Sticky subjects voor mike

I vo

New member
Mike, gekke vraag is het mogelijk een soort van sticky subjects te maken met die dingen waar je je soms naar rotzoekt moeten afgesloten onderwerpen zijn waar wij niet zelf op kunnen schrijven, gewoon verzamel topics die een vlot overzicht geven, idealiter met een bron link naar de echte discussie zodat je ook dat terug vind, maar die niet vervuild kunnen worden door andere dingen

Bijvb

Mikes appelsmoothie met alle varianten

Gal/levertsteen reiniging met varianten er op

Supplementen bij bijnieruitputting

Hoe maak je Bouillon met wat varianten

Etc etc.

Iets met meerdere niveaus zou ook kunnen, maar kon zijn doel ook wel eens voorbijschieten, ik ben maar een newby op het forum, dus dat is meer iets voor de oude rotten om over na te denken ik zit er daarvoor te kort op.

Bedankt, Ivo

 
De forumsoftware waar we mee werken is van de makers van WordPress. Net als WP is dit gratis, maar de mogelijkheden zijn helaas erg beperkt. Zo kunnen we elkaar bijv. geen personal messages sturen buiten het forum om. Ik kan het mis hebben, maar volgens mij biedt de software ook geen mogelijkheden voor sticky topics. Ik zal er voor de zekerhied nog eens naar kijken.

Mike

 
Thanks, ;-)

Enne wat niet kan kan niet hoor geen stress, niet goed voor ons... Ging er vanochtend al plat op met iemand ophalen van Schiphol, blij dat iemand anders kon rijden, :)

 
I vo

Je kunt het beste zoeken via Google, bijvoorbeeld:

Mikes appelsmoothie westonprice.nl

etc.

De zoekfunctie van het forum werkt niet optimaal genoeg.

Lia

 
Heb je weleens gedacht aan de gratis forumsoftware van Simple Machines? Ik heb er enkele jaren geleden ervaring mee opgedaan en het werkte perfect. Veel mogelijkheden, althans wat je nodig hebt. Er zit een grote community achter die zorgt voor doorontwikkeling. De forum software is veel uitgebreider dan die je nu gebruikt. Ik wil eventueel wel helpen met opzetten (als ik nog weet hoe het werkt ;-)).

 
De vraag is: kunnen alle bestaande topics en posts overgezet worden naar deze software? Ik wil niets kwijtraken!

Mike

 
Dat snap ik. Er zijn wel conversietools. Op welke wijze vindt opslag nu plaats? MySQL database? Kan je die database exporteren?

Ik lees over Wordpress trouwens alleen in de zin van een blog, niet van een forum. Wat is de naam van de software die jij gebruikt precies?

 
Weston Price Forum – Nederland draait bbPress.

Zie rechts onderaan.

Ik denk dat je dan toe moet naar een nieuw forum met een link naar deze informatie. Ik verwacht niet dat er een mogelijkheid is alle onderwerpen op een ander forum in categorieën te kunnen zetten.

http://bbpress.org/

 
Had het ook net gevonden. Er zijn zo even googlend wel manieren om de boel te converteren zo lijkt het. Als je SMF serieus zou willen overwegen dan wil ik volgende week er wel induiken om te kijken of een conversie geregeld kan worden. Wellicht is het heel lastig, maar het kan ook zijn dat het kinderspel is.

 
Grappig om te zien dat dezelfde discussie nu ook bij koffie en pesticiden gevoerd wordt. Ik mis het ook wel eens, maar eerlijkheid gebied te zeggen dat ik ook eens vaker bij Poekie op de site moet kijken, want hun hebben ook flink hun best gedaan op dit gebied.

 
Thanks voor de Google tip, ga ik gebruiken

Trouwens geen idee hoe sommige mensen het forum openen ik nu via safari op een ipad maar er zijn ook Apps waarmee dat kan, werkt echter weer niet op alle forums. Dus Jan dat de Zoekfunctie dan beter wordt of dat je favorieten kan opslaan, maar wordt ook snel een bende net als een browser En daarmee heb je zeker nog geen sticky of een boomstructuur. En verlies van data is indeed unacceptable!

 
Ik zie de volgende voordelen met geavanceerdere forumsoftware:

1. Mogelijkheid om onderling privé berichten uit te wisselen.

2. Visueel overzichtelijker en aantrekkelijker

3. Betere zoekfunctie

4. Mogelijkheid stickies

5. Meer modereermogelijkheden

6. Mogelijkheid plaatjes te posten

En zo zijn er nog wel wat dingen te verzinnen. Maar het lijkt me zoals Mike al zegt noodzakelijk dat alles van het huidige forum geconverteerd moet kunnen worden. Ik heb me er nog niet in verdiept, maar ik vermoed dat dat wel gaat lukken. Wordt vervolgd...

 
BBPress is ook op PHP/MySQL gebaseerd. Convertors staan hier: http://download.simplemachines.org/?converters;software=bbpress

 
Dank je Wim.

@Mike

Al ik een SMF forum opzetten en een proefconversie doen? Alleen om even te kijken of het allemaal werkt en of je er eventueel verder mee wil.

@Alexandra

jij had webspace beschikbaar? Het zou fijn zijn als ik daar gebruik van zou kunnen maken voor een SMF proefforum. Indien Mike akkoord is uiteraard.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.518
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan