Spirulina (en ontgiften)

Biebs

New member
Hoi hoi,

ik gebruik sinds een week spirulina om mijn schildklier te ondersteunen.
Ik las ergens dat spirulina ook ontgiftend werkt. Ik ga er vanuit dat ik nog heel veel rotzooi in mijn lichaam heb.
Is het zo dat spirulina de zooi alleen "losweekt" maar niet per se ook afvoert? Wat zou je er bij kunnen eten/nemen zodat de rotzooi niet ergens anders in mijn lichaam gaat zitten?

Bedankt!
Biebs
 
Het zou via de onderkant (nieren en lever) moeten worden afgevoerd in de vorm van urine en ontlasting. Als dit niet goed genoeg plaatsvindt, laat je nier- en/of leverfunctie te wensen over en moet je daaraan werken.

Mike
 
Even een andere vraag: eet jij eigenlijk gluten, Mike?
Ik probeer te herstellen van bijnieruitputting maar de klachten zijn momenteel weer echt extreem. Enorme overgevoeligheid voor licht (elk licht), vlekken zien, wazig zien, extreem moe, elke middag slapen.
Ik wil van alles uitproberen wat zou kunnen helpen en vroeg me af of het niet eten van gluten zou kunnen bijdragen.
 
Sinds 2,5 week ging het steeds wat minder goed en sinds afgelopen woensdag gebruik ik spirulina. Ik moet zeggen dat de afgelopen dagen wel het ergst waren ja.

Deze extreme klachten heb ik heel lang gehad, maar vanaf januari ging het EINDELIJK wat beter. En sinds 2,5 week gaat het dus weer minder, dus ik probeer te achterhalen wat er mis gaat.
Ik denk ook dat ik niet tegen rauwe melk kan, want daar ben ik precies 2,5 week mee begonnen - en inmiddels weer gestopt toen ik ontdekte dat het vanaf toen minder ging.
Dus nu 5 dagen geen rauwe melk op, maar de klachten lijken toch alleen maar erger te worden.
 
Gluten en caseine zijn slijmstoffen. Deze kunnen problematisch zijn, vooral ook omdat gluten en caseine veel moleculaire overeenkomsten vertonen. Het kan inderdaad ook dat de spirulina belastend werkt, ommdat je bijnieren het ontgiftingsproces (nog) niet aankunnen.

Mike
 
Is het zo dat spirulina de zooi alleen “losweekt” maar niet per se ook afvoert?

Dit geldt in ieder geval voor zware metalen als kwik. Dus als je bijvoorbeeld amalgaamvullingen hebt (gehad), zou ik hier niet aan beginnen.

Chlorella en spirulina zijn overigens vaak vervuild met zware metalen, dus als je het al gaat gebruiken, zorg ervoor dat je zo puur mogelijke spirulina gebruikt.

Mark
 
Thanks Mike en Mark.
Sinds ik spirulina gebruik heb ik ook last van stijve spieren. Maar even stoppen met spirulina. Ik gebruikte die van Jacob Hooy.

Gluten afbouwen en straks helemaal glutenvrij maar eens uitproberen.
Ik ben nu sinds gisteren 'echt' begonnen met Adrenal, god wat hoop ik dat het wat doet. Mijn dagen bestaan uit de honden uitlaten, koken, eten en slapen. En elk moment dat ik wakker ben voel ik me compleet uitgeput. Ben het ZO zat!
 
Dit geldt in ieder geval voor zware metalen als kwik. Dus als je bijvoorbeeld amalgaamvullingen hebt (gehad), zou ik hier niet aan beginnen.

Ik geloof niet dat ik een kwikvergiftiging heb, heb in ieder geval geen amalgaamvullingen :)
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan