Sole voor kinderen?

G

Guest

Guest
Ik neem nu 's morgen warm water met 1 theelepel van de sole oplossing.

Kan ik dit ook aan mijn kinderen geven van 6 en 8 jaar?

Of is dat wat te veel of niet nodig?

 
Sole is goed op elke leeftijd. Ik heb persoonlijk een kind van enkele maanden een glas met Sole zien vastpakken en leegdrinken alsof zijn leven ervan af hing. Dit jongentje leeft overigens nu op rauwe melk, vlees en besjes. Ik noem hem een 'kleine Masai-krijger'. :mrgreen:

Mike

 
.Begin anders eerst met half theelepeltje, mijn zoon( nu 11) drinkt dit 's morgens en 's avonds voor het slapen

 
dan ga ik het morgen proberen, kijken of ze het lekker vinden!

 
ik zet de dames een glas voor bij het avondmaalen. die van 3 en 4 drinken het net als altijd water bij het eten, alleen die van 12 proeft het en lust het niet.

stiekum zet ik de kan ernaast en doe daar wat minder in,maar die lust ze wel ;-0

 
Ik snap de bedoeling, persoonlijk houd ik niet van stiekem. Ook je kind heeft het recht een eigen keus te maaken, maar dan wel bewust.

Ik wilde als kind absoluut geen boter(lees:margarine) op brood, mijn moeder vond dat ik dit moest eten omdat zij ervan overtuigd was dat dit gezond was, zij probeerde dit onder vleeswaren of zo toch te "verstoppen". Dit is mij altijd bijgebleven, en ik vond het verschrikkelijk dat zij mij niet serieus nam. En ik voelde het als bedrog en had totaal geen vertrouwen in haar.

 
We leven in een tijd waarin we kinderen veel te veel verantwoordelijkheid en eigen keus geven, die ze helemaal niet aankunnen. Ouders zouden wijs moeten zijn en voor hun kinderen kiezen, maar dan wel gebaseerd op KENNIS. Het ontbreekt veel ouders aan voldoende kennis over voeding, helaas. Gerrit en mamaW zijn mooie voorbeelden van jonge ouders die wel beschikken over die kennis en hun kind nu alles mee kunnen geven wat ze nodig heeft. Zo hoop ik meerdere jonge ouders bijtijds van de juiste informatie te kunnen voorzien, want het gaat wel om de toekomst van onze 'gene pool'!

Mike

 
Ik had het vanmorgen gegeven zonder iets te zeggen.

Mijn oudste dronk het in 1 keer leeg, de jongste nam een slok en zei: Dit smaakt anders, niet lekker.

Toen heb ik ze uitgelegd dat er gezond zout in zit (we hebben tot nu toe altijd gezegd dat zout niet gezond is, dus dat koste wat tijd...)

Ze vonden het beide niet lekker en willen weer gewoon water.

Maar nu had ik een hele theelepel gedaan, morgen doe ik dan een klein beetje en vertel het er wel bij.

 
Hoe lang kan je het eigenlijk bewaren? Had nu een week geleden het klaar gemaakt in een plastic schoolbeker op het aanrecht gezet. Maar nu zag het er toch niet meer zo lekker uit (heb de rest bij het plantenwater gedaan)

Is een week te lang of kan ik het beter in de koelkast doen?

 
Je kunt het in de koelkast of buiten de koelkast bewaren, mits het niet in contact komt met zonlicht. Zonlicht veroorzaakt algvorming. Als het er echter onappetijtelijk uitzag omdat er op de bodem een grijze laag lag, komt dit simpelweg door bezinking van de klei die ook in Keltisch zeezout zit. Gewoon het potje even schudden of op de kop houden. De houdbaarheid is eeuwig, zolang je maar contact met zonlicht vermijdt.

Mike

 
Ik zou het zelf niet in plastic bewaren, maar in een jampotje of zo, en in het donker/kast zetten.

 
Ik die het door hun diksap.

Vind het echt moeilijk om mijn dochters gezond te laten eten hoor!

Dan bedoel ik koolhydraat arm.

Mijn oudste is 12 vegetariër. En eet ongezonde dingen met vriendinnen dus ben ik niet bij.

Thuis heb ik vaak boze gezichten. Ze willen normaal eten.zeggen ze dan

Hahaha.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan