Spiritueel nihilisme

Ik verdiep mij liever in de WAPF, dit eetpatroon te volgen zijn voor mij kenbare / meetbare en voelbare veranderingen in mijn leven !. En nee ik denk niet dat dit wereldbeeld de wereld ten goede komt, wat ik wel denk is dat enkel en alleen de mensheid hiervoor verantwoordelijk is, en dat alleen de mensheid het tij kan keren en geen hogere macht (en).

 
das prima Mike.

Quote:
welke macht hebben wij dan?

wij kunnen op het moment van geboren worden en op het moment van doodgaan geen enkele invloed uitoefenen, wij zullen dit lot gewoon moeten ondergaan of we dat nou willen of niet.


maar je kan toch niet ontkennen dat onze zogenaamde macht zeer beperkt is na bovenstaande gelezen te hebben.

ik heb trouwens totaal geen somber wereldbeeld maar juist een heel realistisch wereldbeeld, ik ga ervan uit dat we op de aarde zijn om te leren en daar hebben we lessen voor mee gekregen.

ik blijf van mening dat wij netjes binnen de lijntjes van deze lessen blijven omdat dat ons lot is.

als we deze lessen doorlopen hebben gaan we dood met een schat aan ervaringen en op naar 't volgende leven in ons aardse levens cyclus.

net zolang totdat we in staat zijn examen te doen, en daar voor te slagen, en dus niet terug hoeven te keren naar de "hel"

dick

 
Jakob,

Je leest niet goed. Ik beweer niet dat een hogere macht het tij kan of moet keren. Ook ik ben ervan overtuigd dat WIJ het moeten doen. Als je goed had gelezen, had je dit al begrepen, maar je bent te druk bezig met je af te zetten tegen geloof in iets dat Hoger is dan jijzelf. Vaak is dit terug te voeren naar de jeugd, je zult wel iets meegemaakt hebben dat jou tot zo'n fanatieke niet-gelover heeft gemaakt, waardoor je je 'bekeerd' hebt tot de pseudo-religie die academische wetenschap werkelijk is.

Als een hogere macht op basis van 'goddelijke interventie' zou ingrijpen, krijg je een dictatuur van liefde en dat zijn twee begrippen die niet met elkaar zijn te verenigen. We zullen dit dus in onszelf moeten zoeken. Dit sluit echter het besef niet uit dat je onderdeel uitmaakt van een groter geheel en hier slechts met een deelbewustzijn een menselijke ervaring hebt. Je denkt een octaaf te laag!

Mike

 
Quote:
ik heb trouwens totaal geen somber wereldbeeld maar juist een heel realistisch wereldbeeld


Dat 'argument' hoor ik constant: 'ik ben gewoon realistisch'. Ik zeg dan altijd: realisme is wat je realiseert.

Mike

 
ok Mike,

dat laatste ben ik met je eens, tis mijn waarheid en die heb ik niet in pacht, naar mijn bescheiden mening hebben we die allemaal niet maar ook dat is mijn waarheid.

maar Mike kan jij mij dan mss uitleggen welke macht wij hebben op deze wereld of deze aarde?

hebben wij invloed gehad op het ontstaan van "onze aarde"?

hebben wij invloed gehad op 't uitsterven van de dino?

hebben wij invloed gehad op het ontstaan van de ijstijd of ijzertijd of stoppen hiervan?

denk jij dat wij het moment bepalen dat onze aarde vernietigd wordt? of dat wij bepalen hoelang de aarde zal bestaan?

en zo zijn er nog duizenden dingen waar wij onmachtige mensen weinig tot niets aan kunnen doen.

en das geen somber wereldbeeld maar een realistisch wereldbeeld...

dick

 
Ik waardeer deze topic om de heldere visie die jij geeft met betrekking tot gezond eten en met mekaar van gedachten te wisselen over allerlei zaken. Inderdaad ik hang de wetenschap aan en ik ben een agnost, en niet alleen omdat ik de universiteit heb mogen bezoeken.....(want ik was toevallig ook onderwijzer) en heb niets uit mijn jeugd meegemaakt wat mij tot deze stellingname heeft gedwongen. Nogmaals even goeie vrienden !

 
dick,

De natuur is groter dan wij en dit hebben wij ook altijd erkend door onszelf als onderdeel te zien van de schepping. Daarom zei ik ook dat we een deelbewustzijn hebben en geen totaal bewustzijn. Daarom spreek ik ook over de mens als medeschapper. Ook jij leest niet goed en je kunt me niet verwijten dat ik me vaag en onduidelijk verwoord.

Mike

 
Jakob,

De etymologie van het woord 'agnost' is: zonder (a) kennis (gnost). Zeg dan meteen dat je het niet weet!

Mike

 
. Agnosticisme heeft geen betrekking op het geloof in een god, maar op de mogelijkheid om het bestaan of niet-bestaan van een god te kennen.

 
Mike ik verwijt je helemaal niets, ieder zijn mening of het de waarheid is of niet.

't enige wat ik beweer dat we niet de macht hebben die we als simpele zielen ons zelf toedichten.

we worden geboren en we gaan dood en daar tussen in moeten onze levens lessen volgen, das onze taak en ons lot net zolang totdat we het examen met goed gevolg afleggen en ons weer kunnen voegen bij de "hogere machten"

dick

 
Er zullen maar weinigen slagen voor deze examen vrees ik !

 
Inderdaad Mike, m'n ogen gingen wel wat verder openstaan toen ik dit allemaal las haha! erg interessant en wil mij er eigenlijk wel meer in gaan verdiepen, ook om het beter te kunnen begrijpen en mijn eigen oordeel te kunnen vormen. Wie zijn dan precies die Illuminatie, als in, horen allerlei regeringsleiders tot een bepaalde bond oid? en was Pike daarvan dan de grondlegger ofzo?

waar ik mij(n) (oordeel) wel in herken is het idee over de wetenschap als 'religie', iets om op je hoede voor te zijn.

 
Kennen Kennen Kennen. leer voelen. Je bent het leven zelf, er is niks te kennen, er is wel iets open te maken en toe te laten. Als je altijd iets op een verstandelijke manier onderzoekt zul je het geheel niet overzien. Als het juiste onderzoek laat zien dat er een begeesterde kracht achter alles zit, en vanuit die begeesterde kracht uitgaat, overzie je alles.

 
Jakob agnoticisme is:

Het agnosticisme is de filosofische leer dat kennis van religieuze ideeën over vermeende bovennatuurlijke verschijnselen onmogelijk is, omdat deze niet (met de wetenschappelijke methode) te bewijzen zijn. In de negentiende eeuw ontstond de term agnosticisme als noemer voor de overtuiging dat de kenbare werkelijkheid geen aanleiding geeft om het bestaan van God te veronderstellen. Een aanhanger van het agnosticisme is een agnost of agnosticus, meervoud agnosten respectievelijk agnostici.

Jij zegt:

Agnosticisme heeft geen betrekking op het geloof in een god, maar op de mogelijkheid om het bestaan of niet-bestaan van een god te kennen.

Lees verder:

Volgens het agnosticisme is er geen God volgens het agnosticisme het is wetenschappelijk niet te bewijzen dat er een God of bovennatuurlijke verschijnselen zijn. Dus de mogelijkheid om het bestaan of niet-bestaan van God te kennen hoef je dan niet te zeggen want er is geen God volgens het agnosticisme. En welke mogelijkheid volgens het agnosticisme? Het is gewoon nihilistisch denken!

Het is je eigen afbakenen van het geheel. Het is ook het wetenschappelijk denken op een troon te zetten die geen ondergrond heeft.

Zelfs zonder wetenschap draait alles in het heelal door, en puntje precies. Nou waar komt dan dat vandaan? Wetenschap moet gebruikt worden om je naar de waarheid te leiden, en niet als doel op zich, net als het verstand niet het doel op zich moet worden maar een hulpmiddel om de waarheid toe te laten en te zien.

 
South Park over waarom agnosten Dr Pepper drinken:



:mrgreen:

En hier de agnostische code en het agnostische gebed:





:mrgreen: :!:

Mike

 
En ook over het paranormale wordt alles op alles aangedaan om te ontkennen. Er bestaan kinderen die erg paranormaal zijn en dan is er haast niemand, zelfs ook hun ouders niet die paranormale kinderen serieus willen nemen. Een kind die met een geest communiceert of die een bepaalde gebeurtenis van te voren al ziet aankomen dat op een plaats enkele kilometers verder "iets" plaats gaat vinden die ook uitkomen gaat of als een kind erg vreemde uitspraken doet wat hij/zij niet eens kan weten maar toch klopt, het kan ook over vorige levens gaan.

En willen we een onbevangen paranormaal bewustzijn bereiken, net als kleine kinderen dus dan moeten we aan onze bewustzijn werken, daar speelt ademhaling, ontspanning en ook voeding dus rol. Het is erg belangrijk met de buik te ademhalen, doen kleine kinderen ook en is de enige natuurlijke ademhaling, wat bij de meeste mensen juist ernstig geblokkeerd is.

Gezondheid,

 
Er zijn al tal van die "paranormale" mensen ontmaskert, neem Uri Geller de magische lepelbuiger of Derek Ogilvie die ook zogenaamd de paranormaal begaaft was. Echter toen de beroemde Amerikaan James Randi (die een miljoen dollar uitlooft aan diegene die kan bewijzen dat hij of zij paranormaal begaafd is) deze Derek Ogilvie testen liet doen meneer plotseling helemaal niet meer paranormaal begaafd was. Het zijn leugenaars en bedriegers die veel geld weten te verdienen met wat eenvoudig gold reading heet...Char was er een levend voorbeeld van !....trouwens noem mij maar 1 geval van een moord of verdwijning die louter en alleen door een paragnost is opgelost....die vindt je niet !

 
Jakob,

Met andere woorden: dat zijn geen paranormale mensen.

Eerder zorgen die mensen juist ervoor dat de echte paranormale mensen niet serieus worden genomen.

Maar ik heb zelf ook paranormale vermogens(aura's zien, telekinese) doordat ik veel aan meditatie doe en ben overtuigd dat het paranormale wel bestaat. Wil je bewijzen? dan moet je niet bij de wetenschap wezen, je zult aan bewustzijn moeten werken.

En de natuurvolkeren zoals Indianen konden bijvoorbeeld ook met geesten communiceren of gewonde mensen genezen met hun paranormale krachten? dat zijn nou paranormale mensen.

Gezondheid,

 
De website parapsy.nl geeft een goed overzicht wat er gaande is in de reguliere wetenschap op het gebied van paranormaliteit. Van de universiteit van Utrecht. Ze beschrijven wat voor tests er bestaan, en hoe die werken.

Het is juist de gedegen benadering op die site die mij op dit spoor heeft gezet dat mensen als Richard Dawkins een grote denkfout maken.

We leven in een wereld van energie: ook in de reguliere wetenschap kun je aantonen dat gedachten invloed hebben op materie, en dat mensen energetisch met elkaar verbonden zijn. Kijk ook naar het werk van Bruce Lipton, ook iemand met een lange carriere in de reguliere wetenschap.

 
Dan zou je vanaf miljonair kunnen worden om naar Amerika af te reizen en jouw paranormale begaafdheid aan James Randi te bewijzen. Niemand kan met de overledenen praten, het is misbruik maken van mensen die graag willen horen dat hun dierbare nog (meestal) positieve uitlatingen over hun doet ! Er zijn al te veel door de mand gevallen die beweerden over paranormale gaven te beschikken. Ik kan ook wel zeggen dat ik nog met mijn opa die voor 20 jaar gestorven is nog dagelijks communiceer, niemand kan het bewijzen maar je moet wel heel naïf zijn om dit te willen geloven.....en geesten zie alleen als je ze wilt zien, en eerlijk gezegd geloof ik niet in die poppenkast.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.510
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan