Spirulina

G

Guest

Guest
Ik hoor graag hoe de "stand van zaken" ermee is en of ze een zinvolle toevoeging kunnen zijn op je voeding.

 
ik gebruik al jaren de Chlorella en Spirulina van Ron Fonteine,nou las ik in de topic over vit.B12 dat robinAlexander zegt dat deze 2 de opname van vit.B12 juist blokkeren en die slik ik ook!Is het bewijs ergens te lezen dat dit inderdaad zo is?

Dan beter stoppen met Spiru en Chlo.??

Babbe.

 
http://www.westonaprice.org/vegetarianism-and-plant-foods/myths-of-vegetarianism#2

Quote:
There is not real B12 in plant sources but B12 analogues--they are similar to true B12, but not exactly the same and because of this they are not bioavailable (13). It should be noted here that these B12 analogues can impair absorption of true vitamin B12 in the body due to competitive absorption, placing vegans and vegetarians who consume lots of soy, algae, and yeast at a greater risk for a deficiency (14).


Ik neem zelf spirulina in mijn smoothie(1tl). Als je geen vit b12 te kort hebt en je maagzuur goed is dan is er geen probleem denk ik.

Brian

 
Ik heb twee kilo zakken spirulina liggen, houdbaar tot 2015-01-01. Wil iemand deze hebben? Ik hoef er geen geld voor alleen de verzendkosten als je wilt dat ik ze opstuur.

Brian

 
Brian, ik wil wel graag uitproberen. Ik heb al een keer spirulina genomen maar dat was minder dan er op stond en ik wil graag meer gaan gebruiken voor meer energie en harder ontgiften. Bij H2O2 merk ik dat ik snel een beetje depri wordt.

 
Eerste bericht:

Quote:
Ik neem zelf spirulina in mijn smoothie(1tl). Als je geen vit b12 te kort hebt en je maagzuur goed is dan is er geen probleem denk ik.


1 maand later:
Quote:
Ik heb twee kilo zakken spirulina liggen, houdbaar tot 2015-01-01. Wil iemand deze hebben?


Wat is er gebeurd ? :mrgreen:

 
Haha er is niks gebeurd hoor, ik heb daarnaast nog 1,5 kilo ofso en die gaat nooit op voor eind van het jaar. In mijn veganistische episode heb ik een behoorlijke voorraad aangeschaft, maar vind het zonde om het te laten liggen als iemand anders het zou kunnen gebruiken.

Brian

 
http://www.care2.com/greenliving/he...gn=Feed:+c2greenliving+(Care2+Healthy+Living)


Spirulinatapenade!


2 Tablespoons spirulina
1 Tablespoon turmeric
1 Tablespoon tamari or coconut aminos
2 teaspoons ground or freshly grated ginger
3 to 4 cloves of garlic, minced or grated
Olive oil

Stir together the spirulina, turmeric, tamari, ginger, and garlic in a small bowl. Pour in olive oil, mixing to incorporate, until a medium-thick paste is formed and the tapenade reaches the desired texture.
via http://www.leefbewust.com/2015/global/290515.html
 
@ mike

zou Ron Fonteine misschien ook bij vrienden kunnen staan?
ik vind het wel makkelijk als je de linken zo kunt terug vinden om iets te bestellen

silvia
 
Spirulina and Chlorella have immune stimulating properties and can worsen autoimmunity and even cause new onset autoimmunity. thyroidpharmacist.com

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.688
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan