Stem tegen de gemuteerde zalm!

autumn

New member
Hieronder kan je een petitie ondertekenen tegen de goedkeuring van een genetische gemanipuleerde zalm.

http://www.avaaz.org/nl/stop_frankenfish_r/?bhqfIbb&v=21119

Quote:
De Verenigde Staten staat op het punt de wereld te trakteren op het eerste genetisch gemodificeerd stukje vlees: een gemuteerde zalm die wilde zalm compleet kan vernietigen en een gevaar vormt voor de volksgezondheid. Wij kunnen voorkomen dat deze verdachte Frankenvis op ons bord belandt.

Deze neppe, nieuwe zalm groeit twee keer zo snel als de echte, normale zalm, en wetenschappers weten nog niet wat de lange termijn effecten zijn voor de gezondheid. Toch wordt deze zalm binnenkort bestempeld als ‘veilig’ voedsel, op basis van studies gefinancierd door hetzelfde bedrijf dat genetische modificatie heeft ontwikkeld! Gelukkig is het in de VS wettelijk verplicht om de publieke opinie te raadplegen voordat zo’n besluit kan worden genomen. Een coalitie van consumenten, milieudeskundigen en vissers roept de regering op om deze verdachte zaak in de prullenbak te gooien. Laten wij hen helpen om te winnen en een golf van steun op gang brengen.

De consultatie is al in volle gang en wij hebben een goede kans om de gemuteerde vis van het menu te houden. Teken om de Frankenvis tegen te houden en deel het met iedereen die je kent – bij 1 miljoen ondertekenaars wordt onze oproep aangeboden aan de publieke consultatie.


 
ik had van de week al getekend (met 2 accounts :oops: )

Nu waren er nog maar 2050 stemmen, mensen vinden dit blijkbaar nog niet belangrijk, ik ben benieuwd hoever ze komen..

 
Quote:
Eerst heeft een Zalm de gulden genetisch gemanipuleerd en nu dit weer


Geniaal, Gerard, waa-haa! :) :D :eek:

Mike

 
Quote:
Nu waren er nog maar 2050 stemmen,


hmmm, vreemd, mijn pc doet soms rare dingen :roll:, er waren net dus al 550.000 mensen die de petitie getekend hebben gelukkig :)

 
Laten we dit allen gaan tekenen en doorsturen aan vrienden en bekenden........

 
Ik sprak er gisteravond nog met een vriend van mij over en die belichtte de zaak ook van een andere kant. We zijn met z'n allen de oceaan aan het leegvissen en als er straks geen zalm meer over is zal dit ook zijn neerslag hebben op het ecosysteem. De realiteit is dat de meerderheid van de bevolking waarschijnlijk zo snel nog niet wakker zal worden en dus nog steeds volop zalm zal blijven kopen, eten en verspillen. Er moet dus snel een oplossing komen, want alles zo door laten gaan is ook geen oplossing. Er zijn mensen die het probleem zo denken op te lossen. Dit is een onzekere oplossing, want we kennen de gevolgen hiervan niet. Er zijn wel mensen die er in geloven en die er geld in willen steken, wellicht voor eigen gewin, maar toch: er gebeurt iets. Dit geld zal door deze bedrijven niet besteed worden om de visvangst beter te gaan controleren of de mensen bewust te maken middels campagnes. Daar is niet snel genoeg geld voor te verkrijgen.

Voor alle duidelijkheid, ik sta achter deze petitie, maar ik zou eerlijk gezegd ook niet zo gauw een andere praktische realistische oplossing kunnen bedenken. Het is moeilijk...

 
ik heb dat een tijd terug ook gelezen,

een mens kan toch veranderd zijn en hoe zou het dan niet goed zijn om een petitie te tekenen tegen kweekzalm.

Er zijn onderwerpen waar ik ook niet op stem omdat ik er teweinig of niets vanaf weet.

 
Deze maar even omhoog brengen want Ik zie dat de 1 000 000 nog niet gehaald is.. heeft het nog zin om te tekenen?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.746
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan