Speeksel van een hond.

AbuKaliem

New member
Volkskrant artikel

Artikel Healthmad

De Boodschapper van Allaah (vrede zij met hem) heeft gezegd, ”De purificatie (reiniging) van een vat (bord, etc) van jullie, wanneer een hond eraan likt, is zeven keer wassen, de eerste keer is met aarde.” (Muslim) in een andere versie in sahih Muslim staat: “ …was het zeven keer en de achtste keer met aarde.”

Met aarde wassen is zeer effectief tegen de minuscule bacteriën. Tetracycline en tetarolite dat zich van nature bevind in zand zorgt ervoor dat er purificatie ontstaat. En dat wist men al 1434 jaar geleden!

Het kussen van honden kan vele ziektes veroorzaken. We hebben een duidelijke waarschuwing in de Sharie’a (islamitische wetgeving). één van de ziektes die men kan oplopen is Pasteurellose welke een bacteriële ziekte is. Deze bacterie kan via de hond in het mensen lichaam komen en ziektes veroorzaken. Een andere is een parasitaire ziekte die ingewanden (darmen) aantasten, en dan ook meteen de lever en de longen besmet, en daarna de buikholte en de rest van het lichaam. Deze ziekte wordt veroorzaakt door lintwormen, welke kleine wormen zijn 2 tot 9 millimeter lang, welke gevormd zijn in secties; de kop en een nek; de kop heeft vier zuigers. De wormen leven in de darmen van de hond. De ziekte wordt overgedragen wanneer men de hond kust of uit hetzelfde bord eet. Bron: Amraad al-hayawaanaat allati tuseeb al-insaan (Dieren ziektes die het menselijk lichaam aantast) door Dr. ‘Ali Ismaa’eel ‘Ubayd al-Snaafi.

 
Wat een onzin, of mijn weerstand is super, of het is een broodje aap. Laatst was er nog een topic dat honden je tenen aflikken en dat je geen exeem meer heb.

 
De enzymen in hondenspeeksel kunnen inderdaad heilzaam werken. Ik zet ook mijn vraagtekens bij de stelling dat varkens 'onrein' zouden zijn. Zeg dat maar tegen de inwoners van Okinawa, die er met gemak 100 jaar of ouder mee worden!

Mike

 
Misschien geldt het wel voor zieke/zwakke/gedegenereerde honden en zieke/zwakke/gedegenereerde mensen.

 
Lintwormen leven niet alleen in honden. In ieder geval ook in mensen, maar om nou de hond de schuld te geven als je er eentje krijgt. Volgens mij kan dat op verschillende manieren.

 
Quote:
Ik zet ook mijn vraagtekens bij de stelling dat varkens 'onrein' zouden zijn.


In mijn optiek zijn ALLE dieren uit de bio industrie, welke zijn ingespoten met groeihormonen en andere troep, onrein!

Gek genoeg hoor ik daar nooit een moslim over klagen...

Er zijn daarnaast ook vele mensen die de linkerhand als onrein beschouwen.

Met de linkerhand mag geen geld of voedsel worden aangereikt.

Lijkt me ook grote onzin!

 
Nou als klein kind hadden wij de hond al mee naar bed (Jawel onder de dekens hoor ) ik heb altijd honden gehad en ik kus de mijne regelmatig .

Ik ben er nooit ziek van geweest of ik heb er weerstand tegen op gebouwd .

In het oude testament van de bijbel staat idd dat je varkens niet mag eten omdat het een onrein dier is .

Het zijn alles eters (ja zelfs dakpannen lusten ze )en van varkensvlees kun je hele grote puisten krijgen .

Ik persoonlijk hou ook niet van varkensvlees .

 
Quote:
Nou als klein kind hadden wij de hond al mee naar bed (Jawel onder de dekens hoor )


Sommige mensen vinden de hond in de pot, anderen vinden hem in bed.

Ik vind beide onaangenaam...

 
dakpannen is nog het minste..varkens eten ook dode mensen..

In mijn jeugd had buurman zich verhangen in de varkensschuur,,en ze vonden hem

half afgekloven terug.

Net toch lekker gesmuld van 4 uur gestoofde hamlappen :D

Dia.

 
@ Tanja: over je citaat:
Quote:
Misschien geldt het wel voor zieke/zwakke/gedegenereerde honden en zieke/zwakke/gedegenereerde mensen.


Mijn vraag: welke hond/welk mens is zowat niet gedegenereerd in de Westerse wereld?

Honden krijgen gemiddeld zeer veel inentingen en nauwelijks goede voeding.

En dan hebben we het nog niet over de mensen gehad!

 
Als reactie op
Quote:
De enzymen in hondenspeeksel kunnen inderdaad heilzaam werken.

en
Quote:
Wat een onzin, of mijn weerstand is super, of het is een broodje aap


Dus als je eigen weerstand goed en de hond redelijk gezond is je er misschien niet gelijk ziek van wordt. Hoewel ik je laten likken door een hond in je gezicht niet helmaal begrijp. Ik laat me sowieso niet graag in het gezicht likken door een dier dat zijn eigen anus schoonlikt, hondenstront is toch echt supersmerig.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan