Stoffig huis

Codexx

New member
Mischien is dit een hele suffe vraag maar als het om mijn gezondheid gaat ken ik geen gene;)

Ik heb nog een zwak imuun systeem: last van bijnieruitputting en een zwakke lever.

Het is nogal stoffig bij ons in huis, we zijn geen grote schoonmakers.

Maar de laatste week lijk ik te merken dat ik last heb van dat stof, als ik een tijdje bij ons binnen ben begint mn gehemelte als een malle te jeuken.

Natuurlijk is het sowieso verstandig af en toe te stofzuigen,

Maar kan dat jeukende gehemelte inderdaad te maken hebben met stof?

Is stof voor een zwakke lever of gewoon zwak imuun systeem inderdaad belastend?

Want dan moet ik toch maar wat meer energie steken in het netjes houden van ons huis^^

 
Wat ik in elk geval begrijp van sommige systemen die ongezonde straling in huis ten positieve keren: die zorgen ook dat de stof neerslaat.

Bijv. de memonizer van Richard Bruijne doet dat schijnbaar naar zijn zeggen dacht ik.

www.woonbiologie.eu

Ik weet het niet zeker maar ik dacht dat ook Bert Suik het had over dat zijn systeem de stof neerslaat.

Iets met ionen die dat doen: http://geneesjezelf.com

 
Die memonizer is nogal duur. Ik heb 6 blokjes via Aquarius vitalisator voor 10 euro per stuk . Sinds mijn ouders deze hebben geplaatste heeft mijn moeder geen slaapproblemen meer.

 
Ionisatiesystemen kunnen wel helpen om het stof te binden die dan neerslaat. Vooral rond elektrische apparaten en snoeren wordt het zichtbaar zwart. Maar als het neerslaat verplaats je het probleem. Als je op de bank gaat zitten of over de vloer loopt, dwarrelt het weer op, dus het moet gelijk worden afgezogen met een goede luchtreiniger. Ik heb een keer de zgn ionenproduktie bij de memonapparaat trachten te meten, maar geen significant verschil. Vlgs mij doet dat niks.

 
Ik zal mijn Elanra ionizer eens opzoeken, ik ben gestopt met hem gebruiken toen de naalden op waren.

Zal toch eens een nieuw paar bestellen.

En ik ben inmiddels gewoon begonnen met goed stofzuigen, niet zeuren, het moet toch een keer gebeuren
 
Wij zitten met een ander probleem in huis: schimmel!!! Al jaren :oops: maar we konden het maar niet vinden. Vooral in het achterste gedeelte en dat is op onze slaapkamers beneden.

Steen uit de muur gehaald, rooster in de slaapkamer gemaakt maar niets hielp.

Heb er een wichelroede bijgehaald en die vond ook geen waterader oid.

Nu zijn we gaan zoeken in de kruipruimte bij de achter muur en daar zit het probleem, er moet daar nu lood tussen gemaakt worden. Dus ik hoop dat dat voor de winter klaar is. Krijg ik mn huis ook veel beter schoon.

Hoe erg is schimmel eigenlijk voor de gezondheid?

 
EM kan hier ook uitkomst geven. Er is EM keramiek te koop wat je in filters kunt plaatsen of desnoods voor een ventilator hangt zodat het zich overal goed verspreidt.

De EM keramiek is ook te koop in poedervorm zodat dit in stuc-gips, tegelcement en andere vormen kan worden gemengd. Dit zou (volgens de fabrikant) oneindig lang moeten zorgen dat de EM zich verspreiden en daarmee andere organismen weren.

 
Hoe ik weet dat er schimmel in ons huis zit? Doordat er van die vieze plekken op de muren komen en dat er in de raamkozijnen meteen weer zwarte viezigheid gaat zitten.

Dank jullie voor de tips!

Verder hoop ik dan manlief snel aktie gaat ondernemen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.513
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan