Sociaal Krediet Systeem

Filmpje: Mensen massaal in de rij om hun iris te laten scannen voor digitale identiteit​

OpenAI is begonnen met de uitrol van de omstreden cryptomunt Worldcoin. Die is alleen beschikbaar voor mensen die hun iris laten scannen. Opmerkelijk genoeg staan mensen er massaal voor in de rij. Zanger Tim Douwsma vraagt: “Dit is een grap? Zijn mensen echt zo dom?”



 
Nigel Farage bekritiseert Ursula von der Leyen voor het onderschrijven van digitale valuta's van de centrale banken, digitale ID's en een Europese Unie zonder contant geld.

‘Ze is niet gekozen. Ze is benoemd. En hier zegt ze brutaal dat we een digitale identiteitskaart of app op onze telefoons nodig hebben. Frankrijk en Duitsland proberen dit al. Ze wil dat dit begin 2030 voor de EU wordt afgedwongen en, mag ik hieraan toevoegen , ondersteund door een CBDC in een geldloze samenleving. En nu wil ze dat alles mondiaal gaat...

Ik spreek als iemand die onlangs van de bank is gehaald vanwege zijn politieke opvattingen. En dit gebeurt ook in Amerika. Als we niet oppassen, gaan we richting een sociaal kredietsysteem in Chinese stijl, waar je, tenzij je meegaat met de opvattingen van de dag, een niet-persoon wordt. Ik kan geen gevaarlijker initiatief bedenken dan dit...

De vraag is of onze leiders daadwerkelijk in onze naties geloven omdat ze bereid zijn de soevereiniteit over te dragen aan de Wereldgezondheidsorganisatie, de Verenigde Naties en de EU, en god mag weten wat daarna komt.

De waarheid is dat de wereld een betere, welvarendere en vreedzamere plek zal zijn als democratische natiestaten samenwerken en met elkaar handel drijven. Geef hun bevoegdheden niet weg aan niet-gekozen bureaucraten. Dat was al die jaren geleden de Brexit-boodschap... We moeten gewoon nee zeggen. Wij geloven in vrijheid. Wij geloven in vrijheid. Wij geloven in de natiestaat.”

Hoe kunnen gewone burgers zich verzetten tegen de drang naar CBDC’s, digitale ID’s en een geldloze samenleving?

 
Laatst bewerkt door een moderator:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.679
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan