stappenplan

G

Guest

Guest
Hallo,

Graag wil ik hulp hebben bij mijn voedingspatroon. Ik wil graag iemand consulteren die mij via een stappenplan kan helpen met afvallen. Het komt de spuigaten uit.Ik eet perfect en weinig koolhydraten.

Mijn vraag van mijn lichaam aan eten word ook veel minder. Maar afvallen ho maar! Ik heb een vraag naar Praktijk Berkelaar Zoetermeer gestuurd die je kan ondersteunen met paleo voedingen.

Wie heeft daar info over en wie zou mij kunnen helpen. Ik doe zo mijn best, maar heeft totaal geen invloed. Dat is zo teleurstellend.

Met vriendelijke groet van Jolanda

 
Heel herkenbaar Jootjeboxer. Ik eet vlgs. WAPF en zie hier op de site dat de meeste mensen daarmee afvallen, maar ik helaas niet. Vrouw, 49 jaar oud: de hormonen zullen wel dwars liggen denk ik.

 
Inderdaad een vertraagde stofwisseling, als gevolg van een onderactieve schildklier. Hoe is het met je stoelgang gesteld? Heb je het regelmatig koud, terwijl anderen dat niet hebben?

Mike

 
Dit idd frusterend!

Ik zou in de buurt zoeken naar een goede (kPNI) orthomoleculair.

Het is goed mogelijk dat ondanks je veranderde leefpatroon er nog teveel hormoondisbalans is of problemen met de receptoren die je zelf zo makkelijk/123 rechtzet.

Dat kan goed het geval zijn wanneer een gezonde levensstijl geen effect heeft.

 
Nee de stoelgang is heel erg langzaam, neem om de paar dagen (4 ) bitterzout in en dat helpt wel.Ik neem nu ook wat olijven in per dag en dat maakt het wat soepeler, anders blijven het keutels en keihard. Ik heb het ook heel vaak koud en dan hebben de meesten om mij heen het helemaal niet koud. Mijn menstruatie is ook vaak over tijd zo'n 10 dagen. Gebruik progesteroncreme maar loopt dan niet lekker met de dagen mee. Moet er toch wat mee.. `voel me niet echt lekker. Ik eet weinig omdat alles me tegen staat, zelfs de rauwe melk, kan ik niet meer zoveel van op. Heel gek vind ik het, dat terwijl ik vroeger heel wat op kon met vreetbuien. Dat heb ik al een paar jaar niet meer, maar dit wat ik nu meemaak is ook niet alles. En volgens mij word ik zwaarder, aan mijn stoel te merken.

( HELP !!!)

 
Dat je zwaarder word komt ook omdat je darmen vol raken, dat scheelt zo 1 a 2 kilo

Een te trage schildklier zal inderdaad voor de verstopping zorgen.

Zijn je bijnieren wel in orde en neem je voldoende vezels?

Ik merkte dat ik toen mijn schildklier te traag was dat vezels in de vorm van physiliumvezels heel goed hielpen bij de stoelgang en erg belangrijk waren omdat je met dit dieet van het forum dan toch vezels te kort komt merkte ik.

En verder, neem je voldoende jodium, vitamine A en E?

Ghee helpt de schildklier ook goed, naast dat het een goed vet is ,is het rijk aan vitamine A en E, beide nodig voor de schildklier

Als je bijnieren de oorzaak zijn zullen die eerst moeten helen voordat je schildklier weer aanslaat maar daar is hier genoeg over te vinden op het forum zoals je waarschijnlijk wel weet

 
Even een zijnootje over physiliumvezels: niet iedereen kan goed tegen die vlozaad. Ik bijv. helemaal niet.

 
Vezels schuren de darmen, heb je straks nog meer problemen.

Mike gaf eerder in dit topic al aan dat het een probleem van de schildklier is.

Misschien dat aanpakken?

Lia

 
Ja het is wel zo dat als je gevoelige darmen hebt je voorzichtig moet zijn met vezels, vezels schuren de darmen en kunnen ze zelfs beschadigen maar verstopping is helemaal niet fijn, vandaar dus dat ik aan de vezels ging, met mate natuurlijk, 2 theelepeltjes per dag met veel water, Als je verstopt raakt krijg je ook grote problemen , slechte opname etc.

nu mijn schildklier weer normaliseert gaat de stoelgang ook weer beter en gebruik ik geen vezels meer

En ik vraag me af of elke 4 dagen met magnesiumsulfaat spoelen goed is, er spoelt dan ook veel goeds weg denk ik.

Het is erg lastig als je schildklier niet doet wat hij hoort en de balans vinden is dan moeilijk.

inderdaad de schildklier helpen met de juiste voeding maar de bijnieren niet vergeten

 
@jootjeboxer.

Heb je al eens een nierreiniging, darmspoeling en leverreiniging gedaan?

Dat ruimt nl aardig op, zowel fysiek van de rommel die je kwijtraakt, als mentaal/psychisch (beter humeur, meer energie).

Wie weet hoeveel er vastgekoekt zit aan de binnenkant van je darmen en hoe vervuild je lever is. Wellicht ook goed het e-boek van Mike te lezen over bijnieruitputting.

 
Ik heb ook een keer psylliumvezels geslikt en het verstopte mij juist! :)

Mijn zus zou eigenlijk ook af willen/moeten vallen, maar ook haar lukt het niet op het WAPF dieet. Ze had een te trage schildklier maar is inmiddels al 2 jaar aan de Thyreoïdum en haar schildklierwaardes zijn nu goed. Toch valt ze geen gram af. Het zal (deels) wel aan de Adrenanorm liggen. Kun je eigenlijk wel afvallen als je aan de Adrenanorm bent?

 
Ik raakte er ook een keer vertopt van hoor maar ik dronk er toen niet voldoende bij, veel water bij de vezels is super belangrijk! 400ml op 1 kleine tl werkt het best bij mij

 
Ik heb ook heel lang vlozaad ingenomen en dat hielp wel, viel ook niet af.Ik vind het zo teleurstellend dat ik zo'n mooi voedingspatroon volg wat wij allen doen en het helpt wel met een energieker gevoel maar niet om af te vallen.Lever reinigingen heb ik ook gedaan, veel "stenen " uit gekomen.

Poekie, hoe pak ik de schildklier aan? Is daar een speciale aanpak voor? Ik zet me ervoor open, want ik wil zo graag veel kilo's kwijt.

 
o.a. jodiumrijk voedsel uit de zee: vis, zeewier, schaaldieren, chlorella/spirulina.

Er zijn heel veel Japanners die geen last hebben gehad van de ramp bij Fukushima doordat ze veel jodiumrijk voedsel uit de zee eten.

En jodium beschermt je schildklier tegen opname van verkeerde straling.

En dan heb je natuurlijk nog lugol's, jodiumdruppels. Hier verkrijgbaar.

En er is een dierlijk schildklierhormoonpoeder, hieronder een tekst van Mike uit dit topic:

Quote:
Ja, dierlijk schildklierhormoonpoeder. In tegenstelling tot dierlijk bijnierextract is dit echter niet vrij verkrijgbaar, maar uitsluitend op doktersrecept. Op zich geen probleem, als de huisarts het zou willen voorschrijven. Maar die is er of niet van op de hoogte of hij/zij heeft geleerd dat dit 'onbetrouwbaar' is of zelfs 'gevaarlijk'. Je moet je dan wenden tot een natuurarts die bereid is dit voor te schrijven. Ook deze zijn dungezaaid.

Ik ken er een die ik van harte aanbeveel, Ron Velthuis. Aangezien jij in Brummen woont en Ron Velthuis in Zutphen zit, heeft die vriend van je mazzel dat de oplossing zo dicht bij huis is (ervan uitgaande dat je vriend ook in de regio woont). Velthuis kan hem d.m.v. een zorgvuldig protocol van de synthetische T4 afhelpen en deze vervangen door lichaamseigen, dierlijk schildklierextract. Ik ken iemand die ik naar Velthuis heb doorverwezen bij wie dit zeer succesvol is verlopen en die zich nu stukken beter voelt!



En hier staat nog meer informatie over de schildklier.

Alexes schreef in een eerder topic dat haar schildklier aan de gang ging met kokosolie. Zij heeft via haar huisarts wel dierlijk schildklierhormoon kunnen regelen.

Ik zag trouwens dat je hier 5 maanden geleden ook al over schreef. Komt uit deze topic.

Hier nog een ander topic.

Tik in Google de zoekfunctie: 'dierlijk schildklierhormoon weston price' en je krijgt zo een aantal hits.

Lia

 
Met wat voor tandpasta poets jij je tanden?

Ik hoop dat er geen fluoride inzit?

Een stukje uit het boek Menopauze, wat je dokter je niet vertelt:
Quote:
Als fluoride jodium vervangt in de structuur van thyroxine, maakt het het schildklierhormoon ongeschikt voor de schildklierhormoonwerking. Jaren geleden werd fluoride gebruikt om hyperthyreoïdie te behandelen.

Waarom wordt deze fluoridevergiftiging nu genegeerd? Gefluorideerd thyroxine is niet alleen onbruikbaar voor de opbouw van thyroxine, maar het stimuleert ook de formatie van antilichamen, wat tot tyroïditis (ontsteking van de schildklier) leidt.


Lia

 
Hoi Poekie,

ik maak zelf mijn tandpasta, door kokosolie, sole, natriumbicarbonaat en pepermuntolie te mengen. Dat doe ik al een tijdje zo en het is net als gewone tandpasta.

Ik was net op zoek naar die lugol's. Dank je wel Poekie volgens mij moet ik daar wat mee.

Groet van Jolanda.

 
je gebruikte dus nog geen extra jodium, dan zou dat inderdaad wel wat kunnen helpen

late we het hopen

 
Als ik lees dat je 22 jaar geleden al een kind hebt verloren aan het Hellp-syndroom, dan mag het duidelijk zijn dat je al heel lang hormonaal ernstig uit balans bent. Telkens weer moet ik constateren dat de mensen die het meest moeizaam helen ook de ernstigste schade hebben opgelopen.

Wat betreft jodium en een zgn. 'jodiumallergie' heb ik het volgende al eens eerder geschreven:

https://www.fatsforum.nl/topic/ongerust#post-19917

Mike

 
ja Mike,

mijn geschiedenis is niet makkelijk geweest. ik ben er wel rijker door geworden. Ben door vreselijke dalen gegaan, nooit begrepen..

Nu wil ik graag gezond worden door gezonde voeding en het zal me lukken, ik heb een karakter van doorzetten. Moet ook wel!

Die lugol's heb ik besteld en ga ik proberen samen met selenium 400 mcg. Kijken hoe dat gaat uitpakken.

groet Jolanda

 
Quote:
En dan heb je natuurlijk nog lugol's, jodiumdruppels. Hier verkrijgbaar.



heeft iemand hier een kortingscode? Dat scheelt weer :)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.778
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan