Spataderen

G

Guest

Guest
Ik heb al heel lang spataderen aan de onderkant van mij pols,

eentje van 1/2 cm en een van 1 cm, maar nu kwam er vorige week nog een bij.

Ik heb ze ook 3 op mij onderarm en 1 op mij boven been,

allemaal niet groter dan 1/2 cm.

Mij dochter van 13 heeft er een in haar hals en gezicht.

Wat kan hier de oorzaak van zijn ?

Richard

 
Ik zou zeggen: door verkeerde vetten, koolhydraten en te weinig vitamine C. Vitamine C zorgt voor de aanmaal van collageen, dat weer nodig is om je vaatwanden soepel te houden. Koolhydraten en verkeerde vetten (plantaardige olien dus). Maken je vaatwanden hard. Lijkt mij dat ze dan ook eerder knappen.

 
Kun je spataderen ook weer genezen, of is het kwaad al geschiedt?

Een operatie om de ader te verwijderen staat nl. Geplanned...

 
Heb er ook last van Muis.

Ben nu bezig mijn vitamine C inname behoorlijk omhoog te gooien. Heb nu 8 gram natrium ascorbaat op en 1gram ascorbinezuur. Ik streef naar boven de 10 gram.

Wat wel wat lijkt te helpen in vergelijking met voorgaande jaren, is dat ik nu een glas of vier/vijf per dag drink met een halve citroen en 1/4 tl kzz. Ik heb minder zwelling in m'n benen nu het warm is dus ook minder druk op aders. Wat ook lijkt te helpen zijn spierversterkende oefeningen en veel bewegen van de enkels en kuiten bijv vaak op je tenen gaan staan een aantal keer.

Ik kan ook niet vinden of er iemand echt genezen is met het vitamine C protocol.

Overigens heb ik m'n koolhydraat inname nog een tikkie teruggeschroefd en de kokosolie nog meer omhoog.

 
Bedankt! Ja ik ben bang dat de gespatte ader niet meer terug in vorm komt, de kleppen in de ader zijn kapot denk ik.

 
Komt goed, bedankt.. Helaas lidocaine verdoving, zootje troep!

 
muis, ik las in het boek van leef gezond adem rustig dat spataderen ook te maken kunnen hebben met geen goede ademhaling.er staat bij mensen met een diepe ademhaling worden de slagaderlijke bloedvaten vernauwd en de aderlijke verwijdt. De aderlijke bloedvaten in de benen zetten uit zwellen op en zo ontstaan spataderen.

 
Ik dacht altijd dat een diepe buik ademhaling juist goed was, maar bedankt!

 
nee dat is niet zo dat dacht ik vroeger ook. juist door verminderd adem te halen krijg je meer zuurstof in de cellen en organen. kijk maar eens op www.buteyko-methode.eu en bekijk de film maar eens. het boekje waarvan ik de titel hierboven noemde is heel interessant. zelfs verhoogd cholesterol kan een oorzaak zijn van een diepe ademhaling. het lichaam probeert dan dmv cholesterol co2 binnen te houden.

 
Quote:
de kleppen in de ader zijn kapot denk ik.


Toch eens tijd voor een lesje in anatomie, denk ik. Kleppen in aderen?

Mike

 
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Ader_(anatomie)

" De kleppen in de aders sluiten daardoor de ader niet helemaal meer af, waardoor bloed terug kan stromen naar omlaag. "

 
Ik wel Mike, ze bestaan echt:

https://vaatchirurgie.slingeland.nl/kenniscentrum/Algemene-informatie/Anatomie-aderlijk-systeem/1051/1287

 
Ze bestaan echt, ik ben vorig jaar geholpen aan een lekkende klep in een ader in mijn lies. Dat 'gat' in die klep is met radiofrequentie gedicht, waardoor de ader uiteindelijk afsterft en een andere ader de functie overneemt. Mijn klachten zijn nu ook weg.

 
Sheila, klopt het dat buikademhaling via de neus (in en uit) maar niet te grote 'halen' het beste is?

 
lichte ademhaling je ziet je buik bijna niet bewegen. op internet kan je ook wel filmpjes ervan zien

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.750
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan