Spruw

G

Guest

Guest
Onze kleine (4dagen) heeft spruw... we zijn het te lijf gegaan met kokosolie (lijkt te werken) maar nu vraag ik me het volgende af...

Het komt van moeder en deze drinkt momenteel veel rauwe melk.. Moet ze dit gaan minderen om zodoende ook de suikers te minderen? Het is momenteel de grootste bron van suikers die ze tot zich neemt namelijk...

Graag jullie reacties/ ervaringen/ tips....

 
Drinkt ze al kefir of yoghurt van rauwe melk? Dat zorgt voor een goede darmflora en een minder goede leefomgeving voor candida. Verder alles goed schoonhouden, kleertjes en doekjes etc. wassen op minstens 60 graden.

En er zullen vast anderen reageren, die er meer verstand van hebben dan ik, maar het lijkt me niet handig om de melk weg te laten als dat de grootste bron van koolhydraten is. Als je het vervangt door yoghurt of kefir van rauwe melk kun je misschien koolhydraten toevoegen in de vorm van witte rijst, of quinoa, schijnbaar ook goed voor borstvoeding.

 
SK, gefeliciteerd met jullie kleintje!

Mijn zoontje had ook spruw, maar toen was hij al wat ouder. Ik gaf ook borstvoeding en heb niks aan mijn voedingspatroon veranderd. Ik deed wat natriumbicarbonaat (gekocht bij zo'n ouderwetse drogist, zuiveringszout van het merk Gimborn) in water en depte dat met een wattenstaafje op de plekjes in zijn mond. Het hielp echt binnen een dag geloof ik. Ik deed het zoutwater ook op mijn borst.

Nu weet ik het weer. Ik werd 1,5 jaar na de bevalling weer ongesteld en op dát moment kreeg mijn zoontje spruw. Er veranderde dus iets in mijn hormonale systeem waardoor ik en hij deze schimmel (want dat is spruw toch?!) kreeg. Na een paar dagen was ik niet meer ongesteld en kwam de spruw dus ook niet meer terug. Dus bij mij had het ook niet direct met voeding te maken, maar meer dat er iets in mijn cyclus veranderde. Maar goed, het zuiveringszout hielp om er vanaf te komen in ieder geval.

Hoop dat je hier iets aan hebt. Succes!

 
Quote:
Dus bij mij had het ook niet direct met voeding te maken, maar meer dat er iets in mijn cyclus veranderde.


Het heeft alles met voeding te maken. Je hormonale cyclus verandert niet 'zomaar' en schimmels verschijnen ook niet 'zomaar'.

Mike

 
Hahaha, MIKE, ik WIST dat ik commentaar hierop zou krijgen van jou. Daarom schrijf ik ook dat het niet direct met voeding te maken had, maar indirect heeft het UITERAARD met voeding te maken! De spruw kwam doordat mijn cyclus weer op gang kwam en daardoor e.e.a. in mijn lichaam veranderde wat ik UITERAARD had kunnen ondervangen met super gezonde, vette, mineraalrijke WP voeding!! Yeah yeah, ik ben hard op weg ;).

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.518
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan