sole/ sap en moe

Dirtsa

New member
Ik heb het een aantal dagen aangekeken en nu toch maar eens vragen of er mensen dit herkennen..

steeds na het drinken van thee met sole, een sapje of soep word ik ontzettend moe. Komt dit door het zout dat ik dan binnenkrijg? of heeft het ergens anders mee te maken?

Ben er erg voorzichtig mee geworden, want het is niet fijn om 's middags plots zo moe te zijn :(

 
Misschien werkt sole wel erg ontgiftend voor jou en dat je daardoor zo moe wordt?

Thee met sole? Bah zeg, moet er echt niet aan denken :!:

 
Ik doe ook een lepeltje sole in een pot thee, proef je niet terug maar je krijgt het wel binnen.

 
Ik vind het juist erg lekker in de thee, heb nog steeds enorme zout behoefte..ondanks dat ik al veel zout tot me neem :(

 
ik neem sole alleen maar 's morgens vroeg, ruim voor het eten en 's avonds vlak voor t slapen. (in water met H202) Ik herken totaal niet de vermoeidheid.

Wel soms na de lunch, maar dat is al veel erger geweest.

 
Ikke, voor zover ik weet, verliest de sole een (groot deel van) zijn waarde, wanneer je het verhit. Iets met een verbinding die verbroken wordt. Geen idee hoe heet je het dan maakt in die thee, maar ik geloof dat sole op kamertemperatuur (zeetemperatuur eigenlijk!) nog het meest heilzaam is. Dacht ik, hoor.

Als ik uit eigen ervaring spreek, gebruik ik sole wel eens op de manier die Wilson beschrijft: 's ochtends, als je "brak" wakker wordt. Het helpt je lever namelijk en daar word je weer wat frisser van. En zo ervaar ik het ook.

 
De Japanners doen ook wat zout in hun thee. Mineralen zijn hittebestendig:

http://www.beyondveg.com/tu-j-l/raw-cooked/raw-cooked-2h.shtml

Citaat uit het artikel:

First, virtually all foods contain more nutrients in the raw state. On the other hand, the differences are not very great: ranging from approximately 10-25% in the case of most vitamins, while the difference is negligible (almost zero) with respect to minerals.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.652
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan