Spalk

Fries Foar Frijhiid

Well-known member
Ik heb jaren een spalk bij mijn bovengebit, maar vorige week liet de spalk los en ondervond ik er hinder van.
Mijn moeder heeft toen de spalk eruit gehaald. Wat kan ik nu het beste doen?
 
Ik heb een spalk aan mijn ondergebit sinds 8 jaar ofzo en ik heb weleens gevraagd aan de ortho of dat ding er een keertje uit mag. Hij antwoordde dat dat niet verstandig was omdat de kans groot is dat tanden dan weer in de oude positie kunnen komen. Maar misschien dat Weston Price daar anders over dacht.
 
Ik heb zelf op latere leeftijd nog tanden recht laten zetten (met beugel).
Draaiden inderdaad weer terug omdat ik juist geen spalk had, ook snachts niet.
 
Hier wel er uit gehaald maar draag nu iedere nacht zo’n plastic retainer zodat mn tanden recht blijven.
 
Ik heb een spalk aan mijn ondergebit sinds 8 jaar ofzo en ik heb weleens gevraagd aan de ortho of dat ding er een keertje uit mag. Hij antwoordde dat dat niet verstandig was omdat de kans groot is dat tanden dan weer in de oude positie kunnen komen. Maar misschien dat Weston Price daar anders over dacht.
Ik moest een kies laten trekken, totaal vernaggeld door tandarts omdat er volgens hem steeds maar weer kleine gaatjes waren. En dan moest ik een brug of implantaat omdat anders de boel scheef zou gaan staan. Nu al meer dan 5 jaar zonder vervanging en nog steeds kaarsrecht. Enne ik kom al die tijd niet meer bij tandarts en heb nooit nog gaatjss 🤪🤣🤣
 
Dat is hetzelfde verhaal als je naar een autodealer gaat voor apk of onderhoud. Dan zegt zo’n monteur “ja je moet dit of dat vervangen anders komt hij volgende keer niet door de apk, of je krijgt er over een paar maanden problemen mee”. Als je dan besluit om er niets aan te doen en een jaar later bij die monteur terugkomt hoor je hem nergens meer over. Dat gebeurt gewoon.
 
Dat is hetzelfde verhaal als je naar een autodealer gaat voor apk of onderhoud. Dan zegt zo’n monteur “ja je moet dit of dat vervangen anders komt hij volgende keer niet door de apk, of je krijgt er over een paar maanden problemen mee”. Als je dan besluit om er niets aan te doen en een jaar later bij die monteur terugkomt hoor je hem nergens meer over. Dat gebeurt gewoon.
Pas op he, wij hebben autobedrijf 😆🤪
 
Oh shoot dat had ik me niet gerealiseerd. 🤭 Oké er zijn vele uitzonderingen waaronder jullie natuurlijk en mijn garage ben ik ook tevreden over.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.673
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan