sterilisatie vrouw

pautje

New member
Hoi allemaal,

Ik ben bijna 30 jaar en heb een heel lief zoontje. Voor mij is 1 kindje genoeg.
Ik zou ook geen nieuw kindje op de wereld willen zetten in deze bizarre maatschappij.
Vooral met het uitzicht van de verplichte chip. Vaccinatie zal daarna denken ik ook wel verplicht gaan worden. Al om al voor mij geen kindje meer.
Maar nu dus het probleem omtrent anticonceptie. Condooms zijn geen optie. Hormonen wil ik al helemaal niet in mijn lichaam en een koperspiraal is ook niet gezond.
De optie die voor mij overblijft is sterilisatie. Maar ik kan daar heel weinig over vinden. Zou graag willen weten of het je lichaam stress/gezondheidsklachten geeft. Wat gebeurd er met de eitjes die niet weg kunnen? Van welk materiaal zijn de klemmetjes of veertjes die op of in de eierstokken worden gezet. Een hoop vragen dus. Hoop dat iemand er meer verstand van heeft en mij kan helpen.

Groetjes paulien
 
Lievergezond, weet je nog hoe de topic heette? We kunnen op verzoek topics terugzetten.

Mike
 
hoi Mike ik kan de naam van dat topic niet reproduceren nee helaas.
Ik weet nog uit het hoofd dat Tanja destijds verwees naar een pdf of zo over de bekend staande complicaties van zo'n ingreep: ook niet om vrolijk van te worden.
 
Jammer dat het in het Engels is.
Ben daar echt heel slecht in. Probeer het anders wel even met een vertaler.
 
hoi Mike ja die reactie die bedoelde ik ja!
Geen idee hoe je die reactie hebt teruggevonden: onder het woord essure na westonprice.nl ingetikt te hebben in google kon ik het niet terugvinden.
Misschien omdat de reactie van tanja het woord essure zonder spatie gelijk laat volgen met uitroeptekens.

@ Pautje: lees deze berichtenreeks eens: http://gynaecologie.startpagina.nl/prikbord/5045846/14598804/re-klachten-door-essure-methode
 
Via de gewone zoekfunctie.van dit forum. Deze is flink verbeterd t.o.v. de vorige software.

Mike
 
Wat gebeurt er met eitjes die niet weg kunnen?

Die lossen op in je buik. Net als zaadcellen die via je eileiders je buikholte inzwemmen op zoek naar een eitje. Hoe dat precies gebeurt weet ik niet, ik vermoed dat je witte bloedcellen hier een rol in spelen.

Manon
 
MonanG klinkt inderdaad logisch.
Een menstruatie maakt de boel dan weer schoon. Gebeurt dit vanaf de eileiders of vanuit de baarmoeder?
 
Denk dat je beter je Mannetje kan laten helpen.
Lijkt me minder hormoonverstorend dan je eileiders te laten afbinden/doorknippen.

Er is bij de man een kans dat het zichzelf weer hersteld en dus zwangerschap weer mogelijkheid is.

Bij de vrouw is er ook een kleine kans dat het weer aangroeit. Dusss.

Van beide geslachten ken ik iemand die toch nog kinderen hebben gekregen hierna.

 
Heb nog niet zo lang een nieuwe vriend en hij wil daar echt niet aan beginnen.
Maar de stress zal met een sterilisatie wel minder zijn dan wanneer ik de pil of een condoom moet gebruiken.
Ben zijn exen zijn der 2 zwanger geraakt door de pil heen. Haha hou me hard vast bij hem.
 
Vlak na en voor de menstruatie doen we het zonder. Ik ben heel regelmatig ongesteld. Tijdens het slijm heb ik mijn eisprong en hou gewoon een aardige marge aan.
 
Wat info over gevolgen van sterilisatie:
http://kellythekitchenkop.com/is-it-safe-to-have-a-vasectomy-or-to-get-your-tubes-tied.html
 
Een duidelijk artikel Tanja.
Maar waarom horen we mannen nooit klagen. (volgens mij vooral de mannen in dit geval de klos).
Oke, het is niet echt een verjaardagsonderwerp, maar als ik het artikel lees, dan zou je zo af en toe toch eens een kritische noot horen?
 
Vreselijk nietwaar? Ik heb een maand pijn aan mijn eierstokken gehad toen ik mee las op de besloten fb pag. Slachtveld...
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan