Spiraalbodems

-B.arr

New member
Ik lees best wel wat dingen over spiraalbodems en veren in je matras, dat dit niet zo heel goed zou zijn ivm elektrosmog.

Echter lees ik ook weer andere verhalen dat 't niet uitmaakt en dat je met 'n aardingslaken al veel oplost (aardingslaken begin ik zelf niet aan).

Nu heb ik een vraag; zijn spiraalbodems van Auping wel gewoon goed, deze heb ik in huis, kan dit kwaad?
Of altijd beter lattenbodems?

Hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden.
 
Nou omdat ik eerst graag wil weten hoe het met de spiraalbodems zit, wel of niet okee.


Aardingslaken vind ik niet nodig.
 
Het lijkt me dat als je je zorgen maakt om de spiraalbodem, je deze -net als een aardingslaken- aan kan sluiten op de randaarde van je stopcontact en dan deze geaard waardoor het risico op electrosmog verdwenen is. Maar dat baseer ik alleen op mijn boerinnenverstand :)

Overigens lijkt het me ook dat de electrosmog van een spiraalbodem wel meevalt aangezien je geen contact met deze maakt. Je kunt beter je router uitzetten, alleen dan heb je nog wel steeds last van de wifi van je buren.

Overigens vind ik het aardingslaken een geweldig ding en heb het gevoel dat het echt werkt.
 
Metalen in het bed en matras hebben enkele nadelen:
  • Magnetische gelijkvelden in diverse sterkten en richtingen
  • Versleping elektrische wisselvelden (elektrische spanning van apparaten en stroomnetwerk)
  • Antennewerking hoogfreqeunte velden (DECT/Wifi/Mobiele netwerken)
In de bouwbiologie wordt dit daarom afgeraden: beter een houten lattenbodem en matras met natuurlijke materialen.

Aardingslakens en aarding bed: dit kan leiden tot aantrekken/creëren van elektrische velden bijv. uit plafond. Daarnaast is de kwaliteit van de aarding vaak discutabel: deze hoort een zeer lage weerstand te hebben en vrij te zijn van allerlei frequenties. Helaas steeds vaker een probleem omdat de aarding vaak gekoppeld is aan de nul welke vervuild raakt door moderne schakelende apparatuur.
Wim

Wim
 
Als mensen en dieren zijn we ingesteld op het aardmagnetisch veld. Door het liefst met blote pootjes over de aarde te lopen raak je je spanningen kwijt en doe je nieuwe energie op. In je hersenen een deel dat daar op aangesloten is. Alles wat daartussen komt verstoort dat n lichtere of zwaardere mate. Je raakt je spanninge slechter kwijt. Lopen op schoenen vermindert de werking, Lopen over asfalt nog meer. Metaal in bed of matras nog meer. Beter dus ook geen vloerverwarming. Zelf een houten bed met futon. In mijn puberteit afgrijselijke menstruatiepijn. Achteraf bezien, naast natuurlijk emotionele factoren, door veel snoepen, voedingstekorten maar waarschijnlijk ook door de metalen bedbodem.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.285
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan