Stijve Handen

Jan Gerhard

New member
Stijve handen,smorgens vroeg,83,zorg goed voor mezelf,schrijf veel en graag,en dan is dit lastig met vulpenschrijven.
Is er een advies?
 
Hallo Jan Gerhard, welkom.
Als je met zo,n klacht naar de huisarts gaat, dan zal hij heel wat van je willen weten.
Je bent 83 jaar begrijp ik.
Zelf doet mijn rechterhand zeer door het vele computerwerk. Toen heb ik een "muis" genomen en dat helpt een beetje.
Vanmorgen toevalig opgestaan met een rechter teen die aanvoelt alsof hij gebroken is. Ik kijk het eerst even aan.
Dus brandt eerst maar eens los met je verhaal.
Hoe gezond ben je? Gebruik je medicatie? Wat denk je zelf van het feit dat je handen zeer doen. Doen ze de hele dag zeer of af en toe.
Vulpen schrijven. doe je dat de hele dag of alleen maar een briefkaartje bv.
 
Het eerste waar ik aan denk is handen laten masseren resp. loswerken.
Geen pijnstillers.
 
Ik weet uit grootschalige testen dat iemand met een perfect voedingsbeeld niet bestaat.
Ik weet ook dat iemand die geen gif in het lichaam heeft ook niet bestaat

Dat zou dus de eerste richting kunnen zijn om te zoeken
De huisarts heeft geen gereedschap om dit te onderzoeken
Ook het ziekenhuis staat met lege handen op dit gebied

Zoek om te beginnen een therapeut die een energetische scan uitvoert.
Bioresonantie, NES, etc iets in die richting

Met die gegevens kun je verder gaan zoeken
Woon je dicht bij de Duitse grens, denk dan aan een heil praktiker

meten is weten
 
Henkie een mens is zowiezo een ingewikkeld geheel. Gisteren een goed produkt voor de eerste keer geslikt (Ancestral/schildklier) en vanmorgen de 2e pil. Meerdere produkten heb ik even laten staan. Rara, vanmorgen voelde mijn teen alsof hij gebroken was. Uiteindelijk mijn eigen schildklier (thyroid/apotheek) erbij genomen en pijn is bijna weg. Gewoon gegokt. Mijn teen doet Nooit zeer. Toeval? Lijkt me niet. verklaring? Ook niet, behalve dat blijkbaar mensen pijnklachten hebben van een trage schildklier. Ik eigenlijk niet.
Wat te doen? gewoon voorzichtig verder gaan met uitproberen.
Bioresonantie, NES, alles al eens geprobeerd.
 
Ik ga iets onvriendelijks zeggen. Denk nooit dat je het centrum van de wereld bent, bij mij werkt iets niet dus, ... ?

Er zijn veel mensen die heel hun leven -iets- proberen en nooit tot het resultaat komen. Ik heb geweldige ervaringen met de NES scan zoals bijvoorbeeld. "Ik zie een zeer ernstig verstoord energieveld bij je grote teen. Dat is mij wel bekend, vanmorgen bij sloopwerkzaamheden een grote blok steen op mijn grote teen gehad, collega ziek en mijn werkschoenen stonden bij hem in de auto.

Ik heb zo'n twintig energetische testen gedaan en steeds opnieuw inzichten verkregen
 
  • Leuk
Waarderingen: Binc
Henkie ik begrijp wat je zegt. Maar door een operatie ooit is hele systeem van slag en komt niet meer goed. Ben al blij dat ik zelf met veel zoeken en supplementen verbetering heb. Ik heb ook veel testen gedaan, ooit begonnen via Corpus Health met extra enzymen. bingo. LAR SYNDROOM.
Succes met je grote teen.
 
Stijfheid in gewrichten kan (ik ben geen arts of therapeut) komen doordat het bindweefsel hard en stijf is geworden. Wij yoga beoefenaars noemen dat ijs en dit kun je zachter maken door YinYoga oefeningen/houdingen. En die zijn er ook voor je polsen en vingers.
 
De vraagsteller moet eerst zelf maar eens reageren.
Ik zal voor mezelf eens zoeken naar yoga oefeningen. Andere houding van de hand tijdens computer heeft ook gewerkt. Verder maak ik muziek dan is de rechterhand wel 1,5 uur in beweging. Gaat gelukkig nog wel en smokkel ik een beetje met de vingerzetting.
 
Iedereen in Nederland 'eet gezond' en 'zorgt goed voor zichzelf'. Daarom is de helft van de bevolking ook chronisch ziek. :rolleyes:

Mike
 
Henkie een mens is zowiezo een ingewikkeld geheel. Gisteren een goed produkt voor de eerste keer geslikt (Ancestral/schildklier) en vanmorgen de 2e pil. Meerdere produkten heb ik even laten staan. Rara, vanmorgen voelde mijn teen alsof hij gebroken was. Uiteindelijk mijn eigen schildklier (thyroid/apotheek) erbij genomen en pijn is bijna weg. Gewoon gegokt. Mijn teen doet Nooit zeer. Toeval? Lijkt me niet. verklaring? Ook niet, behalve dat blijkbaar mensen pijnklachten hebben van een trage schildklier. Ik eigenlijk niet.
Wat te doen? gewoon voorzichtig verder gaan met uitproberen.
Bioresonantie, NES, alles al eens geprobeerd.
Hoi Romagi,

de schildklier van ancastral is idd een goed product. Je zegt dat je deze hebt gebruikt iplv die je altijd gebruikte. Vervolgens geef je aan dat je op hetzelfde moment van de ancastral een aantal producten weg gelaten hebt en je eigen product gebruikt. Wie zegt dat je klachten niet verergerde door producten weg te laten iplv dat het aan de ancastral zou liggen? Ik heb natuurlijk geen inzicht in welke producten je weg hebt gelaten. Ik zou wel eerst kijken of het daar niet mee te maken heeft. Daarnaast kan dosering ancastral compleet anders zijn dan jou huidige schildklier medicijn. Dosering op de verpakking is niet altijd leidend.
 
Mike heeft een boek vertaald / geschreven over de trage schildklier, ik neem aan dat een ieder dit reeds gelezen heeft?
 
Aan allen. Binc ik probeer gewoon dingen uit. Je weet zelf hoe lastig dat is.
En je weet dat mijn body raar reageert waar wat betreft stoelgang geen touw aan vast te knopen is. Ik zoek er ook niet echt meer naar.
Pediaperm is een goed produkt en dat neem ik vandaag toch weer erbij. Stoelgang is bij mij zowiezo lijdend. en na al die jaren is de vertering ook nog steeds niet goed. Ik doe het zo goed mogelijk en verder ben ik het behoorlijk zat allemaal.
Dus lief bedoeld je hebt altijd je best gedaan mee te denken .
Voor mezelf heb ik de conclusie getrokken dat er iets fundamenteel mis is van binnen waar ik niet achter kan komen.
De schildklier blijft wel lijdend voorlopig want dat zou toch wel eens voor veel klachten verantwoordelijk kunnen zijn.
Mijn klachten momenteel zijn ook subtiel. haaruitval, steeds koud, een raar soort duizeligheid waar ik veel last van heb, niet als ik rustig thuis ben. steeds witte vingers die ik met een flesje heet water weer warm krijg. Gisteren stoelgang/darmspoeling en dan wacht ik vaak 2 dagen voordat ik mezelf weer leeg maak. Daarmee geef ik de stoelgang tijd om in te dikken. Stress kan ook een oorzaak zijn. Ik ben nooit 100% zeker dat ik geen "ongelukjes" meer heb want zo af en toe gebeurt het wel zonder dat ik weet waardoor.
Nogmaals, ik ben het aardig zat allemaal maar mijn leven gaat door en ik wil me deze zomer op wat leukere dingen gaan richten.
Ik heb van Ancestral ook in huis Pancreas. Probeer ik volgende week pas.
 
Prima als je dingen uit probeert. Ik snap er alleen niks meer van. Je had het namelijk over een pijnlijke teen en het weg laten van dingen en ancastral. Henk heeft gelijk voor wat betreft het boek bijnier uitputting. Wel speel ik al langer met de vraag of het niet beter is om iplv de focus alleen op de bijnieren te hebben en alleen te richten op bijnierextract andere organen binnen krijgen daarmee afgewisseld zouden kunnen worden. Weston price adviseert immers ook orgaan te eten en dat zullen naar mijn idee niet alleen de bijnieren zijn.

wanneer de alvleesklier niet goed werkt vertraagt de schildklier ook. Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt om dat in huis te halen.
 
Sory Binc, via pijn kwam ik bij schildklier terecht omdat ik bij lezen bij forefronthealth vaak pijnklachten tegenkom. zodoende.
Als ik probeer erachter te komen welk produkt goed is voor mij dan moet ik het ook van kleine dingen hebben. En eerlijk gezegd kan ik zelden of nooit een echt verband vinden. Dus doe ik maar wat.
Behalve plotseling die teen (kwam volkomen uit het niets) heb ik alleen nekklachten die niet weg gaan. Ik moet er meer op gaan letten of er gedurende de dag verandering is.
Je zou denken die buik maar dat is niet zo.
Als ik lees wat jij allemaal van je katten weet dan vind ik dat erg knap van je. Misschien weet je wel meer van je katten dan van jezelf.
Maar gedurende een dag ben ik - en jij ook niet - heus niet steeds bezig met je gezondheid. Ik was een tijdje weg met de fiets - boodschappen, dochter - en gelukkig even niet met gezondheid bezig.
 
Schildklier klachten kunnen wel pijn geven. Dan is het natuurlijk wel nog de vraag, ligt het aan de schildklier zelf of is de schildklier een gevolg van iets anders, Persoonlijk hou ik de focus voor mezelf als ik problemen ervaar op de richtlijnen van Price. De info op voeding is gezondheid en de info hier.Ik denk dat je zelf het beste weet wat je klachten zijn. Uiteindelijk komt men toch weer terug bij vetten als de richtlijnen van Price aangehouden worden. Wie weet is die met olie ook wat voor jou. Wel voorzichtig beginnen en opbouwen.Ik doe het in wat bouillon of in thee en heb wel wat minder klachten van mijn nek die je voor een paar weken terug pp meters afstand kon horen kraken. Ik vind juist dat jij dingen goed doet door middel van dingen uit te proberen die mogelijk zouden kunnen werken.
Tja, dat van mijn katten, toen ik ze kreeg wist ik niks van gedrag en heb ik ook maar geleerd. Ik heb ze met problemen gekregen en ondanks dat je ik wel verbanden kan leggen is het nog steeds lastig. Oorzaken van misselijk zijn zijn echt talloos en hoeft ook niet altijd met maag en darmen alleen te maken te hebben.

Of ik de hele dag met gezondheid bezig ben. Wel met die van me katten door veel te observeren. En als het ter sprake komt wanneer ik bij mensen ben en die problemen ervaren. Dan probeer ik vaak wel adviezen te geven. Ik zou willen dat ik er wat meer mee bezig kon zijn. Sinds januari moet ik me verplicht bezig houden met juridische zaken tegen de woningbouw. Onzettend veel afspraken gehad en nog steeds waarbij je dan tussen 8 en 13.00 uur thuis moet zijn omdat dit tijden zijn dat een aannemer kan komen om dingen te onderzoeken. Momenteel word ik heel erg geleefd en moet ik andere dingen onderzoeken omdat ze proberen mij in de maling te nemen na een dikke schadeclaim die ik daar neer gelegd heb en hun niet wilden erkennen wat de werkelijke oorzaak was die al verholpen was. De gevolgen van de ellende zijn nog steeds niet verholpen. Ze wilden iets anders vinden dan de werkelijke oorzaak omdat ik ze aansprakelijk heb gesteld voor nalatigheid en gevolgschade welke inmiddels is ontstaan. Ik heb dus niet echt tijd voor mezelf. Maar het is wel goed dat je er niet de hele dag mee bezig bent in de zin van dat je je laat belemmeren of als een probleem ziet. Steeds proberen bij de oplossing te komen is al een zeer goed initiatief. Wie weet wanneer je vet (MCT) toevoegt en de alvleesklier ondersteunt je al verbeteringen gaat ervaren. MCT word snel opgenomen en gaat meteen je bloedbaan in. Maar teveel kan ineens kan wel nadelig zijn. Bij mij resulteerde dat vorige week ineens in heftige steken in me maag en een run naar de toilet en diarree. Wellicht een teken dat het tijd is voor een lever/gal reiniging wanneer ik er tijd voor is.
 
Wat betreft voeding kan ik het niet beter doen. Cocos, olijfolie, roomboter, levertraan, geen tarwegluten en koemelk. alles zelf koken zonder sausjes o.i.d. Is MCT nodig als ik al die vetten al heb? zal even googelen.
Wat een pech met je huis, heb je eindelijk iets en dan deze sores. Zou allemaal nog te behappen zijn als je dit gezeur met die huisbaas niet had. Al met al zijn dit geen dingen die de gezondheid ten goede komen. Ik weet dat je je niet laat kisten. Geestelijke rust is belangrijk. Zelf heb ik er erg veel behoefte aan. lezen gaat goed maar me overal mee bemoeien gaat niet. Hou je taai en indien nodig vraag hier hulp van dit forum. Een advocaat of schoonmaakhulp o.i.d. .
 
Dat klinkt al goed. Ik weet niet of het grote of kleine hoeveelheden zijn wat je neemt. Wel kan ik zeggen dat er bij mij liters vet naar binnen gaan. Alleen klachten gingen niet weg. Ik had ook geen spijsvertering problemen de laatste jaren. Geen diarree of verstopping of misselijk ofzo. Wel nauwelijks eten vanwege geen honger. Met die mct merk ik wel degelijk zeer snel resultaat en verbetering van lichamelijke ongemakken zoals pijn. Het is geen dierlijk vet maar vet van kokos. Mct schijnt nog geconcentreerder te zijn dan kokos. Op internet heb ik meer verhalen gelezen van mensen die met kokos olie niet het gewenste effect hadden wat de met mct wel bereikten. Het ligt op het puntje van me tong om te zeggen, je bent wat je verteren kan. Maar is dat met mct ook zo? Ik denk het niet omdat het niet opgenomen word via het spijsvertering stelsel. Hoewel ik dat ergens ook weer vreemd vind want het komt toch in je maag. Wie weet is mct veel geconcentreerder en werkt het daarom zo snel in tegenstelling tot vette voeding. Of het Iers voor jou is dat weet ik niet. Kwestie van uitproberen denk ik. Wel opletten dat je goeie olie hebt. C8 is de beste.

Bedankt voor je advies. Rechtsbijstand ingeschakeld. En schimmel verwijderen mag de woningbouw doen 😉
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.684
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan