Stoervlees buffelvlees van stier Dick. Jammie!

Louise

New member
Hallo ik heb nu buffelvlees gegeten en het is lekker zowel "normaal" als orgaanvlees en botten voor oa soep.

Mochten jullie hier belangstelling voor hebben kijk op:

Stoervlees

 
Quote:
Jammer dat deze boerderij helemaal in Noord-Brabant ligt [:(]



Wat heet helemaal in Noord Brabant, wordt wat anders wanneer je over noord en zuid Frankrijk/Duitsland praat dan heb je afstanden. :mrgreen:

 
Ik heb er laatst een paar liter en wat vlees gehaald omdat ik er praktisch langsreed onderweg, de melk is zoeter en vetter, erg lekker en de stoere hamburgers waren superlekker. Vond alleen dat de melk sneller zuur werd (na 4 dagen) of lag dat aan mij?

 
Grappig dat er zo over "mijn" stoer vlees wordt geschreven... :) Het vlees wordt in principe alleen verkocht vanaf de boerderij, maar vaak is er wel een oplossing voor als het gaat om het bezorgen. Ik ben zelf regelmatig in Den Bosch, Tilburg, Utrecht en Zoetermeer, dus daar kan het op afspraak ook wel afgehaald worden.

En of de melk sneller zuur wordt... 'k heb geen vergelijkingsmateriaal hier. Zou misschien iets met het kiemgetal te maken kunnen hebben, dat is hier vaak net wat hoger dan bij andere boerderijen.

 
Wat betreft zure melk, de geitenmelk vind ik ook sneller zuur, na ongeveer een week is het niet meer zo lekker. Mocht ik dan nog veel hebben dan kan ik het koken. Als het niet "schift" is het nog goed, dan kan er chocolademelk van gemaakt worden. Of anders pannekoeken bakken, kan dan ook nog wel. Kan misschien met buffelmelk ook?.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan