• Beste forumleden, we maken nu gebruik van nieuw forum software. Je oude wachtwoord werkt hier niet meer. Klik op aanmelden en dan op de link "wachtwoord vergeten". Je kunt dan je wachtwoord opnieuw instellen.

sport

mappas

New member
Dat is toch nog een stevig robbertje sport Joey! "Lifting heavy weights"...... is dat powerliften? Klinkt in ieder geval alsof je spieren daar flink voor aan het werk moeten.

En 5 à 6 uur per week lopen, fietsen, dansen of zwemmen......dat is bijna een uur per dag! 8O En jij vindt dat weinig? Haal ik niet hoor! Ik fiets 12 minuten naar het station en 12 minuten terug.

 
G

Guest

Guest
Lifting Heavy,hoef je niet meteen te denken aan Olympisch gewichtsheffen en lange duratie. Hij adviseert om te beginnen met een aantal basis lichaamsoefeningen.

Slow Movement daar hoort vanalles bij...t nemen vd trappen,stofzuigen etc.

Op zijn site Marks daily apple kun je gratis een pdf downloaden waarin hij dit alles uitgebreid beschrijft.(is wel in het Engels).

 

Angela

New member
Nog een tip voor de blote voeters onder ons: http://www.blotevoetenpad.nl/

Ik sport ook niet. Heb me er ook nooit goed bij gevoeld. Ik denk altijd maar aan honden en katten. Ze sporten niet, rennen niet uren achter elkaar, maar bewegen af en toe, relaxen af en toe en zijn (meestal) erg fit en slank.

Ik houd van ontspannend fietsen en af en toe zwemmen, daar houd ik het dan maar bij.

Buiten wandelingetje vind ik ook fijn, maar aangezien ik slechte benen heb, vind ik fietsen fijner.

 
G

Guest

Guest
Ik heb mezelf een paar 5 fingers kado gedaan, wat een aparte ervaring, ik ben al helemaal om. Het is wel even stoeien in het begin om ze aan te krijgen, je pezen in de teen zijn kort en moeten echt wennen om weer langer te worden. Maar na een paar dagen gaan ze al makkelijker aan. Je gaat er anders door lopen, ik ben benieuwd wat het me nog meer gaat opleveren.

 

Codexx

New member
Ondanks dat je met die five fingers schoenen niet meer geaard bent heb je wel het voordeel dat je voeten alle hobbels in de weg zelf moeten compenseren(ipv dat je schoen dit doet).

Ik heb ooit ergens gelezen dat dit eigenlijk een voortdurende acupressuur massage is. De onderkant van je voet heeft allemaal gebieden die in verbinding staan met je organen. Als deze vlakken gemasseerd worden is dit een weldaad voor je lichaam.

 

...........

New member
Leuk, de 5 fingers! Jammer dat deze zo duur zijn, anders had ik ze ook allang gekocht. Gebruik je het voor hardlopen/sport? Of ga je er gewoon mee wandelen ofzo?

 

Weetje

New member
Je voeten masseren met een golfbal of grote knikker geeft ook een lekker gevoel!

Over het sporten heb ik een leuk boek gelezen namelijk 'Body by science ' door Doug Mccuff. Het boek gaat over de beste/efficiëntste manier om je lichaam sterker te maken en de verschillende voordelen van meer spieren. Kortgezegd wordt cardio afgeraden en bestaat de training uit hoge intensiteit krachttraining van 12 tot 20 minuten, 1 keer in de week!

 
G

Guest

Guest
Ik wil ze eigenlijk zo veel mogelijk aan trekken, als ik met de hond aan het trainen ben en uiteraard gewoon wandelen, baal dat ik ze niet eerder heb gekocht ben net terug van 10 dagen wandelen in de Oostenrijkse bergen waar ik mijn bergschoenen een beetje heb vervloekt.

Je kan ze soms goedkoop op internet vinden http://www.5fingers.nl/ dan bij koopjes belangrijk dat je wel de goede maat neem dus evt eerst in een winkel passen.

Bijzonder was net dat ik een stukje moest fietsen. Ik zet al me hele leven mijn rechtervoet scheef en meer naar achteren op de pedaal en nu zette ik heb gewoon onder de bal van me voet.

 

ikke

New member
Sport... Ik heb echt 3 jaar lang niets gedaan, omdat ik het niet kon. Bij elke vorm van inspanning, behalve het vele lopen op mijn werk, kreeg ik migraine.

Sinds een week of 4 ben ik aan het hardlopen geslagen en het bevalt me goed. Ik weet hoe hier op het forum over hardlopen gedacht wordt, maar ik vind het echt wel lekker. Gewoon rustig, 2x per week 20 minuutjes intervaltraining en dat gaat gewoon goed. Ik ben er blij mee. Langzaamaan probeer ik ook wat meer te fietsen. Ook dat ging helemaal niet. Tegenwoordig gaat 2x 20 minuten goed, dus ook daar ben ik blij mee. Een echte sportvrouw word ik niet meer, maar ik zou best graag weer willen kunnen tennissen.

 

I-lady

Member
Bij mij was sporten m'n werk..reedt de hele dag paard,prachtig..maar heb m'n lichaam daar onbewust heel erg mee uitgeput.

Zou nu heel blij zijn als ik er rustig eentje per dag zou kunnen rijden..en dan gaat het mij niet om het sporten maar omdat ik het gewoon het leukste ter wereld vindt.

 

Djeena

New member
Ik sport niet. Doe wel aan beweging. Ik fiets naar mijn werk, is 8km per dag. In het weekend fiets ik een "rondje" van 6 km, ook als het regent :). Vind het gewoon heerlijk om iedere dag naar buiten te gaan. In een eerdere reactie las ik over door het bos fietsen, dat is heerlijk en ook prachtig in de herfst! Ik doe aan Pilates 1x per week en dat vind ik meer dan genoeg. Ik heb ook een zittend beroep en ga vaak koffie halen voor collega's.

 
G

Guest

Guest
Voor mensen die veel zitten (bijvoorbeeld op het werk):

een standing desk is misschien een optie?

Kun je het zitten en staan evt. ook afwisselen.

 

ad ligtvoet

New member
@ Dudink,

Ik heb tijdens de vakantie gewandeld in het gebied bij de Zugspitse(garmisch partenkirchen. Meestal namen we de gondel naar boven en liepen dan vanaf veschillende punten naar beneden.Zelf wilde ik ook een berg opwandelen en heb dit gedaan op de laatste dag .Ben naar de alpspitze gelopen en wel op mijn merills met vibram zool.Deze draag ik vrijwel altijd in de zomer.Zelf heb ik ook vibrams ,maar had deze niet bij me. Als je dan ziet welke kolossen de meeste wandelaars aanhebben,ik zou er moeite mee hebben.

Wanneer er echter echt geklommen gaat worden dan wordt het een ander verhaal.

ad

 

Tuna

New member
@Paradogma,

ik heb ook een zittend beroep, maar gelukkig een standing desk bureau. Is perfect, elke dag een paar uurtjes staand werken, goede afwisseling naast het vele zitten.

Zitten is sowieso zeer belastend voor je rug(genwervels), en ons lichaam is ook niet gemaakt om te zitten (maar om te bewegen).

 

I-lady

Member
Codex: ja ik was profesioneel dressuuramazone..prachtig beroep..keihard gewerkt om dat te bereiken..dat is gelijk een van de valkuilen geweest maarja wist ik dat toen maar.Dan had ik het allemaal anders aangepakt..maarja dat is achteraf he.

 

I vo

New member
Mwah ik ben na 10 weken 2x30min per dag crosstrainer een fout gezond dieet en nog foutere vakantie vaccinaties in elkaar geklapt op mijn bijnieren. Ik ben dan wel 12kg kwijt maar ik was toch. Echt liever op vakantie gegaan naar de tropen. Enige pluspunt nu ook geen malerone tegen de malaria ingenomen en dus niet alsnog onderuit gegaan in een land waar uh je naar een ander land moet voor het ziekenhuis...

Inmiddels een maandje verder en ik begin weer op te krabbelen, maar ik denk dat het nog wel een maandje duurt voordat ik weer voorzichtig op de crosstrainer stap en dan nog gaat het op standje relaxed bewegen voor de bloeddruk en mijn gewicht onder controle te houden en een beetje conditie voor het skieen en daarnaast gewoon de hond uitlaten, topconditie laat ik ff een jaartje uit mijn hoofd als wens. Al met al duur lesje op alle fronten....

 
G

Guest

Guest
Hoi Ad, dat is wel een serieus klimmetje geweest, Ik heb bij Griefenburg op de emberger alm gelopen hier zijn geen gondels dus alles op en af, vaak vindt ik dalen veel belastender voor me knieen dan stijgen. Ik heb dus ook wel vrij stugge bergschoenen aan, vaak is bescherming wel nodig. Ik zelf heb ook merills met vibram zool maar durf daar zo hoog niet op te lopen, maar misschien moet ik dat toch maar gaan doen.

Meestal maken we een trekking van hut naar hut en kan je niet alles met je meenemen, nu waren we in een hotel hoog in de bergen en had dit wel gekund (nooit aan gedacht).

Goede nieuws is wel dat ik dit keer bijna geen spierpijn heb gehad, beetje in me kuiten van het dalen. En dat met kwalificatie fibromyalgie.

We konden ook elke dag verse rauwe melk van de plaatselijke koeien drinken. De kalfjes liepen er ook bij, hoe blij kan je worden.

 

ikke

New member
Wauw, I-lady, dan word ik wel heel benieuwd wie jij bent. Ook echt in het A- of B-kader gereden? Wat doe je nu inmiddels voor werk dan?

 

I-lady

Member
Dat klinkt leuk Dudink,en geen spierpijn met fybro..dat is super positief.

Ivo:dat klinkt als een grote belasting allemaal in een keer voor je bijnieren..

Pinklady:ik ben er niet bekend mee geworden oid..reedt als stalamazone voor een baas en bracht een aantal paarden uit,maar veelal jonge paarden die natuurlijk verkocht werden na een tijdje als ze goed liepen.Op het moment dat ik meer kansen kreeg om sucselvol in de sport te rijden op hoger niveau,trok mijn lichaam dat dus niet meer..:-{

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.167
Berichten
315.006
Leden
7.587
Nieuwste lid
Claasje
Word vaste donateur van dit forum
Bovenaan