Smetplekken (ik scheur uit mijn vel....)

Alexandra

New member
Ik ontdekte na een toiletbezoek dat mijn lies opengescheurd was. Er kwam vocht uit, leek even alsof er ook bloed was, maar het was gewoon erg rood. Ik schrok best wel, want het lijkt alsof ik uit mijn vel aan t scheuren ben en die zag ik echt niet aankomen! Gelijk droog gedept met een handdoek en flink kokosolie op gesmeerd.

Hier een foto van hoe t er ongeveer uitziet:

http://www.liefsjill.nl/wp-content/uploads/2011/12/Smetplekken-baby-200.jpg

Ik had geen te kleine onderbroek aan die afknelde ofzo. Vandaag losse kleding aangehad. Niet gezweet zover ik weet. 1 van de mogelijke oorzaken is overgewicht en zweten. Overgewicht ja, zweten nee. En volgens mij heb ik me goed afgedroogd na het douchen vandaag.

Iemand enig idee hoe dit van binnenuit en van buitenaf aan te pakken?

misschien opletten wat voor kleding, synthetisch of katoen?!

Ik zelf heb steeds smetplekken op de onderrand van bh. Het lijkt dan wat zweterig te zijn, voorheen nooit gehad. Kokosolie helpt goed om te verzachten en weer tot rust te brengen, echter het blijft steeds maar terugkomen.

Het lijkt wel of ik een allergie heb ontwikkeld tegen de synth. stof van de bh, dus moet eens op zoek naar een katoenen denk ik.

Het was wel warm vandaag. Misschien beetje honing erop smeren? plakt wel natuurlijk. Of een koolblad pleister erop als je kool in huis hebt.

Van de site, oma weet raad.

Ik heb al jarenlang overgewicht en helaas daardoor ook smetplekken door transpiratie. Vooral onder mijn borsten was het vreselijk pijnlijk. Ik doe nu sinds jaren dagelijks een deodorantroller onder mijn BH doorhalen en ik heb er NOOIT meer last van gehad. Heb je smetplekken op andere plekken zoals je lies gebruik dan een deospuitbus. Maar een roller is beter want dat is zachter voor je huid. Het werkt geweldig en ik heb nooit meer pijnelijke plekken hoe warm het ook is.

- Carmen

Je moet vooral niet met deodorant aan de slag! Maar ik heb nu een zoutstik en dat zou ik wel kunnen proberen.

Ik had vandaag eigenlijk geen wrijving van kleding. Ik had een rokje aan en een katoenen onderbroek. Ik wil weleens plekken krijgen tussen mijn bovenbenen, omdat die steeds langs elkaar schuren. Maar daar heb ik nu geen last van.

Koolblad heb ik niet in huis. Honing lijkt me niet zo handig in combi met t vele bitterzout ivm de leverzuivering die ook nog aan de gang is. Wordt het vast een zooitje van :P maar kan morgen eventueel wel, in de middag.

Er zijn meerdere stoffen die kunnen helpen: Azijn, magnesium, kokosolie, jodium, H2O2, zonlicht. Kwestie van uitproberen.

Het is wel symptoombestrijding, de huid laat zien dat er wat aan de hand is. De definitieve oplossing moet van binnenuit komen, maar daar gaat dit hele forum al over.

Behalve bij kokosolie en zonlicht denk ik, AUW! De rest zijn toch geen producten die je op een schaafwond doet? Ik ga t niet uitproberen, t prikt waarschijnlijk gigantisch!

Door de hele nacht door kokosolie te smeren voelt t nu een stuk beter aan dan gisteravond.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.572
Leden
8.673
Nieuwste lid
Hardloopgym
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan