Spoedvraagje

KaMaMa

Well-known member
Ik ben vanavond gekrabd door een kat. Een van mijn vingers is flink opgezwollen nu.

Ik heb het direct met water gespoeld de wond uitgeknepen en vanavond nog ff gewassen met zuiveringszout ( kon niks anders bedenken).

Nu krijg ik van een dierenarts te horen dat ik naar de huisarts moet. Dus het angst zaadje is geplant.

Wie heeft er tips wat te doen?

Een half jaar geleden had ik hetzelfde probleem, mijn kat had een heel stuk vlees uit mijn vinger gekrabd, een grote wond. Ik ben (ook uit angst) naar de huisarts gegaan. Huisarts raadde natuurlijk antibiotica aan, maar heb het gelukkig niet nodig gehad. Mijn vinger is niet gaan ontsteken. Ik heb zo veel mogelijk mijn vinger gehangen in water met veel zuiveringszout, verder tea tree olie en H202 ( 3% verdunning) erop gedruppeld. Ik had nog een hoge dosering echinacea en vlierbes in huis, dus dat ingenomen. De aanmaak van meer witte bloedcellen stimuleren leek me goed in de strijd tegen eventuele bacteriën. Succes!!

Ik heb een keer een vinger opengehaald aan een spijker het was een heel klein puntje, maar 's nachts begon mijn hele vinger dik te worden en pijn te doen ik kon hem niet meer buigen. Ik heb er de volgende dag steeds echinacea tinctuur (bedoeld om te druppelen en ontsmetten) er steeds op gedruppeld na een paar uur werd mijn vinger al veel dunner. De dag erop was de vinger helemaal niet meer ontstoken.

[Sorry, heeft niks met dit topic te maken:] Louise, wat fijn dat je terug bent hier!

Ondanks dat ik zelf eigenlijk haast nooit iets toevoeg hier, apprecieer ik jouw posts altijd zeer ! Vind veel van wat je hebt geschreven ontzettend inspirerend, handig en zo fijn om te lezen. Ik dacht dat je weg was. Gelukkig dus niet. -- Matilda

De zwelling is nog niet minder geworden. Heb mijn hand in een badje met zuiveringszout gedaan nu.

Ik zit aan de echinea thee ( iets anders heb ik niet in huis). Ik ga straks even met de homeopaat bellen.

Dank voor de tips!

Ik heb ook veel van die zwellingen gehad door kattengekrab in mijn armen.

Later is bij mij een bartonella-infectie geconstateerd: dat is letterlijk de kattenkrabziekte.

Ik zou inderdaad ook goed aan de slag gaan met h202: zowel inwendig (dan druppels 35% in water) maar ook de 3 procentoplossing op de aangedane huidplek smeren.

Waarom stop je die vinger niet in de afgekoelde echinea thee? Dan zit het meteen op de juiste plaats. Met H2O2 3% heb ik in zo'n geval geen ervaring maar ik zou het ook proberen.

Heb ik niet in huis! Ik zal de kokosolie proberen en straks ff naar de natuurvoedingswinkel in het dorp.

@ matilda, dank je voor je lieve compliment! Heb regelmatig meegelezen, maar inderdaad niets meer gezegd. Ik ben wel dagelijks met natuurlijke gezondheid bezig, omdat ik sinds een jaar werk in een gezondheidswinkel. Ik vind het erg leuk werk en leer veel van bv de reacties van klanten en cursussen. Ik ben wel erg blij met de kennis van Weston Price als basis!

De badjes met zuiveringszout en kokosolie hebben goed gewerkt. De zwelling is helemaal weg nu :-) Hoera voor je eigen dokter zijn!

Gefeliciteerd Kamama, En dat in een dag! Via je huisarts had het waarschijnlijk langer geduurd. Al is het natuurlijk wel goed om dat te doen als je er last van blijft houden. Dat zuiveringszout wist ik nog niet toen ik die ontstoken vinger had, goed om te weten want die echinacea tinctuur heb ik zelf niet.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan