Spanning en stress

eeli

New member
iedere keer merk ik weer dat mijn klachten verergeren onder invloed van stress. Gisteren een gespannen avond + nacht gehad en vandaag zitten mijn beenspieren muurvast en zijn mijn neurologische klachten veel en veel erger....gebrek aan slaap / ontspanning hebben direct invloed op hoe mijn lijf functioneert.

stress wordt ook wel zure regen voor het lichaam genoemd...en ja van vroeger kan ik mij nog wel de verzuring, na inspanning, herinneren..daar heeft het veel van

zou de zapper daar ook nog iets in kunnen doen ? :)

 
Stress zorgt dat je in het vechtvluchtsysteem terecht komt (aangestuurd door het sympatische zenuwstelsel): je lichaam gaat dan investeren in bloed rondpompen ipv bloed vooral sturen naar de spijsvertering (parasympatische zenuwstelsel). Bad news voor de spijsvertering dus als je stress hebt. Het is of-of.

 
Dit is mijn ont-stress-tactiek-lijstje:

- glas opgelost magnesium citraat poeder

- warm bad met lavendel olie

- mooie muziek/boek/film

- zonlicht

- mindfullness oefening

- wandeling in de natuur

- op blote voeten in het gras/aarde lopen

- schommelen

- trampoline springen

- glaasje wijn

- (je laten)masseren

- opruimen in huis

- emoties uiten

Je zou met al die mogelijkheden bijna denken dat ik wel een super relaxed-flex mens ben :D

En eigenlijk ben ik dat ook wel (behalve 1 x in de maand.......)

Zapper werkt bij mij eerder energie-gevend, maar dat kan voor een ieder anders werken.

 
Mijn ontstress tactiek is lezen. Ik kan mezelf helemaal van de wereld lezen. In de hyperventilatietijd heb ik daar ontzettend veel aan gehad! Soms werd ik benauwd en angstig wakker en had zo'n schrik dat ons eiken bed stond te schudden op zijn poten! Dan greep ik naar een leuk boek en kon ik er na een blz of 20 weer tegen... Bewegen in de natuur kan ook wonderen doen! Of muziek maken/beluisteren.

Als je stress hebt moet je eigenlijk niet eten. Ik moet ineens weer aan de hyperventilatietijd denken... Toen was ik zo gestresst dat ik gewoon niet KON eten. Ja, 1 lepel soep, huilend omdat ik dacht anders naar het ziekenhuis te moeten om aan te sterken. Ik ben 10 kilo afgevallen in die tijd.

Bij magnesiumcitraat denk ik niet meteen aan ont-stressen maar aan naar de wc kunnen! Om te ont-stressen neem ik Metarelax of Magnesiumolie.

Als ik al die verhalen over de zapper hier zo lees, zou ik denken dat die inderdaad moet helpen bij stress!

 
Ook hier is magnesium een groot favoriet bij stress. Ik zorg ook dat ik stevig in de B vitamines zit. Ik merk toch dat wanneer ik er een tijdje wat makkelijker (lees: helemaal niet) mee bezig ben, ik toch gevoeliger ben voor negatieve dingen.

Voor mij werkt klassieke muziek heel goed. Onze tv is ook een computer en ik luister vaak naar een internet radio met Barok muziek. Ik voel de spanning dan weglopen. En zonlicht, ook erg plezierig. Vitamine D he? En gewoon puur afleiding. Vriendin bellen, wandelen, honden kammen, even helpen op school...

Wat vinden jullie trouwens van Bach voor acute stress? Bij mij werkt het erg goed en ik gebruik het ook voor de kids, ook super ervaringen mee. Ben erg benieuwd!

 
Quote:
Wat vinden jullie trouwens van Bach voor acute stress?


Je had toch al gezegd dat je naar klassieke muziek luisterde? :wink: Geintje, ik weet ook wel dat je het hier over de bloesemtinctuur hebt. Rescue Remedy en zo.

Mike

 
Leukerd ;) Forummen met een glas wijn op levert soms geinige woordspelingen op, al dan niet expres.

Dus, voor den duydelijckheit: Bach Bloesem Remedie, wat vinden jullie daar van?

 
Wat vinden jullie trouwens van Bach voor acute stress?

Weet je dat ik echt dacht dat je het over de componist Bach had?juist omdat je aangaf dat je van klassiek houdt. :oops:

 
Nou Heleen, jaren geleden ben ik eens aan de Bach bloesems gegaan voor stress. Ik had de rescue remedy gekocht en het hielp me..... niets! Maar ik denk dat ik toen erg ver heen was. Misschien moet je ervoor open staan (en dat stond ik toen niet)? Ik liep vroeger ook bij een klassiek homeopaat voor mijn haaruitval. Ze had me een flesje gegeven.... om aan te ruiken! Dat zou me moeten genezen. Ze droeg me op het hart om toch vooral maar flink te snuiven. Maar ik vond dat zó ontzettend raar, ik kon er helemaal niks mee. Ik kon me eenvoudigweg niet voorstellen dat ik van ruiken aan een flesje beter zou kunnen worden. Ik heb het dan ook niet lang volgehouden.

 
Rapunzel, daarmee snijd je een belangrijk ander thema aan!

Dat wij als mens via onze gedachten, emoties, overtuigingen/programmeringen in staat zijn onzelf te kunnen genezen zowel als onze genezing te saboteren!

Als wij een middel tot ons nemen en daarbij bewust en/of onbewust een overtuiging over bijvoorbeeld de werkzaamheid hebben, bepaalt dat voor een belangrijk deel de werking van dat middel.

Het placebo- en nocebo effect zijn hier eenvoudige voorbeelden van.

Via de wetenschap leert de kwantumfysica ons dat de waarnemer de waarneming beïnvloedt. Dit principe is op een heel begrijpelijke en ontzettend leuke manier verfilmd in de geweldige "What the bleep" films.

Kijk voor het stukje over waarneming vanaf 0.33.20 minuten, maar de héle film is meer dan de moeite waard!:

What the bleep do we know, volledige film!

 
Ik ga die film kijken! Ik ben me er ook zeker van bewust dat eigen overtuigingen helpen bij een positieve of negatieve werking van dingen. Ik neem als voorbeeld mijn kinderen. Ik heb voor hun ook een flesje bach bloesem gekocht. Ze vallen, stoten en schrikken veel, dus het leek mij wel een goed idee gezien de goeie ervaringen die ik er mee had. Iedere keer als er eentje valt of stoot of wat dan ook, hup een paar druppeltjes in de mond, even diep zuchten en.... rust. Hetzelfde voor de nacht. Raar gedroomd, onrustig? Een paar druppeltjes en een aai over de bol en 9 van 10 keer slapen ze rustig weer verder. Is het dus het ritueel, of is de combinatie van bloesems toch plezierig voor de kleintjes? Zij nemen het natuurlijk gewoon aan van mij en zijn zich verder niet bewust van de samenstelling, filosofie en werking van zoiets. Dus is het het ritueel van 'de druppeltjes' of zit er toch meer achter?

 
Quote:
Dus is het het ritueel van 'de druppeltjes' of zit er toch meer achter?


Who cares? Als het maar werkt, toch? Bovendien moeten we af van het idee dat een positief placebo-effect op de een of andere manier een 'inferieure' vorm van heling zou zijn t.o.v. 'werkzame stoffen' in materiele vorm. Het placebo-effect moeten we juist meer in gaan zetten, want het zelfhelende vermogen van een open geest is niet te onderschatten. Dit zou nog wel eens helender kunnen zijn dan materiele heling! Ik denk overigens dat het bij jouw kinderen EN-EN is, niet OF-OF. Het lichaam ondersteunt dan de geest en andersom. Beter kan gewoon niet!

Mike

 
Alles is helemaal niet oké. Moet je kijken in wat voor wereld we leven.. Zeggen dat alles goed is, is hetzelfde als de realiteit ontlopen. Ook dát is perceptie. (Maar verder heb ik een héél leuk leven.. ;) )

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.759
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan