sterk verminderde spierkracht en hoe kan ik dit herstellen.

Dirtsa, dat zijn inderdaad de bijnieren. Deel twee van je cyclus gebruik je vooral progesteron en je bijnieren willen dat nog wel eens lenen als ze cortisol tekort komen...

 
Afhankelijk van waartoe je bereid bent...

In principe is de beste oplossing om je bijnieren te laten aansterken (dus: veel verzadigde vetten (cholesterol) en zéker niet te weinig koolhydraten). Eventueel kun je ook proberen je bijnieren extra ondersteuning te bieden in die 2 weken, maar dan moet je wel iets hebben dat acuut werkt (als je hydrocortison slikt bijvoorbeeld: is voor jou niet echt aan de orde). Volgens mij gebruik jij standaard al adrenal, sole, vitamine C e.d.? Dan valt daar weinig winst te behalen, naast het feit dat die eigenlijk structureel beter zijn.

Marja van het Hormonale Disbalansforum raadde altijd progesteroncrème aan en daar hadden sommige mensen veel baat bij...

Als je mentaal niet heel goed in je vel zit, zijn er bepaalde kruiden die hun werk kunnen doen (ik weet het van sintjanskruid, maar verder zou je even moeten zoeken), al blijft dat natuurlijk niet meer dan symptoombestrijding.

Het belangrijkste is toch wel dat je hele hormoonhuishouding op de rit komt en dan niet alleen gedurende een helft van je cyclus... Daar is dus volgens mij in zoverre weinig aan te doen behalve structureel je bijnieren ondersteunen, zodat die geen progesteron meer hoeven te lenen.

 
progesteroncreme heb ik gehad, maar weer gestopt, dat voelde echt niet goed. Kan niet zeggen dat ik bepaalde klachten had, maar het gevoel was absoluut niet goed.

Dat potje heb ik nog staan, en ik kan nog proberen in die 2 weken misschien de vetten nog wat op te hogen. kijken hoe dat gaat.

Je hebt gelijk, dat het instabiele erg vermoeiend is. En dus de hormoonhuishouding op de rit moet komen. Graag !

 
Je bent niet de enige die niets met progesteroncrème had. Ook ik kon het niet concreet benoemen, maar ik ben er ook mee gestopt... En heb de tube ook nog staan ;)

Maar ik vrees dat Mike gelijk heeft met z'n "patience". Je hebt niet veel andere keus, naast doen wat je kunt qua voeding en stressreductie.

 
Hoi Dirtsa,

Jammer dat het wat minder gaat op bepaalde vlakken. Voor je gevoel ben je zo goed bezig he?

Wij zijn ook weer terug gegaan naar meer koolhydraten. Ons energiepeil was gezakt en we konden moeilijk naar de wc.

Dat wordt nu weer wat beter. We zijn wel net een weekje naar de wintersport geweest, dus veel buiten, veel in beweging en de hele week heerlijk in de zon. Ook onder de middag lekker in het blote velletje in de zon.

We voelen ons nu een stuk beter en mijn stoelgang was afgelopen week eigenlijk best wel goed te noemen.

We zijn sinds ca. 3 weken ook weer begonnen met 's ochtends te ontbijten in de vorm van een smoothie.

Daarvoor aten we pas onder de middag, hadden ook niet eerder honger.

Maar we zijn dus toch maar weer begonnen met ontbijt als eerste maaltijd van de dag en meer koolhydraten om de spijsvertering op gang te helpen. Kijken waar het ons brengt.

Vond het wel zinvolle hulp/aanwijzingen hierboven, bevestigde onze eigen gedachten.

Dus ik hoop dat jij ook weer meer energie en spierkracht gaat ervaren.

 
Dat hoop ik ook, want dit is niet fijn hoor.

In welke vorm nemen jullie de koolhydraten?

 
Ik neem regelmatig een schepje billingtonsuiker als ik voel dat ik KH nodig heb. (moe, verzuurd gevoel). Soms een glutenvrije boetrham met dik rauwe roomboter en wat billingtonsuiker. Mmm heerlijk. Verder haal ik mijn koolhydraten voornamelijk uit zoete aardappel, witte rijst en appels.

 
Ik haal mijn koolhydraten uit een pollepel linzen, 5 eetlepels quinoa, een klein appeltje, pompoenpuree en groenten. Eén keer in de week uit zoete aardappel.

 
Wij halen onze koolhydraten uit een appel en honing in de yoghurtsmoothie.

's avonds bij de wokgroente nemen we bataat en/of witte rijst.

We hebben een klein tijdje geprobeerd quinoa en boekweit te weken en kiemen en dan mee te bakken.

Maar ik vergeet gewoon alles met regelmaat te spoelen en dan staat de schimmel er weer op.

1x per week eten we zuurdesem roggebrood.

We zijn meer koolhydraten gaan gebruiken om ons energie level te verhogen en dat gaat wel beter nu.

En we zijn meer vlees en vis gaan eten voor een betere stoelgang.

Ik moet zeggen dat het wel verbeterd is, althans bij mij, mijn man is zo'n beetje om de dag dat het prima gaat.

 
Dirtsa, ik zat te lezen bij Christine Tobback en moest ineens aan jou denken:



Zoniet kan je te maken krijgen met ondergewicht (door slechte opname van de brandstoffen zullen spiereiwitten worden gebruikt als brandstofleveranciers).



Hier het hele artikel:

http://www.optinutrics.com/NL/cvs.php

 
Dirtsa,

Heb jij amalgaamvullingen? Ik heb zojuist It's All In Your Head gelezen van Hal Huggins en daarin schrijft hij dat amalgaam o.a. MS veroorzaakt.

Mike

 
Rapunzel, veel herkenbaars in dit arteikel en Mike, ik heb nog steeds 2 amalganvullingen, maar had er erg veel. Ik zal toch op korte termijn eens contact opnemen met Solleveld, ik ken de link ms en amalgaan.

Maar ik denk dat er meer nodig is dan alleen de amalgaan verwijderen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.917
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan