sole

G

Guest

Guest
Hoi,

Al een tijdje ben ik bezig om stapje voor stapje mijn voeding aan te passen.

Wat me vooral erg belangrijk leek in mijn geval was sole te gaan nemen omdat ik naar mijn mening tekort maagzuur heb en uitgeputte bijnieren (2x burn out)

Op zich gaat het best beter nu, maar kan toch wel wat meer verbeteren.

Wanneer ik echter sole gebruik krijg ik last van opgezette ogen, pukkeltjes in hals en op schouders achter en krijg ik last van benauwdheid, zelfs zo erg dat ik een tijdje geleden luchtwegverwijderaars gebruikt heb.

Het duurde even voordat ik erachter was dat het veroorzaakt werd door de sole, ik had het nl al een paar maanden gebruikt voordat de klachten begonnen. Na het stoppen met de sole waren de klachten snel weer weg.

De stress is ook wel zo n beetje uit mijn leven, dus dat is alvast goed.

Maar mijn vraag is nu, hoe krijg ik mijn maagzuur weer op orde en mijn bijnieren op volle sterkte?

Ik heb geen last van maagzuur, behalve wanneer ik betaine hcl gebruik.

Is mijn maagzuur dan wel oke? Na het eten van vet en eiwitten zit ik ongelooflijk vol, uren, maar niet het goede vol gevoel. Het is net alsof mijn lichaam stopt met verteren ofzo.

Ik heb al dozen besteld met buisjes om alle mineralen bij mezelf te gaan behandelen voor het geval het een soort alletgie is op zout, maar het zijn er 82, dus dat kan even duren.

Ik ben nu bijna klaar met alle blokkades op aminozuren te behandelen en wil hierna eerst nog alle enzymen gaan doen.

Zijn er meer mensen die geen sole kunnen gebruiken? Wat voor oplossing hebben jullie bedacht?

Vast bedankt en groetjes linda

 
Hallo Linda

Kijk voor sole ook even op de onderstaande link daar worden meerdere links in benoemd op dit forum:

Linkjes sole.

Keltiche zeezout en sole.

Naast sole kun je ook citroen gebruiken om je maagzuur beter op orde te krijgen.
Quote:
Zijn er meer mensen die geen sole kunnen gebruiken? Wat voor oplossing hebben jullie bedacht?

Voor zover dit punt lijkt het me niet alleen de hoeveelheid en dat geeft je lichaam zelf aan.

 
@vitalinda,

Ook ik heb veel last van opgezette ogen 's morgens, heel vervelend. Maar of dit aan de sole ligt? Geen idee. Ik denk hierbij eerder aan een allergie of een slecht werkende schildklier...maar ik ben natuurlijk geen dokter :)

 
Bij de dokter kom ik allang niet meer, tenzij ik weet wat ik nodig heb en dat daar ga halen :)

Opgezette ogen heb ik overigens de hele dag door gehad door de sole.

Bedenk me net dat de pukkeltjes misschien zelfs wel een goed teken kunnen zijn. Gifstoffen gaan ook via de huid naar buiten, zelf zie ikdat liever anders.... Intern zal er nog wel wat aan mankeren denk ik.

Ik doe vandaag de laatste behandeling van aminozuren, daarna 2 enzymen per dag, volgens mij zijn het er rond de 20, en daarna doe ik de mineralen, als het indd een allergie is zou het daarna beter moeten gaan. Anders kan ik niet anders dan het zien als afvalstoffen verwijderen..

Linda

 
ons zoontje van net 2 vind sole heerlijk

we geven het maar 1x per dag, geen idee wat goed is voor zon kleine qua hoeveelheid maar tis zo lief als hij sowle zegt :)

 
ooooww wat schattig..(smelt)! lijkt me als hij het lekker vind dat het geen kwaad kan, die kleintjes weten dat vaak nog instinctief.

 
Quote:
, geen idee wat goed is voor zon kleine qua hoeveelheid maar tis zo lief als hij sowle zegt


Haha, geweldig! 8)

Ik zie ook het probleem niet. Houdt gewoon een theelepeltje op een glas water aan en laat hem lekker zelf bepalen hoeveel goed voor hem is.

 
Mijn vriendin heeft een buurvrouw met lichen planus

http://www.huidziekten.nl/folders/nederlands/lichenplanus.htm

Zij had het in haar mond,vreselijk pijnlijk vol met zweertjes,het ging haar kaakbot al aantasten

Ze had een la vol medicijnen,prednison,ontstekingsremmers etc

Heb haar geadviseerd haar mond te spoelen meerdere keren per dag met sole,tanden poetsen met k.zout en ook over haar eten strooien.

Ze is nu 2 weken bezig en gister belde ze op dat haar heel mond schoon en pijnvrij is!!ze is gestopt meteen me alle troep.

Ze had hier al jaren last van!

Wat zou ik haar nog meer kunnen adviseren behalve wapf eten.

 
Misschien ook nog poetsen met kokosolie en H2O2 3%.

Wat fijn voor je vriendin dat ze al zo snel resultaat heeft. Je kunt haar de sole ook laten drinken, althans 1 à 2 theelepeltjes sole in een glas water om de boel van binnenuit te versterken.

Verder zou ik het eerlijk gezegd ook niet weten, ik heb hier nog nooit van gehoord.

 
Goed Danielle,

Ze zou haar eetpatroon kunnen WAPFen. Want het komt toch van binnen uit zoiets.

Lia

 
Dank jullie voor de reacties,ze eet al redelijk wapf en sole neemt ze in,misschien idd goed om ook te poetsen met de h202

 
Thnx Marco, ik ben net begonnen en wil stapje voor stapje dingen in mijn voeding veranderen.

Ik had wel gelezen van 1 a 2 theelepeltjes in een glas, maar je hebt grote glazen en kleine glazen.

Ik denk dat ik maar begin met 1 theelepeltje en als dat goed gaat naar 2.

 
Het gaat om de mineralen, niet zozeer om de hoeveelheid water. Ik poets ook mijn tanden ermee. Erst gebruikt ik hymalayszout als sole, ben sinds de zomer overgestapt op keltisch zeezout, mede door dit forum.

 
Ik schreef hierboven over een ziekte in de mond,lichen planus

De vrouw belde vd week op dat haar hele mond schoon is,pijnvrij en dat ze helemaal vd medicijnen af is.

Ze slikte die medicijnen al 7 jaar en hielpen bijna niets.

Ook haar man is bijna vd hoge bloeddruk af en al bijna medicijnvrij dankzij het keltischzout!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.515
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan