Stijve benen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
heb de laatste weken erg stijve benen in de ochtend. In de loop van de dag wordt het beter maar de volgende ochtend en als ik wat langer gezeten heb zijn mijn benen en vooral onderbenen erg stijf en stram...

Ben al een tijdje magnesium gaan slikken maar zie nog niet erg veel resultaten hiervan!

Eet WAPF

Neem levertraan en boterolie en vitamine C

Wie heeft er nog een idee wat het zou kunnen zijn en/ of oplossen?

 
misschien magnesiumolie smeren op je benen voor betere opname

 
Ik heb het ook. Mogelijk dat door het WAPF gebeuren het lichaam zich eindelijk van gifstoffen kan ontdoen, dit geeft dan tijdelijk dit soort verschijnselen. Doe rustig aan, je lijf heeft het al druk genoeg met ontgiften!

 
Ik had het laatst tijdens het hardlopen! daar heb ik in een andere post een reactie over geplaatst; dat m'n spieren pijnlijk aanvoelden toen ik voor het eerst sinds zo'n 3 weken weer eens ging lopen. Om de paar honderd meter heb ik toen maar gewandeld... maar viel mij een beetje tegen. Mike zei dat mijn lichaam me vertelde dat het er nog niet aan toe was en rust wilde hebben. Klinkt logisch, maar dat wat jij zegt Gerard klinkt ook heel logisch!

 
magnesiumolie heb ik ook al geprobeerd... heb af en toe ook steken in mijn benen die ik niet kan verklaren.. maar wellicht is het ontgifting?!

 
Das waar Gerard!

Is het eigenlijk ook mogelijk dat er door deze voeding een verandering in de samenstelling en de tonus van de spier komt en je daardoor een soort 'spierpijn' voelt?

 
En wat is een normale periode hiervoor? Ben nu ongeveer een jaar bezig met anders eten namelijk..

Wanneer is het ontgifting of wanneer moet je andere maatregelen nemen? (denk aan supplementen/ kruiden om de doorbloeding te stimuleren of iets dergelijks??)

 
De veranderingen die optreden zijn ingrijpend. Er gaat van alles gebeuren: het lichaam was gewend aan bepaald voedsel en heeft zich daarop ingesteld. Een periode met allerlei klachten is dan zo gek nog niet. Mogelijk komt er ook gif vrij dat eerst maar opgeslagen werd. Ik denk dat het wel een jaar of langer kan duren.

Supplementen om e.e.a. te ondersteunen vind ik wel een goed idee. als tijdelijke ondersteuning. Wel af en toe de supplementen stoppen, een week per maand of een paar dagen per week. Ik gebruik zelf RAW Thyroid en RAW idney, binnekort ook Adrenal Cortex in plaats van Adrenal, want Adrenal werkt bij mij nog averechts. Verder CLO, multivitaminen en B-complex. Ik gebruik dit niet elke dag, maar naar behoefte, dat is goed opletten hoe je lichaam voelt.

 
Ik heb een jaar geleden magnesium geslikt, omdat ik dacht dat het goed zou zijn voor mij...

Ik kreeg me toch een spierpijn in me benen...

Ben naar de mesoloog gegaan en deze heeft doorgemeten of ik het nodig had , en het was niet het geval! Toen ik ermee stopte was binnen 4 dagen mijn spierpijn weg.!

 
Hallo SK ik heb ook veel last gehad van stijve benen: dat begon nadat ik immuunversterkende kruiden ging gebruiken die ook gingen zorgen dat mijn lijf zich ging weren tegen infecties.

Dat heb ik destijds wel geweten: ik kon sochtends vooral ook moeilijk de trap af.

Je zou iets kunnen gebruiken misschien dat je bloeddoorstroming stimuleert om beter te kunnen ontgiften?

En ik ben een fan van (zoveel mogelijk zuiver) water drinken (minimaal met een brittakan): bij mij uiten problemen zich bij mij gelijk in pijn bij mijn nieren als ik mijn water vergeet te drinken: er is zoveel af te voeren.

Ik heb de pijn in mijn benen wel ongeveer 2/3 jaar gehad: niet om je te ontmoedigen.

Mogelijk/hopelijk ben je niet zover heen als ik destijds was.

 
Heb nu een aantal weken last.. Gelukkig nog geen jaar!

Zal eens kijken of meer drinken effect heeft. Heb niet het idee dat ik te weinig drink maar je weet nooit!

 
Bij kramp in de spieren helpt, zoals iedereen vaak aangeeft magnesium.

Het is nog beter om naast magnesium ook tarwekiem olie ( vitamine E) in te nemen

Twee maal per dag.

De klachten verdwijnen meestal snel, met deze combinatie.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan