-door-coronacrisis-vooral-jongeren-ervaren-problemen/

Ik kwam afgelopen maandag voor het eerst weer sinds 2 jaar ofzo op de haagse mart in den haag. Ik was met mijn moedertje en ze irriteerde zich omdat er om de 5min het gevaar van corona werd omgeroepen over de hele mart. En welteverstaan in 8 verschillende talen ofzo! Je hoort dus hele tijd corona,corona,corona. Mijn moeder zegt dus keihard: hou op joh met die corona, is niet gevaarlijk!! Corona is onzin! Toevallig voor de kraam van 2 dames van Russische afkomst en ze zeiden dat ze het roerend met mijn moeder eens waren! We raakten aan de praat. Ze zeiden als je hier werkt hoor je dit dus de hele dag, we kunnen het woord corona niet meer horen. Thuis staat daarom de tv ook standaard uit.

Ik ben overigens gewoon gesprekken aangegaan als ik bij een kraampje kwam maar helaas lang niet alle ondernemers zijn wakker. Van eentje werd ik kotsmisselijk want die vond het allemaal prima betreft de maatregelen ondanks dat zijn omzet daalde de afgelopen maanden. Nou serieus schiet mij maar lek.
Ik hoop toch dat ik wat zaadjes heb kunnen planten.

Verder zeggen 6 op de 10 van alle ondervraagden in het onderzoek dat hun leven minder leuk is geworden door de crisis. Dit komt vooral door de klap op sociale leven. Zo mist driekwart (72 procent) het ontmoeten van mensen en 67 procent het gaan naar kleine bijeenkomsten, zoals feestjes en verjaardagen. “Ik merk dat mijn sociale kring steeds beperkter wordt, terwijl ik heel graag onder de mensen ben. Ik heb het idee dat ik sociaal afgestompt raak”, zegt een ondervraagde
Dan moet je godverdegodver iets gaan DOEN hiertegen! Maak FB-groepen aan, Jongeren tegen 1,5 m of zoiets  Of organiseer een demo in je stad of dorp. Gooi het Malieveld vol met jongeren. DOE IETS!!!

Mike

Voor nu is het gewoon accepteren dat het zo is, niet over nadenken, daar kom ik nergens mee. Ook prijzen veel mensen zich nog altijd gelukkig met hun eigen gezondheid en die van hun naasten.
Zij gaan echt niets doen hoor. Wel braaf het journaal kijken en naar ome Rutte luisteren... Voor deze schapen moet eerst de pleuris uitbreken.

👉Géén extra geld, maar wel klaarstaan als het nodig is.
👉Géén verplichte vaccinatie, maar wel (emotionele) chantage.
👉Dringend advies van ons aan ziekenhuispersoneel: Neem ontslag!💪
👉Liever je baan opzeggen en gezond oud worden dan god weet wat voor troep laten inspuiten! pic.twitter.com/7VkDGF2Kmx

— Leef Vrij en Volop! (@LeefVrijEnVolop) September 9, 2020

Mike

Ook daar mike zullen er maar weinig zijn die het echt weigeren als daardoor de baan ophoud te bestaan.
De reden is bekent zo ook bij al die anderen nl. het gezin, het huis, het noem maar op.

Ik ken nl iemand die ook in die sector werkt en mij dit ook al vertelde dus hulde voor die mensen die het ook daadwerkelijk doen, maar ik verwijd het ze niet als ze het niet doen voor bovenstaande reden.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.604
Leden
8.687
Nieuwste lid
Lies73
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan